Ga naar inhoud


[7000S] Met 7000S kabel uitzending opnemen via TV-tuner?


utilman

Aanbevolen berichten

Heb 2x een 7000S staan, op een meter visiosat. We gaan alleen binnenkort verhuizen, en moeten een paar maanden in een tussen woning gaan zitten zonder schotel. Toch zou ik graag uitzendingen blijven recorden zodat ik ze later kan kijken. Nu doen we dat natuurlijk met de DB, maar kan ik iets regelen (signaal convertor ofzo) zodat ik straks het analoge kabel signaal kan opnemen op de DB. Of moet ik nu echt een HD recorder gaan kopen met analoge tuner, en dat voor een paar maanden?!

 

Hoop dat iemand me de goede richting op kan sturen..

3x DreamBox 800SE, 78cm Triax, Quad Monoblock
"There are only 10 types of people in the world; Those who understand binary, and those who don't."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: utilman

Heb 2x een 7000S staan.......
Hoop dat iemand me de goede richting op kan sturen..


misschien een idee om je 7000's in te ruilen tegen een DM600 of DM7025 twintuner met hierin een digitale kabeltuner?

via je kabelaansluiting kan je dan toch tv kijken (en opnemen) via het digitale pakket

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik ook al over na lopen te denken. bijv. een 600 met HD en dan een extra DVB-C tuner erbij. Alleen snap ik niks hoe chello die smartcards uitgeeft. Zijn die gratis? Zo nee, weer een jaarcontract neem ik aan? Koppelen ze deze aan de decoder of is hier vrij mee te wisselen?

 

Moet natuurlijk nog wel leuk blijven deze tijdelijke oplossing, en niet teveel voeten in de aarde nodig hebben. Ook financieel moet het nog leuk blijven. Lastig... ben er nog niet uit.

3x DreamBox 800SE, 78cm Triax, Quad Monoblock
"There are only 10 types of people in the world; Those who understand binary, and those who don't."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...