elektroboy Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 14 pt 1574 l6 chassis Start enkel op als ik die ff belast met lamp op 140/95 v lamp erop niks lamp ff uit draaien en terug vast dan voeding oke tweede klacht zenders stoppen niet geen
Dreampie Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Het zoeken van de zenders zal denk ik aan een verlopen afc spoeltje in je middenfrequent zijn en vaak helpt dan alleen afregelen van die spoel al. Wat betreft de voeding zal het denk ik aan een elco liggen in de voeding. Ik geloof dat het om een L9.1 chassis gaat dat kan je achterop het toestel vinden dat is wel handig om te weten.
hansje2 Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 dit is chassis L6.1 (seriele voeding). als de belasting te zwaar is, dan kan het inderdaad zijn dat de voeding niet start. veel kans dat de POR het probleem is, 7505 vervangen door BC337-40
elektroboy Geplaatst: 11 februari 2008 Auteur Geplaatst: 11 februari 2008 Inderdaad een l6.1 zal die transistor ook het zoeken van zenders beinvloeden ? geen
Dreampie Geplaatst: 11 februari 2008 Geplaatst: 11 februari 2008 De transistor 7505 is volgens mij niet van de por (power on reset) maar van de 5 volt voedingsspanning. Dat is geen bc337 maar een bc548 volgens de servicedoc Als die te laag is kan de micro ook gekke dingen doen en over de zenders lopen. Als dat niet het geval is kan je de AFC iets afregelen met spoeltje 2151 die zit vlak bij ic 7100 van het Middenfrequent. Ook kan de micro wel eens problemen even zodat hij over bepaalde zender loopt dan moet je die vervangen. Controleer ook even r3518 (120K) vlak bij de voedingsfet. Die verloopt wel eens en dan start hij ook slecht of niet. Die seriele voeding is soms echt een ramp als er wat fout gaat klapt er echt van alles uit. Kijk ook even in de lijnuitgang naar die blauwe dikke rechthoekige condensatoren die gaan vaak stuk en dan zit er een bobbel op. Die zitten op de rechtopstaande print met dat stuk koelaluminium die op de hoofdprint zit. Daardoor kan de belasting van de voeding ook niet goed zijn waardoor hij slecht start. Heb je een schema of een sevicedoc van je tv ? Anders heb ik wel een link waar je die kan vinden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen