Ga naar inhoud

[TF7710hdpvr] Hoe ervaart men de audiokwaliteit ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik lees weinig over de geluidskwaliteit van de TF indien men gebruik maakt van de optische uitgang.

Kennelijk is men dus wel tevreden.

Echter hoe zit het met de gebruikers die een stereoversterker hebben en via de TF naar de radio luisteren en dus gebruik maken van de analoge(cinch)aansluitingen van de TF?

Voor mij een drama.

Het grote verschil is dat de TF nu moet zorgen voor een digitaal/analoog mzetting.Heb wel eens een email gestuurd naar Topfield met de vraag welke d/a convertor er wordt gebruikt.

Het antwoord was dat ze er geen nadere info over hebben maar dat de d/a omzetting deel uitmaakt van de"mainchip"

Het geluid is miserabel, alsof er een handradiootje uit 1963 is aangesloten op mijn versterker.

Neen,mijn installatie is goed daar ligt het niet aan en een prachtig geluid over mijn sacd-speler.

het ligt m.i. aan de zeer matige d/a omzetting in de TF waar mensen met een surround installatie geen last van hebben.

Resultaat: een onacceptabel scherpe toon met een zeer rommelig middengebied en een bas wat een lange zoemtoon lijkt.

Met de TF 4000 (die ik onlangs verkocht)was het een stuk beter.

Heb het gevoel dat ik dus een aparte d/a convertor moet gaan kopen om het probleem op te lossen.

Ja,ik weet dat duitse zenders met een hogere bitrate uitzenden enz. maar ook dan is het probleem nog lang niet opgelost.

reacties zijn welkom

vrgr

sjvang

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen