Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb hier een visio bisat met een quattro (vier te gelijk kijken) lnb (edison) voor astra.als ik boven in de slaapkamer naar kanalen op de astra kijk en mijn vrouw beneden naar kanalen op de astra en ik zap naar een ander kanaal doet het beeld beneden in de huiskamer vreemd het verspringt dan,wat kan ik hier aan doen.diseqc is een maxdigital 4 in 1.

gr

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
Wat doe je met een diseqc als je maar 1 lnb hebt???

En dat met een quattro LNB? crazy

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Hehhehe straal overheen geleze :D vaak word dit veroorzaakt door de switch of twin tuners waar de 2de tuner meeloopt met de 1ste, zodra tuner2 zich scheid door deze ergens anders op te zetten is het probleem weg.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

heb de zelfde opstelling als henksat visio bisat 5 lnb`s 2 x 4/1 diseqc switch maxdigital.

astra quattro

hotbird twin

astra 23.5 single

astra 28.2

sirius 4.8/5.0 single

het probleeem doet zich ook voor als ik boven kanalen laat zoeken en beneden de astra kanalen kijk duurd het verspringen beneden net zo lang totdat boven het kanalen zoeken klaar is.

gr

Geplaatst:
Origineel bericht van: YUGI
heb de zelfde opstelling als henksat visio bisat 5 lnb`s 2 x 4/1 diseqc switch maxdigital.

Nou Nou, ik heb hier een tijdelijke visiosat staan met maar 4 single LNB`s, via een 4/1 switch.
Ben benieuwd hoe jij e.e.a. met de quattro hebt aangesloten.

Is het geen quad (4 volledige uitgangen) wat jij bedoelt?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Quad dus.

Maar hoe heb je e.e.a. nu op welke box aangesloten?

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat

Maar hoe heb je e.e.a. nu op welke box aangesloten?

En verder?

Member of the PLi team

Geplaatst:

gebruik van de quad op dit moment maar 2 uitgangen en allebij natuurlijk naar 2 verschillende switches.ontvanger boven word doorgelust naar een andere sat ontvanger maar staat in de standby positie.de andere lnb`s zijn natuurlijk gewoon aan gesloten op de switches.alles werkt prima alleen dit vreende probleem doet zich voor.je moet toch boven en beneden kunnen kijken zonder problemen.misschien een stroom probleem.

Geplaatst:

als mijn vrouw beneden zit te kijken en ik doe boven de ontvanger aan gaat het beeld heen en weer dat kan toch niet de bedoeling zijn en als ik dus naar een ander kanaal zap ook.vind het gewoon vreemd.

Geplaatst:

Bij doorlussen zijn deze problemen te verwachten.

Doorlussen heb ik een hekel aan, dan maar extra aansluiting creëren.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Volgens mij wordt er niets doorgelust. Ik begrijp dat de schakeling als volgt is: (wellicht een probleem met aarding? zijn de ontvangers of kabels op één of meerder plaatsen geaard, en zo ja waar?)

post-386-1318259618,8542_thumb.gif

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen