Ga naar inhoud

Wavefrontier T90 instellen met 10/1 switch op dreambox 7000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Henksat,

Direct op de LNB's heb ik een mooi signaal. Een SNR van boven de 90% en een AGC van tegen de 90%.

Op de switch heb ik nu alleen de Astra1 binnen (SNR 90%, AGC 89%).

Voor de instellingen heb ik gebruik gemaakt van de documenten die jij beschikbaar hebt gesteld.

Ik ga morgen eerst de schotel verplaatsen naar de achterkant van het huis. Ik ben een beetje geschrokken van de afmetingen. Ik had verwacht dat het wel mee zou vallen, maar wat een joekel is dat zeg!

Dan ga ik weer direct op de LNB's afstellen, dan de switch ertussen, connecties goed nagaan, DM500 aan de switch en maar weer eens chekcen. Op die manier moet het goed gaan komen.

Dan hoop ik dat de bestelde DM600 ook snel binnen is en kan C***ma de deur uit!

T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8

DM800, DM600, DM500

Geplaatst:
Origineel bericht van: Guillaume65
Voor de instellingen heb ik gebruik gemaakt van de documenten die jij beschikbaar hebt gesteld.

Dat is een half antwoord, in welke modus staat deze switch geprogrammeerd?
Dat kunnen er namelijk 6 of zijn, mijn settings zijn alléén van toepassing indien de switch in modus 2, Diseqc 1.1, staat.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Met de programmer, modus 2 geprogrammeerd.

Ik denk zelf dat het met de aansluitingen op de switch te maken heeft.

Aan het einde van de dag was ik het zat. Ik heb dus niet uitgebreid bij de schotel gestest. Dat ga ik morgen doen.

Ik heb geen haast. Het is een leuk klusje, je leert er een hoop van.

Testresultaten volgen morgen.

DM800, DM600, DM500

Geplaatst:

Ik heb inmiddels signaal van alle satellieten, via de switch. De basis is goed nu.

Ik ben alleen nog niet tevreden met de ontvangst op de Astra 2. Ik krijg geen lock op de BBC transponders. Hiervoor ga ik de bekabeling nog controleren. Ik heb er een stuk 'analoge' coax tussen zitten. Maar eens zien wat er gebeurt als dat er tussenuit gaat.

Verder zit ik met smart op een flinke regenbui te wachten om te zien wat er dan met de ontvangstniveaus gebeurt.

DM800, DM600, DM500

Geplaatst:

Ik haak ook maar even in op dit topic, heb net ook mijn Satconn 10/1 switch gekregen.

Dus kan ook beginnen met prutsen hier. :P

Wat me wel opvalt is dat deze Satconn switch 8 modes heeft?

In welke mode staat ie trouwens standaard.?

Gr René

Geplaatst:
Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=-

Wat me wel opvalt is dat deze Satconn switch 8 modes heeft?
In welke mode staat ie trouwens standaard.?

Als het goed is heeft ie 7 modes. Voor een Dreambox adviseer ik Modus 2, Diseqc 1.1.
Standaard wordt ie geleverd in Modus 6.

Modus 1: normales DiSEqC 1.0 oder 2.0 (ABCD), max. 4 LNB
Modus 2: normales DiSEqC 1.1 oder 2.1, max. 10 LNB
Modus 3: DiSEqC 1.0 oder 2.0 + Toneburst A/B, max. 6 LNB
Modus 4: Benutzer definiertes DiSEqC, bis zu 10 LNB
Modus 5: DiSEqC 1.1 oder 2.1 uncommitted, bis zu 10 LNB
Modus 6: DiSEqC 1.2 oder 2.2, bis zu 10 LNB
Modus 7: Modus 5 + Modus 6

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Bedankt Henk, Switch heeft er toch echt 8... (mode 8 is auto 1+3+6 even uit mijn hoofd.)

Mode 7 is volgens mij ook anders bij mij, dacht auto mode 2+6.

Zal straks ff kijken als ik een foto'tje van de switch kan maken met de modes...

Dan moet ik wel ff kijken dat ik hem in een andere mode krijg, heb namelijk geen programmer... blush

Geplaatst:

Ik heb de coax nog niet vervangen. Het opnieuw inscannen van de services zorgde ervoor dat ik nu ook BBC ontvang. Waarschijnlijk klopte de settingslijst die ik gebruikte niet helemaal.

Nu nog die enorme regenbui om de marges te testen.

@_NeO AtOmiC_

Ik had de programmer wel besteld. In combinatie met de switch en verzendkosten was ik in Duitsland net zoveel kwijt als hier in NL voor alleen de switch. Met programmer is het een fluitje van een cent.

Vervolgens de instellingen van HenkSat gebruiken en klaar is Kees

DM800, DM600, DM500

Geplaatst:

@Guillaume65, Heb hem zelf ook uit Duitsland laten komen, was idd een stuk goedkoper. smile

Maar helaas was de programmer niet op voorraad dus heb ik hem niet besteld, Maar nu moet ik er alsnog een bestellen. frown

Had me ook 130db Satconn kabel meebesteld voor de koppelstukken, alleen past de 8,2mm dikke kabel niet door de openingen van de behuizing van de 10/1 switch. mad

@Henksat, Met welke modes kan een dreambox overweg dan.? alleen Mode 2.? wat voor mij persoonlijk het belangrijkste is dat het switchen/zappen snel gaat, zoals nu bij mijn 1/4 switch.

Geplaatst:
Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=-

Henksat, Met welke modes kan een dreambox overweg dan.? alleen Mode 2.? wat voor mij persoonlijk het belangrijkste is dat het switchen/zappen snel gaat, zoals nu bij mijn 1/4 switch.

In principe kan de Dreambox met alle modussen overweg, maar als je alle 10 ingangen wilt gebruiken heb je minder keus uit de modi.
Ik adviseer altijd modus 2, Diseqc 1.1, dit wordt ook geadviseerd volgens de manual. Deze switch pronkt met het feit dat deze ook met Diseqc 1.2, draaibaar, kan werken, dit omdat nagenoeg alle ontvangers dit ondersteunen.
De voorkeur van de documentatie van de switch gaat dus uit van Diseqc 1.1, maar dit hebben niet alle ontvangers maar de Dreambox dus wel.

Nu ik heb gezien dat ook modus 7 en 8 beschikbaar zijn, lijkt me modus 8 mijn nieuwe favoriet. Dit omdat in deze automodus alle modi beschikbaar zijn die eigenlijk het meest gebruikt worden, Diseqc 1.1 en 1.2 dus ook.

Wat zapsnelheid hoef je je niet druk te maken, zappen van max. Oost naar max. West gaat net zo snel als van Nederland 1 naar Nederland 2.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Omdat ik me afvraag of de éérste modellen van de Satconn switch ook ondersteuning hebben voor modus 7 & 8 heb ik deze vraag even bij de fabrikant neergelegd, hier heb ik goede contacten mee.

Hun antwoord zal ik hier posten.

Member of the PLi team

Geplaatst:

@henksat of andere

Configuratie 8/1 switch.

ik heb deze opstelling gedaan en werkt goed, dank zij een pdf van je een paar post terug.

nu heb ik een 8/1 erbij gekocht en wil deze nu met een Spaun SUR 211 uncommitted DiSEqC 2/1 WSG gaan bedienen in mijn dreambox.

heb je hier ook een mooie pdf bestandje van.???

dank u.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen