Ga naar inhoud


krijg sommige kanalen niet te zien


JPiet

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Heb een box van een kamaraad staan (cubecafe 250). Na diverse malen scannen kan ik een aantal nederlandse zenders niet vinden. Bijv ned1 tm3. Na het laden van een kanalenlijst staan ze er natuurlijk wel in maar krijg ik een aantal kanalen niet open. Mijn eigenbox ziet ze wel, hangt aan dezefde schotel.

De hotbird zit bij mij op a en astra op b.

 

iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

 

Gr,

JPiet

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan is de tuner kapot denk ik want als verder alles hetzelfde is is het dus hardwarematig denk ik je zou kunne proberen om er een nieuwe image erin te zetten en dan eens kijken wat deze doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als jij je zenders eens verwijderd en dan eens terug laat scannen wat gebeurt er dan op jou toestel

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
die 2e moet iets lkager hoor want dat is de interne versterker van de deam/reelook.


Donders. de gouden tip. ik denk dat het daar aan ligt ja. Nu had ik op mijn eigen box ook geen beeld meer. Ik denk dat de schotel op 1 of andere manier wat verplaatst is. de waarde die ik nu heb ligt rond de 96 - 60 - 0. Bij de nederlandse ligt de tweede nog iets hoger. En op die andere ontvanger ontvang ik dus wel premiere (waar ik deze waardes meet). Sjee wat kan het raar lopen voor je iets hebt ontdekt. Hij is nu nog even aan het scannen maar ik denk echt dat het hem hier in zit. Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt inderdaad aan het signaal. Heel erg vreemd dat er zo'n verschil zit tussen dezelfde boxen. Inmiddels heb ik weer beeld op een aantal nederlandse zenders. Ned1 2 en 3 nog niet. Het signaal is bij deze ook anders. Van de week maar eens verder kijken. Tis nu koud en donker buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu begin ik chagrijnig te worden. Nu is het nog slechter dan gisteren. Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met de transponders? Ik had beeld. Nieuwe kanalen gezocht. Had in eerste instantie geen lock. Ging automatisch wat transponders af tot hij wel een lock had. Heel wat nieuwe zenders gevonden maar nu weer GEEN beeld. Ik word er moedeloos van. Terwijl die andere box gewoon vrolijk verder draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is een nieuwe. Inderdaad er zit enigma op. pli heleniti. Daarvoor staat hij hier, zou ik er "even" opzetten.

 

Weer een nieuwe image er op gezet en ik weet weer precies waar het fout gaat. Ik zal even van voor af aan beginnen.

 

Na een schone installatie laat ik de kanalen scannen. A is bij mij Hotbird en B astra (19.2). Hij vind een aantal kanalen niet, waaronder rtl4. Van wat hij wel vind heb ik beeld.

 

Vervolgens download ik een kanalenlijst pet123 met astra hotbird settings. (ik weet niet of het uitmaakt als ik hotbird op a heb ipv astra). Dan gaat het mis. Dan heb ik wel alle kanalen maar veel zie ik niet. Waaronder de nederlandse zenders die ik wel zag voor de installatie van pet. Vervolgens gaan kloten met de schotel en ik heb wel beeld op rtl4 e.d. maar niet op ned 1 2 3.

 

Ik denk dus dat het met pet123 te maken heeft. Hoewel het ook vreemd is dat hij nu rtl4 en nog een paar niet vind tijdens het scannen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...