Ga naar inhoud

Kaartwissel bij Canal+ en Canalsat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er is blijkbaar een kaartwissel op komst bij Canal+ en Canalsat:

Zie bericht: (bron satmag.fr)

"Canal+ et Canalsat vont changer les cartes de tous les abonnés satellites.

A partir du 11 février, les distributeurs vont devoir changer toutes les cartes commençant par 76 et 80

A partir du 20 mars 2007, ces cartes ne fonctionneront plus

Le but est de mettre en place un système de cryptage plus sécurisé."

Samengevat voor een betere beveiliging worden vanaf 11 februari de kaarten beginnend met de nummers 76 en 80 vervangen. Vanaf 20 maart werken de oude kaarten niet meer.

Greets

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Als je de moeite doet om te kijken op satmag.fr zal je vaststellen dat het bericht vandaag bij het nieuws werd gepost en de redacteur ervan zich manifest vergist heeft door 2007 ipv 2008 te schrijven.

Als je dan nog verder kijkt in het forum van satmag.fr dan zie je daar het volgende:

http://forum.satmag.fr/showthread.php?t=6936

meer bepaald allemaal berichten van vandaag over de kaartwissel.

Greets

Geplaatst:

Voor zover ik lees, zou deze kaartwissel betrekking hebben op kaarten dewelke werken via SECA-2 V 7.1 dewelke vervangen worden door de versie V 9 (Merlin genaamd) en dit omwille van piraterij op de kaarten doordat door hackers van een basisabo een full abo werd gemaakt en door dezelfde hackers deze kaarten konden worden verlengd na verval van het abo.

Greets

Geplaatst:

V9 (Merlin) wordt ook in de loop van dit jaar ingevoerd bij CD NL en Vlaanderen.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

heb dit nog niet gehoord,vanwaar haal je die info ??????,

zou wel raar zijn dat iedereen een nieuwe kaart moet halen of weer kopen miss,

dat ze ze dan maar omruilen als het zo ver is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mrbeam
V9 (Merlin) wordt ook in de loop van dit jaar ingevoerd bij CD NL en Vlaanderen.

waar komt die info vandaan?????
Geplaatst:

Potverdikke! Ik heb sinds januari een abo via een familielid in La France. En wat staat er op mijn kaart: ja hoor, 076! Ik heb gehoord dat de kaartwissel bedoeld is om sharing moeilijker te maken. Ik wacht met spannig af...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Geplaatst:

Van dicht bij het vuur....

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Mijn oom in Frankrijk heeft inmiddels een brief van CanalSat ontvangen met de mededeling dat hij binnenkort een nieuwe kaart krijgt. Er staat in dat de decoder uitgezet moet worden, dan de kaart omwisselen en dan de decoder weer aan zetten. Ik hoop dat ik de kaart nog steeds kan gebruiken op mijn LinuxPC server met Smartreader+

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Geplaatst:

In Frankrijk wordt de nieuwe kaart gekoppeld aan de decoder.

Geplaatst:

Ik heb vanochtend een update van Canal+ ontvangen tot einde april. CanalSat nog niet. Vreemd....afwachten dus.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen