Gast Paulus Geplaatst: 11 februari 2008 Geplaatst: 11 februari 2008 Misschien 'n stomme vraag maar weet iemand misschien of er ergens op internet oude kaartcodes of wat dan ook te vinden zijn van CanalDigitaal van de vorige maanden (voornamelijk dec2007) zodat ik m'n gecodeerde opnames alsnog kan bekijken. Vraag is daarbij dan ook: "Hoe krijgt ik de oude (verlopen) codes terug op de kaart?" Ik heb helaas geen oude ONgecodeerde opname waarmee ik die benodigde code(s) op de CanalDigitaal Seca-smartcard terug kan krijgen door zo'n opname af te spelen.
Zilverster Geplaatst: 11 februari 2008 Geplaatst: 11 februari 2008 @Paulus, Leuke vraag en dus niets stom's aan ............ Zo'n database op internet is mij op dit moment niet bekend, alleen lijkt het mij ondoenlijk zo'n database voor alle kaarten bij te houden, hoewel dat in de praktijk natuurlijk wel mogelijk is. In het verleden ben ik wel eens zoiets tegen gekomen, maar of dat voor alle kaarten was weet ik niet meer. Je vraag voor de maand december komt dan ook een beetje laat, maar je komt er ook niet eerder achter dan dat zich dergelijke problemen voordoen, dat begrijp ik. Het terug zetten op de kaart is geen probleem, je zult alleen de commando's voor een gedeelte moeten vertalen ( lees omzetten ). Dat men ontvangers uitbrengt die op deze manier werken heb ik nooit begrepen. Ik heb het altijd gezien als een foutje in de ontwikkeling met misschien wel een zwakke schakel, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
RayhTec Geplaatst: 11 februari 2008 Geplaatst: 11 februari 2008 De december key heb ik via PM verstuurd, maar ik ben bang dat je er niets aan hebt.
Gast Paulus Geplaatst: 11 februari 2008 Geplaatst: 11 februari 2008 Hmm, ik vrees dat het alleen terug is te zetten op de CD-smartcard als er een ongecodeerde opname (in mijn geval een topfield *.rec bestand) beschikbaar is met de betreffende keys. Ik heb echt geen idee hoe het anders zal moeten... met een andere smartcard wellicht die 'programmable' is? (die goed samenwerkt met de Aston 1.07 CI-moduul)
Zilverster Geplaatst: 11 februari 2008 Geplaatst: 11 februari 2008 @Paulus, Citaat: (in mijn geval een topfield *.rec bestand) Ik heb zelf helemaal geen ervaring met een Topfield ontvanger en heb dus geen idee hoe die met e.e.a. omgaat. Er zijn hier wel mensen op het forum die zo'n ontvanger hebben, misschien dat die een oplossing weten. Zelf ben ik wel benieuwd wat er dan in zo'n *.rec bestand zou moeten staan. Op de een of andere manier gebruikt de Topfiled ontvanger volgens mij de datum en key van een bepaalde maand, in jouw geval december, hier zou ik de Mastera voor gebruiken. Ik weet dat er mensen zijn die problemen hebben met oude opnamen en dat de kaart terug gezet wordt naar een "oude" datum. Het volgende probleem is dat men dan vaak geen TV kan kijken i.v.m. problemen met de laatste update en men een heractivatie moet aanvragen , gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
cobes Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 maakt toch niet uit welke maand code je hebt, als het goed is kun je gewoon met een geldige kaart de films weer afspelen. zou een leuke grap worden als je een opname doet en dat ook weer in dezelfde maand moet terug kijken. ik heb het idee dat er iets anders mis is. groet cobes if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom. . Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road
Zilverster Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 @cobes, Citaat: zou een leuke grap worden als je een opname doet en dat ook weer in dezelfde maand moet terug kijken. Ik heb zelf geen ervaring met genoemde ontvangers, maar lees vaak dat mensen er problemen mee hebben wat betreft opgenomen films afspelen en voor al dat men dan daarna geen films meer kan kijken via de decoder i.v.m. de datum op de kaart. Rest vaak nog een heractivatie om de juiste puls weer terug te krijgen op de kaart, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Zilverster Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 @@cobes, Nog even een opmerking, niet leuk natuurlijk dat bepaalde ontvangers er zo mee omgaan, maar ik kan me er iets bij voorstellen wat er gebeurd. Even een voorbeeld : In de maand december wordt de 0C key gebruikt In de maand januari wordt de 0D key gebruikt In de maand februari wordt de 0C key gebruikt In de maand maart wordt de 0D key gebruikt Enz.enz. 0C = 1122334455667788 december 0D = aabbccddeeffgghh januari 0C = 8877665544332211 februari 0D = hhggffeeddccbbaa maart Enz. enz. Maart heeft ook nog de key van februari Februari heeft ook nog de key van januari Januari heeft ook nog de key van december Normaal wordt er iedere maand geschakeld/gewisseld van key en is er niets aan de hand. Na 3 maanden beginnen er problemen op te treden, deze periode zal je dus in je achterhoofd moeten houden ! Gezien er terug gegaan wordt en er dus gekeken wordt naar een oude datum/key ( verwerkt in de opname ) en de kaart terug gezet wordt is er van die periode van 3 maanden vaak snel afgeweken. Normaal gesproken zal je dit dus weer stap voor stap op moeten bouwen, maar gemakkelijker is natuurlijk het aanvragen van een heractivatie die vaak al nodig is wanneer je kaart 2 maanden geen update heeft gehad, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast Beve Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Heb ik ook weleens last van met de TF 5510. Als je de betreffende opname (versneld) laat spelen dan komt vroeg of laat jouw (oude) code voorbij en heb je weer beeld. Daarna zal je wel een heractivatie moeten aanvragen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen