Ga naar inhoud

[5510PVR] Probleem met opgenomen programma's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb sinds een aantal maanden een Topfield 5510PVR receiver met TVVlaanderen abonnement. Wanneer ik echter een programma wil herbekijken met een groen dollartekentje ernaast krijg ik na een aantal minuten de error: Geen kaart in een rood kader. En daarna een grijs scherm met "Program scrambled, press OK". Ik kan dus enkel maar de eerste 5 minuten bekijken. Sommige programma's stoppen al na een paar seconden. Hoe komt dit? Ik dacht dat als er een groen $ tekentje stond, dat dit betekende dat het programma gedecodeerd was?

Mijn huidige firmware is: TF-NCPCB 5.13.61

En device versie: 5.3.20.

Dit is de firmware die erop stond toen ik het toestel kocht. Deze firmware bevat de fastscan mogelijkheid voor TV-Vlaanderen zodat de kanalen steeds mooi genummerd staan. Nu vroeg ik me af, is er een firmware update? En zo ja, ben ik dan die fast scan mogelijkheid kwijt?

De reden waarom ik een firmware update wil uitvoeren is omdat ik nog steeds problemen heb met de EPG. Ik krijg enkel de EPG info voor de kanalen op 12669. Dus voor de commerciële zenders: VTM, Kanaal2, VT4 krijg ik nooit epg info. Heeft iemand nog dit probleem?

Bedankt!

Cor

Geplaatst:

Ha Cor,

ik heb zelf ook een TF5510PVR en ik kan je zeggen dat je maar beter niet uit kunt gaan van de kleur van de dollarteken symbooltjes.

Het beste is om de opnames/recordings, die je echt wilt bewaren, te kopieren (play --> record). Om er dan vervolgens zeker van te zijn of de kopie goed is, haal je je smartcard uit de CI-moduulke nadat je hebt afgestemd op een FTA-kanaal zoals BVN en start je de gekopieerde opname waarna je na enkele seconden naar zo'n 80% navigeert. Als je dan nog beeld ziet kan je vrijwel zeker zijn dat je kopie geheel ongecodeerd is opgeslagen.

Deze procedure kan je ook proberen met opnames waarvan jij denkt dat ze toch al wel ongecodeerd zijn.

Kortom: Een groen dollarteken bij 'n ongekopieerde opname is dus zeker niet altijd 100% ongecodeerd) ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen