hanskedrie Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Beste, Ik heb het forum grondig doorgenomen, maar zie op dit moment door de bomen het bos niet meer wat betreft de benodigdheden om over te stappen naar televisie via satelliet. Dit is hetgeen ik zou willen: * Astra 1 en de Astra 3 ontvangen (eventueel astra 2 en de hotbird ook) * op twee televisie kunnen kijken (moet niet persé op hetzelfde moment) * mogelijkheid om iets te kunnen opnemen terwijl we aan het kijken zijn naar bijvoorbeeld een ander kanaal * zowel een smartcard van canal digitaal als van tv vlaanderen op hetzelfde moment gebruiken. Nu had ik al het volgende gezien, maar ik ben niet helemaal zeker of dit het beste is voor mijn situatie: Schotel: Visiosat B Satellite G4 Quadro (had ook de Triax TDS 78cm gezien maar die kan als ik het goed gezien heb maar twee satellieten ontvangen). Dan 4 singel LNB's en 1 Diseqc switch. Als ontvanger had ik de Aston Wamba 302 gezien, maar deze kan volgens mij niet opnemen. Klopt dit zo ongeveer of moet het totaal anders (bijvoorbeeld twee ontvangers om op twee televisies te kunnen kijken en dan ook de LNB's aanpassen). Mochten er nog betere of goedkopere alternatieven zijn hoor ik het ook graag. alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Gast AAley Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 U heeft inderdaad 2 receivers nodig, en uw LNB's moeten ook anders. Je wilt kijken op 2 tv's, en opnemen op 1 tv. Dus 3 aansluitingen nodig -> 3 DiseqC switchen nodig. Qua LNB's denk ik niet dat je van alle4 de satellieten wilt opnemen, dus heb je niet 4x een Quad lnb nodig (geen quattro!). Wil je op bv Astra en Astra III opnemen heb je dit nodig: Quad LNB : Astra I Quad LNB : Astra III Twin LNB : Astra II Twin LNB : Hotbird 2x een 4 to 1 DiseqC switch en 1x een 2 to 1 switch. Qua ontvanger is uiteindelijk uw keuze ..
hanskedrie Geplaatst: 12 februari 2008 Auteur Geplaatst: 12 februari 2008 AAley, bedankt voor je snelle antwoord, hoe zit het dan met het aantal kabels dat vanaf de schotel naar binnen lopen? Als ik het goed tel zou dat er 1 zijn, klopt dit? Is er dan geen mogelijkheid om bijvoorbeeld vanaf de ontvanger beneden gewoon een draad naar de televisie boven te trekken, of gaat dit niet omdat je dan niet van kanaal kan veranderen? En mijn laatste vraag tot nu toe, hoeveel smartcards heb ik dan nodig? Zowel boven als beneden van elk 1 of zijn daar ook andere mogelijkheden?
Gast Richard7 Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Als je een twin-tuner neemt, die heb je nodig om iets op te nemen en iets anders te kijken, is het aan te raden om die - in zijn eentje - al twee keer aan te sluiten, 1 per tuner. Hierdoor kun je de beide tuners onafhankelijk van elkaar gebruiken en kom je niet in doorlus-problemen als je bv iets wilt kijken op SBS6 en iets opnemen op BBC2, bv Torchwood Dan nog een klein decodertje voor de 2e TV, eventueel met nog rondslingerende videorecorder, en je hebt 3 binnenkomende kabels. Ik zou dan voor allemaal quad-lnb's gaan. Die in combinatie met 3 switches (4-1) en je bent helemaal appie kim Zie overigens ook andere discussies in dit subforum, als je bijvoorbeeld een (dure) Dreambox twin-PVR neemt en een Dreambox 500(+) voor de 2e TV binnen bovengenoemde configuratie kun je intern je Cd-kaartje delen en hoef je niet nog een abonnement te nemen.
hanskedrie Geplaatst: 12 februari 2008 Auteur Geplaatst: 12 februari 2008 bedankt richard, het begint allemaal wat duidelijker te worden, maar zoals jij het zegt heb ik twee smartcards nodig van bijvoorbeeld canaal digitaal (in beide ontvangers 1). Dit is iets wat ik eigenlijk niet wil, is het dan ook mogelijk om van de twin tuner 1 draad naar de andere tuner te laten lopen zodat ik maar 1 smartcard moet hebben? (in dat geval heb ik denk ik ook maar 4 twin LNB's nodig en 2 Diseqc switches 4/1, dus 2 draden van de schotel naar de twin tuner)
fr@ncis Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Er bestaan genoeg mogelijkheden om met 1 kaart meerdere ontvangers te bedienen. Zoek maar eens op smartwi, splitty, diablo... En natuurlijk de linux-ontvangers als Dreambox.
Gast Richard7 Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Yep. Er zijn zat onderwerpen te vinden over het gebruik van 1 kaart met meer ontvangers. Dit kan via speciale card-adapters zijn (duur en heb het 1 keer geprobeerd bij mijn zus: niet aan de praat gekregen) of met decoders die een ethernetaansluiting hebben en 'alternatieve' software kunnen gebruiken. Doe je dit 'buitenshuis' dan is dat hoogst illegaal (is mij ook nog nooit gelukt want niemand wil zomaar een 'nuttig' IP-adres geven + ik had geen zin er veel tijd in te steken ), maar binnenshuis kan het nog net door de beugel. Overigens heb je dan wél nog steeds aparte aanvoer van signaal van de schotel nodig (in jouw geval 1x2 en 1x1), je zou zelfs - in het geval van Dreamboxen - een extra kabel moeten trekken, alleen niet een coax maar een ethernetkabel tussen de ontvangers. Het enige dat over de ethernetkabel gaat zijn dan de kaartsleuteltjes. Voor ons huis in Frankrijk vond ik dat allemaal te ingewikkeld en was ik blasé genoeg om een extra kaartje te nemen voor dat < 10tje in de maand ...
hanskedrie Geplaatst: 12 februari 2008 Auteur Geplaatst: 12 februari 2008 het lijkt mij inderdaad simpeler en goedkoper om gewoon voor zo'n extra kaartje te betalen. Toch bedankt voor alle info to nu toe.
W3ird_N3rd Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Wat betreft de kaart, als je op de tweede televisie een genoegen neemt met het settopboxpakket dan kan je dat voor €1,-/maand krijgen als je op de eerste kaart een basispakket of hoger neemt. Doorlussen van het signaal van ontvangers kan vaak wel, achterop de ontvanger zit vaak een LNB out of LNB loop, daarop kan dan nog een ontvanger aangesloten worden. Maar normaliter is het makkelijk om gewoon een complete extra aansluitingen te leggen zodat de ontvangers onafhankelijk van elkaar kunnen werken. Anders kan je eigenlijk net zo goed een HF-modulator en afstandsbediening verlenging gebruiken. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen