Gast BGroove Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Hallo ik ben nu al een paar weken bezig met hobby'en met me Wavefrontier T55 maar ik krijg het niet voor elkaar de astra2 Binnen te krijgen ik heb een paar foto's gemaakt. Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Zoals je op de foto's kunt zien staat me t55 precies tussen 2 bomen in. De astra en hotbird zitten daar gelukkig tussenin die komen allebij goed binnen ik heb de meter van me werkgever geleend en de holles spreadsheet aangehouden. Ik heb deze meter gebruikt Link Nou is mijn probleem dat ik de astra2 maar niet binnen krijg op de meter krijg ik 2 transponders door ( terwijl ie er eigenlijk 4 zou moeten doorgeven met de satid functie.) Vervolgens ingelezen op mijn dreambox 500 heeft maar iets van 2 of 3 transponders ingelezen en geeft een hoge ber waarde aan waar je niet goed van wordt constant blokkerig beeld. Ik heb het voorheen ook met een andere beugel geprobeerd. Met deze balkon beugel Link (maar dan in kleinere maat) Heb ik hem meer aan de rechterkant van me balkon bevestigd. Ik kreeg toen wel alle transponders door alleen nog steeds zo een hoge ber waarde en blokkerig beeld. Vergeleken met hoe ie eerst bevestigd zat met me balkonbeugel zou ik hem slechts denk ik 3cm meer naar rechts kunnen zetten. Zelf denk ik dat die boom in de weg staat? En op de Thor en de Sirius krijg ik ook maar 2 transponders door terwijl dit er toch ook veel meer zouden moeten zijn? Ik heb het getest op me dm500 en niet alles wordt ingelezen. En is het mogelijk om de amos 4 west te ontvangen met de t55? ik neem zelf aan van niet omdat ik hier ergens een topic had gelezen waarbij de maat schotel stond die je er voor nodig had in dit geval was dat iets van 100cm. Ik hoor graag van jullie. Bedankt.
Keitje Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Ik weet haast wel zeker dat je zowel links als rechts tegen die bomen aankijkt. Je hebt op de Sirius en Thor nu weinig zenders, maar dat gaan er nog minder worden als de bladeren aan de bomen komen.... Voor het mooie, zou de schotel een stuk verder naar voren moeten staan, maar dat zal wel niet haalbaar zijn. Als je hem dan een paar meter lager kan zetten, zou dat misschien ook al helpen. Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)
edbe Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 ik denk wel zeker dat de bomen in de weg staan, dat probleem heb ik ook gehad..... krijg je ook Astra3 door ?? 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Tonskidutch Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 deze LINK dishpointer kan helpen daar stel je stad en land in (fijner/gedetailleerder nog met straat etc en je kunt kijken per sat welke door de bomen wordt geblockt en of net niet.. het verduidelijkt enorm hoe je situatie is. ik heb hem ook al voor drie locaties met inzichtelijke resultaten gebruikt... Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Gast BGroove Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Met de balkonbeugel die ik gebruike hangde ie al een stuk over me balkon. Eigenlijk iets te veel voor het mooie gezicht. Ik zou hem wel meer naar rechts kunnen plaatsen maar dan moet ik me buurvrouw lief aankijken aangezien ie dan ook meer aan haar kant komt. En dan is nog de vraag hoe ik de rest dan binnen krijg. De astra3 krijg ik nog best wel goed binnen op die meter geeft ie 2 transponders door met de satid functie terwijl er 3 transponders van in de meter opgeslagen zitten. Maar ik kan wel gewoon normaal tv kijken met de a3.
Gast BGroove Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Wel tonskidutch ik ben eens op die site wezen kijken, En als ik het goed zie staat die boom dus duidelijk in de weg. Foto En die boom die aan de andere kant staat blockt ook dus waarschijnlijk de sirius en de thor waardoor ik een zwakker signaal binnen krijg. Denk dat als ik echt alles wil binnen krijgen dat ik als eenigste oplossingen nog die schotel hier boven op het dak Van de appartement woning moet plaatsen zit nog 1 verdieping boven mij. Dan zou ik geen last van die bomen hebben maar weet niet of het wel zo een goed is om me wave frontier daar boven te plaatsen? neem aan dat ik daar ook nog toestemming voor moet vragen?
matjas Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Ik heb zelf geen wave55, maar als ik naar foto 4 kijk heb ik het idee dat je LNB's wel heel erg "omhoog" kijken. Weet je heel zeker dat de LNB houders op de goede wijze gemonteerd zijn?
WPW Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Mja het ziet er vreemd uit, maak eens een foto van de zijkant. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast BGroove Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Verrek je hebt nog gelijk ook zat net naar deze handleiding te kijken Handleiding En merk nu inderdaad dat die houders verkeerd om zitten. Ik ga dat eerst effe goed zetten en probeer het dan weer. Bedankt in ieder geval!
matjas Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Origineel bericht van: BGroove Verrek je hebt nog gelijk ook zat net naar deze handleiding te kijken Handleiding En merk nu inderdaad dat die houders verkeerd om zitten. Ik ga dat eerst effe goed zetten en probeer het dan weer. Bedankt in ieder geval! Graag gedaan
Gast BGroove Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Effe terug op mijn onderwerp. Ik ben dus van plan om een schotel hier op het dak van de woning te plaatsen en die af te richten op a2 en a3. Zodat ik me wave frontier meer aan de andere kant van me balkon kan plaatsen en de rest in het westen ook beter kan ontvangen. Ik heb net deze schotel van me collega overgenomen. Ik heb gelezen dat de groote schotel voor 16 oost 100cm moet zijn. Nou was de vraag is het ook mogelijk met deze schotel de eutelsat op 16 oost te ontvangen? maakt de ovale vorm van de schotel hier een uitzondering in? of wordt het echt een 100cm schotel als ik 16 oost erbij wil?
edbe Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 de 16 oost zal niet met een WF T55 gaan , is toch nog te klein voor 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gast BGroove Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Bedankt voor je reactie, dat was eigenlijk niet de vraag maar als je zegt dat het met de t55 al niet lukt neem ik aan dat het met de schotel hierboven afgebeeld ook niet lukt.
youriy Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Origineel bericht van: BGroove Bedankt voor je reactie, dat was eigenlijk niet de vraag maar als je zegt dat het met de t55 al niet lukt neem ik aan dat het met de schotel hierboven afgebeeld ook niet lukt. de eutelsat w2 op 16 graden oost is in heel europa met een 60 cm schotel te ontvangen. kijk op lyngsat clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
tripontin Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Hello, Ik onvang Eutelsat W2 (16E) perfect met een Triax 88cm schotel, in Antwerpen, België. Mvg. Tripontin
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen