Ga naar inhoud


Waar te vinden snaar voor Philips platenspeler


Hellum

Aanbevolen berichten

Ik zoek een snaar voor een platenspeler van Philips (het type stickertje mist)

maar de omtrek is volgens een touwtje: 436MM

dus de diameter is: ongeveer 138mm.

 

weet iemand waar die te vinden is, of heeft iemand die nog liggen?

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Gerard,

 

Onderdelen zijn vaak alleen bij een electronicawinkel te koop.

Snaren zijn vaak een probleem inderdaad die kan je vaak niet eens krijgen.

Ik heb even bij de groothandel(www.nedis.nl) waar ik bestel gekeken en daar hebben ze een snaar van 125mm 5mm breed en de opvolgende is dan 147mm en 6 mm breed.

Nadeel is dat ze per 6 stuks gaan maar de prijs is laag bij een groothandel.

mocht je er nergens anders een kunnen vinden kan ik hem wel voor je bestellen.

 

groetjes, Paul

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal kan je voor een apparaat 10 jaar lang onderdelen krijgen en daarna houd het echt op.

Maar snaren en standaard onderdelen zijn altijd te krijgen.

Als je de lengte van een snaar met een touwtje meet dan moet je wel rekening houden dat de snaar er gespannen op zit dus je moet de maat dan wel een stuk kleiner nemen.

Is die 138mm gemeten zonder dat het touwtje is uitgerekt ?

Anders kom je met een 125mm snaar denk ik aardig in de buurt.

Ik zag wel dat er een vervangende naald leverbaar is voor ongeveer 25 euro dus er is nog wel het een en ander van te krijgen in elk geval.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog eens gemeten, niet uitgerekt ofzo, kom uit nu op 140MM

 

dan heb ik dus waarschijnlijk eentje nodig van 136mm, die is nergens meer leverbaar

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerard,

 

Een snaar is behoorlijk op te rekken en zeker de dunnere snaren zoals die voor een platenspeler zijn 0,8 mm dik.

Dus ik denk dat je met een 125mm best wel wat kan berijken.

 

Probeer eens of een elastiek van tnt post eromheen te krijgen is.

Die zijn rond de 110mm maar dan heb je een idee of dat uitrekken lukt.

Als dat werkt kan je een 125mm proberen.

Als je een te kleine snaar een tijd om een rond voorwerp van de juiste maat legt rekt hij ook vanzelf op maat smile

Bij mij op de TD heb ik ook wel geexpirimenteerd om een snaar een tijdje in de thinner te leggen dan worden ze zacht en rekken ze makkelijker uit op de juiste maat.

Dit is natuurlijk hobbymatig maar als er geen andere oplossing is dan moet je toch wat proberen smile

Ik wil je altijd helpen om er een voor je te bestellen en hem je dan opsturen dat komt ongeveer op 3 euro met snaren.

Een snaar is ongeveer 50 cent inkoop maar helaas gaan ze per 5 frown

 

Je kan even naar www.nedis.nl gaan en dan als demo gebruiker inloggen.

Bij zoeken vul je dan snaren in en dan zie je alle snaren die ze kunnen leveren.

Tussen 125mm en 147mm zijn geen snaren dus ik denk dat je met 125mm moet gaan proberen of ergens anders moet een tussenliggende maat leverbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhaal klopt bijna.

 

alleen zit er geen platte snaar op maar een vierkante van ong 1.5 MM.

 

Maat van de oude snaar moet je kleiner nemen, dat ding wordt na al die jaren net kauwgum,

 

Zelf heb ik hier niet een N4450 Tape recorder staan waarvan de snaar compleet blubber was geworden,

je kon hem tot 1 mtr uitrekken..

 

de werkelijke waarde van de snaar was kleiner dan de gemeten waarde...

 

 

Denk dat je met 125 mm aardig goed zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ronald,

 

Dat uitrekken komt me bekend voor je staat er soms van te kijken hoe groot een snaar kan worden als hij in die staat verkeerd smile

Ik ging ervan uit dat de snaar plat was zoals bij de meeste platenspelers dus even goed da je dat vermeld.

Bij de vierkante snaren is de grootste maat 125mm en dikte 1,5 mm.

Voordeel van vierkante snaren is dat ze goedkoper zijn dan platte smile

In elk geval nooit een te strakke snaar gebruiken anders slijten de lagers van de motor en de schotel onder het draaiplateau te snel door de grote kracht die erop komt.

Als je de snaar van te voren oprekt tot de juiste maat kan dit geen kwaad meer.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus het is verstandig om de 125mm te nemen?

 

het was ook wel vreemd, er was een postpode elastiek ingestopt, maar die vloog er steeds af (heb dat ding met een heleboel andere apparaten samen gekregen, deze zag er nog goed uit, en is inclusief de originele goede naald en originele bij behorende luidsprekers dus wel de moeite waard.)

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gerard,

 

Als je op de motorpoulie kijkt en op de schijf die hij moet aandrijven zal er een inkeping in zitten waar de snaar in loopt.

Bekijk even of dat zo is zodat je weet wat voor snaar je nodig hebt.

In elk geval een goeie tip van Ronald dat de snaar vierkant moet zijn smile

In mijn voorraad gaan de snaren maar tot 80mm dus een grotere zal ik moeten bestellen.

Ik heb wel gekeken hoeveel ze uitrekken en dat is een factor 1,3

Dus een snaar van 125mm kan uitgerekt worden tot ongeveer 160mm

maar als je hem zover uitrekt staat er wel veel spanning op.

Maar tot 138mm zal dat lijkt me geen probleem zijn en zeker de moeite waard om te proberen.

Het is juist leuk om een oude stereoset weer tot leven te wekken en het is bijna een museumstuk smile

Ik heb zelf ook een oude tv staan uit 1960 die ik nog een keer aan de gang wil proberen te krijgen dat is gewoon leuk om neer te zetten smile

As je interesse hebt kan ik wel een 125mm snaar voor je bestellen bij mijn volgende bestelling bij de groothandel.

Misschien kan je die zelf ook wel krijgen want vierkante snaren zijn makkelijker te krijgen dan platte.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...