Ga naar inhoud


Waar te vinden snaar voor Philips platenspeler


Hellum

Aanbevolen berichten

Helaas staat daar het juiste type zo te zien niet bij.

De orginele snaar zit er niet in dus daavan de maat opnemen of koken is geen optie.

Ik vind wel de prijs voor een snaartje wel hoog als je weet dat die inkoop nog geen 50 cent zijn en dan gemiddeld 7 euro rekenen shocked

Bij ons in de winkel deden we gemiddeld de prijs van onderdelen maal 2 ten opzichte van de inkoopsprijs dat is nog te doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@dreampie ik wil best zaken met je doen.

verder is het mijn bedoeling om hem ook zo mooi mogelijk weer te maken door middel van desnoods zelfs de kap polijsten, puur zodat die er weer mooi uitziet, alle originele philips spullen zitten er nog bij dus over een paar jaar is het een museumstuk.

 

ik heb gekeken, de motorpoulie heeft inderdaad inkepingen, het gedeelte dat moet worden aangedreven daarintegen weer niet.

vreemd.

 

@focus103 de originele snaar mist jammer genoeg.

 

MVG. Gerard

 

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerard,

 

Het lijkt me als er geen inkeping in zit dat het dan toch om een platte snaar gaat.

Is op de motorpoulie plek voor een platte snaar zodat die mooi vlak loopt ?

Dat een postelastiek eraf loopt kan ik me voorstellen die zijn van heel ander materiaal dan een gewone snaar.

Het punt is wel dat iemand er een plat elastiek omheen gelegd heeft en dat is ook degene die de orginele snaar heeft gezien denk ik.

Ik kan ook beide snaren bestellen maar als je weet welke eromheen moet scheelt dat wel smile

 

Groetjes, Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerard,

 

Met veel zoeken ben ik erachter wat er voor snaar in moet smile

Je moet namelijk niet zoeken naar het type van de audioset maar het type van de ingebouwde platenspeler dan kom je verder.

Dat type is 22gc037

Het is inderdaad een vierkante snaar van 128 mm.

Klik op >>>Snaar Philips

 

Ze vragen wel bijna 10 euro voor de snaar zonder opsturen.

Ik denk dat je met een 125mm net zo goed uit de voeten kan die kost met opsturen inkoop 2 euro laugh

Ik hoor wel wat je het liefste wil.

 

De kap kan je inderdaad heel mooi renoveren door hem te poetsen met auto cleaner dan gaat hij er als nieuw uitzien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerard,

 

Ik denk dat die 125mm snaar net zo goed werkt het verschil is heel klein.

Ik zal bij de volgende bestelling de snaar erbij zetten.

Ik moet boven een bepaald bedrag bestellen anders worden de verzendkosten te hoog dus ik spaar steeds dingen op tot ik bestel.

Ik heb momenteel wel wat dingen in de bestelling staan dus ik ga morgen bestellen.

Ik stuur je een PM als ik het binnen heb.

 

Groetjes, Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet iemand hoe ik aan een naald kom dan?

de naald waarvan ik dacht dat die nog goed was blijkt afgebroken te zijn mad

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moimoi,

 

 

Heb helaas een tijd terug zo'n apparaat aan iemand weg gegeven, maar zie toevallig net dat je uit de omgeving van Groningen komt ?

 

Toevallig was ik laatst in Groningen bij een zaak die nog onderdelen had, naalden, elementen en misschien ook de goeie snaar die je zoekt.

 

Ik zal even de naam van die zaak proberen te achterhalen en stuur je deze via PM toe, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moimoi,

 

 

PPpppffffff, wat zet je me aan het zoeken laugh ...........

 

Ik ben inmiddels van alles tegen gekomen, het Elac element doosje die op dit moment in m'n draaitafel zit, een Ortofon VMS 20 E waar ik eerder een kast vol van had. Dit waren toen ook redelijke dure elementen maar op het eind goed betaalbaar vooral als je grote partijen kocht. Ik moet ook ergens nog een Philips GP 422 hebben, dat is zo'n vier kanalen element, maar die ben ik nog niet tegen gekomen even zo, geen naaldje voor de GP 400. Wel het GP 400 element, als ik je daar mee kan helpen moet je het even laten weten.

 

Helaas heb ik geen contact meer met de persoon die ik toen mijn apparatuur heb gegeven, ik weet wel dat het hem toen meer om het radio gedeelte ging, mocht ik de persoon weten te vinden zal ik hem vragen.

 

Ik zoek nog even verder, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moimoi,

 

 

Het gedeelte waar je naaldje inzit noem je het element, vroeger kocht je een element en hoefde je na verloop van tijd alleen maar het naaltje te vervangen. Toen ik nog in discotheken werkte dezen we dit iedere paar maanden, dit was een behoud voor de platen. Het naaldje op zich zelf is gemakkelijk te verwisselen.

 

Heb je net even een PM gestuurd met adres gegevens van de zaak in Groningen die ik bedoel, die hebben zeker nog naalden en zullen hem zeker kunnen inbouwen voor je, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gerard,

 

Weet je zeker dat het een GP400 element is want volgens mij is dat uit een nieuwer model platenspeler.

In de set die jij hebt hoort volgens de beschrijving een GP330 element.

Ik moet hier nog het een en ander opruimen maar ik heb nog een aantal nieuwe naalden liggen ik weet alleen niet welke modellen en ik heb ook nog ergens een GP400 element waar een naald in zit maar de staat daarvan weet ik niet.

Dus ik zou even wachten met een naald kopen want als ik die vind kan je die zo van me krijgen.

De naald is wel gewoon te bestellen onder andere bij een electronica bedrijfje uit Enschede.

Een orginele gp400 naald is grijs met een blauw driehoekje erop.

Mijn ouders hadden toen namelijk een 312 model waar een gp400 in zat.

Ik weet alleen niet of een naald met versturen heel aankomt want ik werk soms bij TNT pakketservice en je geloofd niet hoe er daar met pakketjes word omgegaan shocked

Per dag schijnen er 10.000 pakketjes fout te gaan dat is 5% van het totaal en dat valt binnen de marge van wat mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heb ik zeker de GP400, ik heb een grijs (nu vergeeld) element met een blauwe driehoek, heel mischien heb ik ook al een naald gevonden, ik ben met het element naar een oude philips dealer gegaan die zou nog even in het magazijn kijken omdat ik er langs kom als ik naar school ga moest ik maandag maar terug komen. Het element ligt nu daar.

 

ik heb direct gezegd dat als het te duur was, ik er geen belang bij had dus ik kan altijd nog nee zeggen, verder ben ik voor vrienden ook nog op zoek naar zo'n naald dus die van jou is dus nog wel iemand blij mee. (zei hebben dezelfde pickup maar dan van Erres)

 

edit: heb in jpegs van oude philips folders gekeken, dit model komt volgens die folders uit 1979

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...