Ga naar inhoud


Waar te vinden snaar voor Philips platenspeler


Hellum

Aanbevolen berichten

Hoi Gerard,

 

Begin volgende week heb ik de snaar binnen en het GP400 element weet ik hier wel te liggen ik moet alleen even kijken welke naalden ik heb maar ik dacht dat die nieuwe geen GP400 was.

Ik neem aan dat het een GP400 en en geen GP400 type 2 of 3 want daar zit een andere naald in.

dit vond ik over de verschillen:

 

De GP400 MkII is een verbeterde versie, de zwart/grijze � naaldhouder met plastic naaldbeschermer heeft een afwijkende vorm, en � past niet in de oorspronkelijke GP400.

 

De GP400 MkIII wijkt geheel af van de oorspronkelijke � GP400, ook deze naaldhouder heeft een plastic naaldbeschermer.

 

Volgens dit verhaal heeft de gewone GP400 dus geen naaldbeschermer en ik denk wel dat je dat type hebt.

Kom je trouwens wel eens in de buurt van Amsterdam want als dat zo is hoef ik het niet op te sturen dan kan je het zo ophalen.

Anders stuur ik het uiteraard gewoon naar je op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Gerard,

 

De gebruikte naald kan je zo van me krijgen die kost mij ook niks en je mag zelfs het element erbij hebben als je interesse hebt smile

Ik heb een aantal nieuwe naalden liggen maar die zijn volgens mij allemaal van voor de GP412 ik weet dat er onder andere iets van een

GP330 bij zit en ook wat andere merken dan Philips maar ik ga dit weekend wel even zoeken in de berg onderdelen op zolder smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik geen specialest ben op platenspelergebied, weet ik wel een en ander van snaren.

 

Rubbers van snaren in alle vormen en gedaantes, zoals bv ook o-ringen zijn perfect verlijmbaar met Loctite 406.

 

Voor de industrie bestaan er zelfs kits met deze lijm om zelf o-ringen en snaren op de door jouzelf gewenste lengte te maken.

 

Uit de praktijk weet ik bij o-ringen dat dit zo goed gaat, dat als je ze stuk probeert te trekken, dat ze bijna nooit op de gelijmde plaats breken.

 

Als je dus de juiste profielvorm hebt, is de lengte niet meer zo belangrijk!!

 

Wellicht handig te weten voor sommige hobbyisten onder ons. wink

Humax 5400 IRCI, Pinacle PCTV Sat Ci op Asus P800Gold Dual 3.0Ghz, 80 cm Astra/Hotbird met 2 twin LNB's, diseq motek 2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moimoi

 

 

Citaat:
Heb inmiddels bij me zelf alwel een 400 element gevonden helaas zonder naald, maar zoek nog even verder

 

 

Ik heb het zoeken naar de welbekende naald in de hooiberg op gegegeven, m.a.w. ik kon geen naald voor je element vinden, sorry, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als dreampie niets vind, dan niets,

anders: Philips GP400 naald (eigenlijk ben ik daar 2 van nodig)

snaar voor platenspeler (vierkant) 125mm

 

dus ik wacht nog wel even af.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

fietsband nemen deze op maat snijden en dan moet het lukken

vroeger was er in almelo een bedrijf dat hete wiechmann aan de plesmanweg die hadden alerlij snaren .

 

maar ik weet niet of die er nu nog zijn .

mvg johan bokkers

o ja heb zelf nog een snaartje gemaak voor een cassette rocorder werkt goed .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog eerder, radio Twenthe te den Haag, als ze nog bestaan, probeer daar eens.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal bedankt voor de moeite, maar het hoeft niet meer, ik ga wel een nieuwe (2e handse) kopen, bij deze ben ik per ongeluk op de kap gaan staan waardoor er een nogal grote scheur inzit. (het is nogal een puinhoop hier)

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...