Ga naar inhoud

[Pioneer] besturen pioneer via serial/parallel kabel?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik ben momenteel aan het spelen met een laptop naast de tv met een usb video editor die toelaat analoge video in mpeg2 op te nemen.

Ik kan dus van de pioneer een bepaald op voorhand ingesteld kanaal bekijken.

Nu als ik dit zou willen programmeren/automatiseren zou ik het kanaal ool nog ns moeten kunnen kiezen vanuit de laptop.

Ofwel moet ik een IR zender voor de pioneer zetten, of misschien zou het met pionero kunnen via de TERMINAL blad commando's te geven die van kanaal switchen ?

De handleiding v pionero zegt:

TERMINAL SECTION :

In this section you can send any command through the serial port to the decoder. You’ll only have to type the command and then press “Enter” to send it. Have in mind that you have to check the “Add Checksum” option in the configuration. Otherwise, You’ll have to add it for yourself.

In the upper window you can see all the commands sent and received. Even if you are in a different Pionero section (eeprom, firmware) all the traffic of serial commands will be added to this window but without the messages Pionero add to inform you about the status of the transmission. This will be very useful to see if he decoder sends you any unexpected string or to send additional commands if they are necessary in any moment.

In the forum post called “Manual de Modos de Servicio” sent by Jordono to the forum you’ll find much more information to experiment with this section

=> Deze vind ik nergens terug... ik heb dus geen idee of er een commando bestaat en welke het is;...

Iemand enig idee?

tx

Geplaatst:

ik heb in het verleden wel eens een programmatje gehad waarmee je de afsandsbediening van de pioneeer simuleerde via de pc. ik heb henm niet meer, maar weet zeker dat het er is.

gr

jamrox

Jamrox

Geplaatst:

Great!!

Ik heb idd enkel een usb poort en heb zo'n usb converter gekocht.

Conclusie: Pionero werkt niet. Na de kleine letters gelezen et hebben staat er idd dat niet alles gesupporteerd is...

Dus vingers kruissen dat het hiermee wel werkt smile

ik probeer dit v t weekend!

bedankt!

Geplaatst:

reconect je usb verloop tot hij in het bereik van je programma zit . de meeste oudere programma's zoeken niet verder dan com 3 of 4 . een virtuele compoort kan wel tot 12 (bij mij nog nooit hoger geweest) of hoger. dit is te zien in je apparaatbeheer.ik heb zelf een progamma om airco's uit te lezen die hebben we aanmoeten passen . zoekt nu tot com 9 . zal eens kijken f dit ook met pionero mogenlijk is.

heb ff gekeken in pionero mijn usb virtuele compoort geeft nu aan com 9 en in pionero doet hij hetzelfde. moet je niet ook een lpt1 kabel aansluiten dan?

Jamrox

Geplaatst:

Dag Jamrox,

ik probeer alles nog ns van het weekend.

Nu dat ik er aan denk, ik probeerde minder met pionero (zoveel nieuwe firmwares moet ik niet uploaden), maar wou ik MES 2.6 gebruiken om af en toe de kanalenlijst aan te passen.

Mes herkende de seriele poort wel, maar bij het versturen van de data naar de terminal ging het niet.

K test verder, nu heb ik de usb omzetter uitgeleend...

tx

Geplaatst:

met mes lukte het mij niet om een lijst te uploaden. met mediasat connect lukte het wel . had bij een paar zenders dat het geluid niet lipsync was maar heb de transponder even handmatig gescand . hij vond geen kanalen maar het geluid was weer synchroon.

gr

Jamrox

Geplaatst:

Bedankt Jamrox!

even de readme gelezen:

MediasatConnect v2.9.6 added:

===============================

1. Support for USb to serial adapters (tested on driver Prolific Technologies

ser2pl-sys v 2.0.0.7, used by many such devices)

- if using an USB adapter go to Options page and select checkbox "Use USB to Serial Adapter"

- it supports now all program functions including: Pilot, Dump/Send, EMU keys, MHW Patch, subtitles.

- support for Service card reading/saving may depend on functionality of programmer via USB adapter

- under some circustamces when sending a list it may be necessary to send one folder at time.

=> Inderdaad kan ik nu de lijst opsturen !

Ook het besturen werkt, na het aanzetten van de RS232 optie op de pio.

Nogmaals bedankt!

Geplaatst:

da's makkelijk . deze(V2.9.9) maakt sneller kontakt met reciever dan 2.9 .

ik zie dat er ook een verhaal voor philips 6071 en 6072 inzit . ga ik daar ook mee aan de gang. ik moet aan het begin van het campingseizoen altijd een aantal philipjes en pioneers van een recente kanaalijst voorzien . normaal moest ik die +/- 10 altijd mee naar huis nemen . is wel een beetje of topic maar wel handig om uit te testen.

Gr Jamrox

Jamrox

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen