Ga naar inhoud


[Strong 8000] Strong8000 Nederland 1,2,3 het beeld blijft soms hangen.


idef

Aanbevolen berichten

Wij hebben een probleempje met de strong8000 deze week was beeld weg ,heb ik opnieuw via computer de kaart geactiveerd en opnieuw ingelezen zoals het moest ,maar nu blijft op nederland 1,2,3 het beeld soms hangen of is weg andere niet regionale prima duitse ook waar kan dat aan liggen??wweet iemand daar iets over???? hij is nog in orginele staat dus niks verder me gedaan wat moet ik doen???gr ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ok, jij heb een strong 8100 v22.

 

Met de org fw moet je alle zenders goed kunnen ontvangen zonder hapering.

 

Controleer even de coax naar de schotel en de schotel hoek.

In het menu kan je een balk zien die het signaal aangeeft.

Deze moet bij de 3 zitten en niet wegvallen.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal in orde groene balk ook goed en de schotel staat ook goed ,het is ook maar pas begonnen paar dagen geleden konden we niet in het menu komen dat bleef vast staan toen heb ik via internet naar canaldigital de kaart weer geactiveerd en dat is gelukt en toen ook weer ingeladen op de duolnb zoals het is beschreven voor de 8000 ,nu schokt op de eerste 3 zenders het beeld af en toe ook soms even weg en zo stil staand beeld ,op rijnmond en zo is dat niet het geval ook de radio doet het goed want we hebben alles via de schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen boom voor je schotel staat kan het alleen nog een fout in de fw zijn.

 

Dit kan je alleen oplossen door de decoder opnieuw te patchen.

 

Als je dan toch moet patchen zet er dan gelijk een nieuwe fw in.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je hebt het probleem dat je kaart stoort op je tuner (ik heb nog zo'n moederbord liggen) dat kun je met sattracker makkelijk uittesten als die het zonder kaart wel zonder storen doet.

 

sorry, gaat niet op ik las het hier een beetje verkeerd.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik nu lees heb je de kanalen opnieuw er in gezet en dat is nu net waar het mis gaat met een orgineele strong.

waneer je in deze ontvanger de kanalen opnieuw instaleerd gaat het fout op één of andere manier wordt er iets bij in gezet waar door de ontvanger de data niet meer kan verwerken.

en dus het beeld even een aantal seconden laat weg vallen en weer beeld geeft enz enz soms langer soms korter.

dit probleem ligt eigelijk bij canaal digitaal omdat het een goed gekeurde ontvanger is en deze niet echt meer met het systeem van hun overweg kan.

de ontvanger begint eigelijk wat te verouderen .

een oplossing kan zijn om er Sattracker software in tezetten

dan is dit probleem opgelost

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar basseer je dit op?

 

Het blok waar de lijst instaat is qua HDL gelijk aan die van de sattrack 1#.

De data die je ophaald is MHW en veranderd niets in hdl.

 

Ik heb hier een decoder met org fw v20 oem3 waar ik altijd mijn lijst mee update en deze draaid gewoon door.

 

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit baseer ik op het feit dat ik al diverse ontvangers orgineel ben tegen gekomen die probleemloos draaien.

maar nadat er opnieuw kanaalen wordt gezocht in verband met een duo lnb of gewoon het weer up to date hebben van de kanaalen lijst om dat er weer wat is verandert met namen en plaatsen van zenders deze storing optreedt.

 

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...