Ga naar inhoud

combi: inverto7000m+unicable lnb, geschikt voor TVV?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ben nieuw op dit forum, en heb al wat opzoekwerk gedaan, maar ben echt een leek heb nog mijn twijfels:

ik heb me onlangs een Inverto 7000m aangeschaft, deze zou dienen voor op 1 tv,(laters mischiens 2) waar ik Tv vlaanderen abbo. zou willen bijnemen. maar vraag mij af of de unicable LNB de meest geschikte is, of dat ik beter een gewone dual LNB neem? voor zowel freeview als Tv Vlaanderen te ontvangen. ik heb ook via via een CI module gekregen, heb ik deze nodig, of niet, bij deze ontvanger voor TVV? denk een schotel te nemen van 56 cm, is dit het meest geschikt, of beter groter nemen?

alvast bedankt voor jullie reacties

Geplaatst:

blijkbaar stel ik hier een zeer stomme vraag... want niemand reageert er op.

ik kan jullie verzekeren dat ik de search functie al meermaals gebruikt heb, maar zoals eerder gezegd, ik ben een leek in dit soort zaken. Echt niemand die mij wat duidelijke antwoorden wil geven?

thanks in advance wink

Geplaatst:

Persoonlijk vind ik unicable een waardeloos systeem dus zou ik losse kabels nemen.

56cm is wat klein, als het kan ga dan voor 88cm.

Neem een quad duo lnb (astra1+3) en trek 4 kabels naar binnen, tenzij je bbc ook wilt hebben dan word het een ander plaatje.

Wat voor type/merk is die CI ?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Zelf heb ik ook geen unicable, maar twee coaxen naar de Inverto. Hierover kan ik dus niet oordelen.

Een schotel van 56 cm moet kunnen voor TVV, maar je neemt beter iets groter, om over een beetje reserve te beschikken tegen uitval bij zware plensbuien.

Een CI-module heb je zeker nodig om de TVV-kaart in te plaatsen.

Geplaatst:

bedankt voor de reacties

Bij deze zal ik dus zeker een grotere schotel nemen.