Ga naar inhoud

combi: inverto7000m+unicable lnb, geschikt voor TVV?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ben nieuw op dit forum, en heb al wat opzoekwerk gedaan, maar ben echt een leek heb nog mijn twijfels:

ik heb me onlangs een Inverto 7000m aangeschaft, deze zou dienen voor op 1 tv,(laters mischiens 2) waar ik Tv vlaanderen abbo. zou willen bijnemen. maar vraag mij af of de unicable LNB de meest geschikte is, of dat ik beter een gewone dual LNB neem? voor zowel freeview als Tv Vlaanderen te ontvangen. ik heb ook via via een CI module gekregen, heb ik deze nodig, of niet, bij deze ontvanger voor TVV? denk een schotel te nemen van 56 cm, is dit het meest geschikt, of beter groter nemen?

alvast bedankt voor jullie reacties

Geplaatst:

blijkbaar stel ik hier een zeer stomme vraag... want niemand reageert er op.

ik kan jullie verzekeren dat ik de search functie al meermaals gebruikt heb, maar zoals eerder gezegd, ik ben een leek in dit soort zaken. Echt niemand die mij wat duidelijke antwoorden wil geven?

thanks in advance wink

Geplaatst:

Persoonlijk vind ik unicable een waardeloos systeem dus zou ik losse kabels nemen.

56cm is wat klein, als het kan ga dan voor 88cm.

Neem een quad duo lnb (astra1+3) en trek 4 kabels naar binnen, tenzij je bbc ook wilt hebben dan word het een ander plaatje.

Wat voor type/merk is die CI ?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Zelf heb ik ook geen unicable, maar twee coaxen naar de Inverto. Hierover kan ik dus niet oordelen.

Een schotel van 56 cm moet kunnen voor TVV, maar je neemt beter iets groter, om over een beetje reserve te beschikken tegen uitval bij zware plensbuien.

Een CI-module heb je zeker nodig om de TVV-kaart in te plaatsen.

Geplaatst:

bedankt voor de reacties

Bij deze zal ik dus zeker een grotere schotel nemen.

Waarom raad je de Unicable LNB af? zijn er gekende problemen mee? want 4 kabels naar binnen trekken zal bij mij moeilijk worden, naarmate ik op een appartement zit, en via de gemeenschappelijke gang de kabels zal moeten trekken. 1 of 2 kabels, denk wel dat mijn huisbaas nog zal aanvaarden, maar 4?? :s zal wat te veel opvallen denk ik wink

Ci module zal ik dus zeker ook gebruiken.

wat word er aangeraden qua merken van LNB's, en ook qua schotels? heb al gemerkt dat sommige schotels al zwaar aan roesten zijn, afbladeren verf...

thanks!

Geplaatst:

Unicable is leuk voor 1 sat meer niet en je zit vast aan een aantal (beperkte) ontvangers. 2 kabels kan ook en dan met johnsens splitters werken heb je ook 4 aansluitingen (Zie ook De beginners FAQ) over lnb's, roesten en zo meer.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Even een aanvulling op de mogelijkheden van het Unicable systeem.

Ondertussen is Unicable niet meer het enige systeem dat met de techniek om iedere ontvanger één transponder frequentie toe te wijzen werkt. Zodoende kunnen meerdere ontvangers via één kabel van signaal worden voorzien en toch de vrije keus hebben.

De One Liner Technology van Johansson gebruikt dezelfde techniek met die verstande dat daarbij geen speciale LNB gebruikt wordt maar een OLT multiswitch. Hierop kunnen dan in ieder geval twee Quattro LNB's aangesloten worden en het aantal aan te sluiten ontvangers is uitbreidbaar.

Ik ben het met WPW eens dat een quad LNB met 4 kabels de voorkeur heeft, maar de andere systemen als waardeloos te bestempelen vindt ik niet juist. Er zijn omstandigheden denkbaar waarin de toepassing van een Unicable of OLT systeem zeker verantwoord is.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

hoi,

gisteren is mijn Inverto IDL7000m toe gekomen. ziet er allemaal o k uit, maar wat merk ik;

als ik klep vooraan open doe, heb je links de gewone toetsjes, maar waar rechts de ingangen voor smartcard, Ci module moeten zijn, is niks aanwezig! compleet blank, ook geen klepje ofzo dat ik kan open doen. dit was zeer verschietachtig, want op de handleiding, op eerste pagina, zie je wel de Smartcard, Ci module ingangen.

bestaan er soms 2 versies van dit model? met en zonder CI smartcard inputs? ik begrijp er echt niks van, zeker omdat ik de ingangen zal nodig hebben, om TVV en Canaaldigitaal te kunnen ontvangen.

Geplaatst:

ik heb op site van Inverto gekeken, en daar zie ik dat men deze optioneel kan hebben op sommige modellen. ik hoop dan ook deze voor mijn decoder te vinden. ik heb de Inverto 7000 gekocht, omdat men mij die aanraadde inplaats van de veel duurdere DVR van TVV zelf.

Geplaatst:

Ik heb er eerlijk gezegd nog niet van gehoord, een Inverto 7000 m zonder de 2 CI-sloten...

Stel je vraag eens op het Inverto-forum. Daar komen de meeste Inverto-gebruikers !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen