Ga naar inhoud


wie gebruikt hier een Apple Macintosh?


spongebob

Aanbevolen berichten

Ik had graag eens geweten, wie van de leden van sat4all een Apple Macintosh gebruikt? Al dan niet in combinatie met zijn sattelietreceiver.

 

Vier jaar geleden had ik al eens een vraag hierover gesteld, maar toen zat ik hier nog helemaal alleen frown Maar ik heb de indruk dat de macusers nu al wat talrijker zijn.

 

Dus, macgebruiker: laat je eens horen en zet er misschien ook eens je apparatuur bij. Dat is altijd interessant.

 

Ik zal onmiddellijk met mezelf beginnen:

 

Ikzelf heb een Apple MacBook 2.2 Ghz met 250gb harddisk en 4gb ram en op deze configuratie draait MacOS X Leopard. Ik communiceer met mijn dreambox7025 adhv het ftp-programmaatje Transmit en mijn settinglijsten bewerk ik met DreamboxEdit via WindowsXP op Parallels.

 

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb sinds 2 jaar een IMac G5. Daarnaast heb ik nog steeds een XP-tje voor mijn Sathobby.

 

De IMac gebruiken we voornamelijk voor onze Itunes biep en het chatten met de fam in het kikkerlandje.

 

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here... Gebruik een Powerbook G4 1.25GHz voor alles behalve satelliet toepassingen. Daarvoor helaas nog steeds een Windhoos flaptop.

 

Zoals velen zal mijn nieuw komende Mac Book Pro ook Parallels plus Win XP gaan bevatten. Puur voor die toepassingen die niet onder Mac OSX draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi deze topic voor de Apple Gebruikers.

 

Sedert jaren steeds een Mac gebruikers geweest. Vroege had ik nog een gans oude Win 95 laptop om met mijn D-box 1 te kunnen werken

Maar nu met de intel imac is dat (meestal) geen probleem meer als met werkt met Parallels.

 

Een probleem ben ik nog maar tegengekomen en dat is met het programma om een Dream 600 rechtstreeks te flashen (600pvr_Flashing_Assistant.exe)

Raar maar waar, het meld steeds een fout met alle emulators bootcam inbegrepen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom flash je je dreambox600 niet gewoon met de webbrowser Safari?? Dat doe ik en is zo gepiept. Gewoon effe je ip-adres van je dreambox intypen, nieuw enigma aanklikken en gaan met die banaan. Werkt perfect!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple Imac 24 " 2.4 GHZ Intel core 2 Duo en 13" Macbook 2.0 Ghz.

 

Draai Leopard en Transmit. Via Parallels/VMware windows XP Proff voor de programma's als dreamboxedit, dreamset, Dreamvcr, Flashwizzard 6.3,Filezilla, simpletext etc

 

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
waarom flash je je dreambox600 niet gewoon met de webbrowser Safari?? Dat doe ik en is zo gepiept. Gewoon effe je ip-adres van je dreambox intypen, nieuw enigma aanklikken en gaan met die banaan. Werkt perfect!


Ik werk hier met Pli Iolite
En "nieuw enigma" vind ik nergens in mijn webvenster
Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple Imac 20 " 2.4 GHZ Intel core 2 Duo en 13" Macbook 2.0 Ghz.

 

gebruik uitsluitend de macs om de dreamboxes te onderhouden. maar verander mijn settingslijsten dan ook niet zo vaak.

 

ook nog apple airtunes in gebruik smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hobbit: voordat je je ip-adres in je browser typt, moet je eerst je dreambox in de flash-stage (of zoiets) zetten. Dit doe je door op de knop op de voorkant in te drukken, terwijl je tegelijkertijd het kabeltje achteraan insteekt. Dan surf je gewoon naar de dreambox en je kan 'm flashen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds bijna een jaar een MacBook 2gHz, die ik als grote gok heb gekocht ( ...Lukt alles wel wat ik ermee wil zoals ik het wil). De praktijk was anders: Vooral het OS heeft me echt verrast in eenvoud en werking. En met Parallels hoef ik al m'n favoriete Dreambox programmaatjes niet te missen.

 

Ik was nogal huiverig bij aanschaf door al die overenthousiaste Mac-addicts, maar ondertussen heb ik me maar vrijwillig overgegeven laugh

 

Wire telegraph is like a very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA.Radio works the same: you send signals here,they receive them there.The only difference is there's no cat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds hij het levenslicht zag een Mac Mini (zie ook mijn avatar). 1.4 Ghz, 512Mb, WIreless Bluetooth keyboard/muis en een Eizo 16" scherm (nog steeds de beste!)

 

Volledig in gebruik in de keuken en weggewerkt in de bar annex eettafel. Ideaal, even surfen, iTunes, Chatten en een beetje tekstverwerken.

 

De rest gaat nog steeds op de 3 windows machines smile

Zou best een Apple willen hebben waar windows op draait, maar om daar nu een nieuwe computer voor te kopen.

 

Apple bevalt prima, heeft me nooit in de steek gelaten, en is kinderlijk eenvoudig. En lekker chatten zonder virussen en framework gedoe.

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de troste eigenaar van een iMac 20" Inter Core2Duo, 2,16 Ghz met 1 Gig ram.

Ik draai Leopard en ben nog zoekende naar progjes om m'n DB 500S met Gemini 4.20 lekker te besturen. Een en ander wordt langzaam duidelijk via het forum over Dreambox op Sat4aall.

 

Eerdaags nog wel ff het geheugen van de iMac uitbreiden...

 

eens een Mac....altijd een Mac

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...