Ga naar inhoud


Irritant geluid uit een Remeha CV ketel


Psychosammie

Aanbevolen berichten

 

Ik moet erkennen dat dit schijnbaar dan niet de spoel is geweest en wellicht misschien Satpiet 200 gelijk heeft.

 

Volgende snap ik echter niet:

>> Ik blijf het vreemd vinden dat als ik op de knop die op die spoel zit druk, het geluid ophoudt.

Die bewuste spoel heeft geen knop?!?!? Dus waar druk je dan op...

 

Het kan een resonantie zijn in de automaat, maar dit komt bijna niet voor, kan je misschien foto's maken van wat jij denkt wat het probleem is? Resonantie kan tevens ontstaan door een te lage gasdruk. Staan al je gaskranen 100% open?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kijk maar eens naar het plaatje van Con. Onderdeel 3004 heeft duidelijk iets van een knop.

 

Zal eens kijken of de kraan open is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde ketel en heb hetzelfde gehad denk ik maar . . .

dan op PROPAAN.

Het was een gebrom met een lage frequentie die je zelfs buiten

kon horen, heel indringend. Later bleek dat de gasdruk te laag stond.

Let wel!! nogmaals dat gold bij mij voor propaan.

De gasdruk verhoogd, nooit geen last meer gehad.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit is echt een snel trillend geluid in het middengebied van ons gehoor. En daarom ook zo irritant hoorbaar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren is de monteur langs geweest. Zelden iemand zo mooi horen vloeken!

 

Gasblok vervangen. Dat was het niet dus oude blok weer terug gezet.

 

Dan maar de print vervangen. Helaas, dus oude print er weer in.

 

Toen leek het probleem gevonden. De stekkertjes op de modulatiespoel zitten omgedraaid. Stekkertjes dus verwisseld en....

 

Helaas.

 

En toen heeft hij het maar opgegeven. We wachten af wat ze nu gaan bedenken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ligt het probleem in ieder geval bij "Remeha"?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat hoop ik. Remeha was al een aantal malen gebeld tijdens de klus maar dat heeft ook niet veel geholpen.

 

Maar ik geloof dat ze het nog een keer gaan proberen. We wachten af.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebeurd dit bij een bepaalde temperatuur vanaf bijv. 60 graden en hoger? Of begint hij meteen het geluid te maken bij aanslaan op een lage temperatuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Is een vreemd probleem aan het worden... Heeft de monteur misschien ook de combinatie gasblok+modulatiespoel nieuw uitgetest? Ik weet dat de 1 de andere kan beinvloeden en andersom.

 

Ik ben afgelopen weekend bij een vriend geweest die een klacht had over het irritant tikken van de ketel bij aanslaan. Dit was geen Remeha maar een Bosch. We konden het de eerste uren niet vinden, maar het vreemde was wel dat als we tegen het ketelhuis aandrukten het tikken weg was. (we vermoeden op dat moment problemen met de aarding van de ketel)

 

Oorzaak bleek uiteindelijk dat de ophanging van de ketel niet vlak was, maar onder spanning stond. Bij het aanslaan van de ketel warmde alles op en zette uit. Door de spanning welke standaard al aanwezig was door de getordeerde ophangen, tikte het hele ketel huis omdat deze niet vrij kon uitzetten. De oplossing was een paar ringen onder de ophanging van de ketel om alles weer vlak te krijgen. (kosten ca. 1 euro, tijdsduur om het te vinden: een halve dag)

 

Maar ik ben nieuwsgierig wat nu in dit geval de oorzaak is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jaja

Het tikken / ratelen begint direct ongeacht de temperatuur.

 

@Nelix

Nee, combinatie van gasblok en nieuwe spoel heeft hij niet geprobeerd. Maar we hebben ze weer gebeld en ik geloof dat ze dat de volgende keer gaan proberen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast Gerald1973

Hoi, is al een oud draadje en ik hoop dat er nog iemand meeleest....

 

Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven besschreven, gasblokspoel trilt direct als ik de verwarming aan zet of warm water vraag, hoge tril frequentie, doet dit al een paar maanden. Water wordt maar erg langzaam warm en vaak niet heet.(Ook Remeha W23C, jaartal 1995) Monteur is inmiddels langsgeweest en hij dacht zelf meteen aan..., jawel; óf de spoel, óf het gasblok. Na een telefoontje naar onderdelen besschikbaarheid werd hem door Remeha duidelijk gemaakt dat het absoluut de branderautomaat moet zijn, de grijze electronica doos linksonder. Wat vertwijfeld legt hij de telefoon neer en verteld mij dus dat ik zo'n doos moet vervangen voor € 350,- excl. btw om het op te lossen. (óf maar meteen een compleet nieuwe ketel want met zo'n leeftijd heefd hij tóch z'n beste tijd gehad, aldus monteur???? confused)

 

@ Psychosammie; Nu ben ik dus heel erg benieuwd wat uiteindelijk je oplossing is geweest?

Of iemand anders die er nog een oordeel over kan vellen voordat ik 380,- euries op straat gooi?

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval geen € 350,00 uitgeven, beter dan een nieuwe ketel

kopen indien de bestaande 15 jaar oud is.

 

Voor een slordige € 750 heb je een nieuwe ketel (zonder

installatiekosten weliswaar.

 

Maar als de ketel een houdbaar geluid produceert zou ik er niets

aandoen en later de ketel vervangen.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerald1973

 

De oplossing was heel eenvoudig. We hebben het huis verkocht :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
@Gerald1973

De oplossing was heel eenvoudig. We hebben het huis verkocht :D


Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat . . . toch?

En nu maar hopen dat er in het nieuwe huis een . . . . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...