RobertDeNiro Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Zag op inverto.tv dat er nieuwe modellen aan komen (zou niet weten wanneer en hoeveel die gaat kosten) waaronder de IDL 5550S (=Scena 5 HD): Hier een overzicht met de feature's: Scena 5 HD Advanced PVR-ready HD Receiver Platform The Scena 5 Series is an advanced Satellite, Terrestrial and Cable multiformat High Definition Set-top Box platform for the European markets. Uncompromising in its ability to deliver exceptional audiovisual quality, the platform is packed with support for the leading edge digital TV standards and connectivity technologies including MPEG-4 AVC, H.264, XViD, Dolby Digital, MP3, HDMI, HDCP and USB 2.0. All Scena 5 Series products support watching High-Definition or Standard-Definition programmes at the best possible quality and feature an auto setup wizard that makes it easy for you to configure, use and connect to the latest display technologies. In addition, the products can output High Definition content to a HDMI display and simultaneously output a re-formatted Standard-Definition to a second TV or VCR. All Scena 5 products are PVR-ready and provide enhanced recording and library capabilities when used with an external USB2.0 Hard-Drive. The high speed Ethernet** connection used for in-home connectivity enables sharing of photos, music and streaming when connected to home PC. The unique design allows vertical or horizontal mounting and integrates with the latest trends in home audiovisual equipment. Available models: IDL 5530C (Cable) IDL 5540T (Terr.) IDL 5550S (Sat.) IDL 5570(Terr.-Conax) Specification TV recording & playback Pause live TV Scheduled recording Bookmarks & Video editing Play mp3, JPEG, MPEG2,4 Media library • Full HD support • 6000 TV/Radio Channels • 10 digit VFD • Electronic Program Guide (7-Days EPG) • JPEG & MP3 playback • Multilingual display system (inc. Russian & Nordic) • Parental Lock • Wide screen support 16:9, 4:3 and Letterbox • Subtitles & Teletext • Sleep Timer *Mass storage device required (not included). **Ethernet is an option and not provided in all models Pdf-je met info : http://www.inverto.tv/UploadImages/SP-Scena5(V311007).pdf Clark FlashPVR40, M-vision STX-5, WaveFrontier T90, Golden Interstar 0,3 LNB
Gast LoveSat Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Tsja.....wat moet je ervan zeggen. De 7000 heeft er zo'n 2 jaar over gedaan om een redelijke tot goede software te komen. Heb weinig zin om eventueel weer eens 2 jaar te klooien. Zie een internetverbindingmogelijkheid. Ga toch maar naar Dreambox 7025+ (8000 als ie komt). Kijk: het bibliotheek gedoe heeft men niet onder de knie gekregen. Opnemen na middernacht ook niet. Waarom zou dit dan bij dit evt. nieuwe model wel ineens goed zijn?
Gast Invertist Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Laten we hopen dat de nieuwe modellen er minder dan twee jaar voor nodig hebben om een redelijke prestatie neer te zetten! Maar gaan we investeren om dat te proberen? Zou FTA echt geleerd hebben van de onvoorstelbare tekortkomingen van de 7000? En trouwens: een single tuner met PVR-optie? Hoe lang zijn de SD- single tunersPVR's populair geweest? Heeeeeeel erg kort!
Gast LoveSat Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 Slechts een tuner in deze PVR was me nog niet eens opgevallen. Ze zetten wel op de achterkant dat je hem niet in de vuilnisbak mag gooien
Gast Invertist Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 Origineel bericht van: LoveSat ....Ze zetten wel op de achterkant dat je hem niet in de vuilnisbak mag gooien Dat is toch wel grappig: zo dekken ze zich vast in tegen ontevreden gebruikers. Hebben ze toch wat geleerd van de 7000!
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 Het valt mij op dat de cable uitvoering met Ethernet aansluiting is en de sat. uitvoering zonder.
Gast LoveSat Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Was me ook opgevallen ja. Begreep dit ook niet. Wellicht om te kunnen cardsharen? Voorsat ik hier verder naar kijk zijn we toch wel een jaar of 3 of 4 verder. Wie gaat dit apparaat testen als het echt een product van Inverto is. Heb mijn twijfels hierover. Of ook weer niet omdat er al gezegd wordt "Electronic Program Guide (7-Days EPG)" zonder uitzondering aan te geven voor CD en TVV
Satwatcher Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Dat op de kabeluitvoering een netwerkaansluiting zit is wel te verklaren. Hij zal voor de consument wel geen enkele optie hebben maar als men de ontvanger kan sluiten aan een kabeltelevisieaanbieder dan kan die ethernetaansluiting wel van grote waarde zijn. Immers de meeste kabeltelevisieaanbieders bieden ook internet aan. En je kan dan, bijvoorbeeld met specifiek daarvoor gemaakte firmware, die ethernetaansluiting gebruiken voor bijvoorbeeld iets uitgebreidere tweeweg communicatieverkeer tussen provider en abonnee. Of wellicht zelfs in de toekomst voor een combinatie van kabel met IPTV. Ik denk persoonlijk dat Inverto een beetje de slag misslaat met deze ontvanger. Er zijn al genoeg single PVR HD ontvangers te koop. En dat van merken die het in het verleden op zijn zachtst gezegd iets beter aan consumentenbinding hebben gedaan dan Inverto. En zoals hier al werd opgemerkt. Een single tuner PVR is eigenlijk geen volwaardige PVR te noemen maar een singel tuner met net iets meer extra's. Satwatcher ---------------------------------------
Gast Invertist Geplaatst: 2 juli 2008 Geplaatst: 2 juli 2008 Inmiddels is dit machien op de markt voor zo'n €300. Een basic ontvanger, met beperkte PVR via USB functie. Geen ethernetaansluiting (volgt mogelijk na de eerste hardwaremodificatie. Trouwens: ook geen RS232 en ook geen USB-b aansluiting). Geen settingeditor beschikbaar. Ik ben, na de trage 7000 ontwikkeling, wel benieuwd naar de prestaties (en naar de opvolger/zustermodel, de Scena 9 = twintuner HD PVR).
SkullOne Geplaatst: 2 juli 2008 Geplaatst: 2 juli 2008 Hmmm, ik weet het niet. Ik denk er toch sterk over Inverto maar te laten voor wat het is. Ik wil graag een twin tuner HD PVR, maar de ervaring leert dat je daarvoor het beste een bedrijf kan kiezen met wat probleemlozere hardware. Op zich vind ik de Inverto best wel een aardige machine, maar hij heeft toch wel relatief veel problemen. De vraag is dan welke machine okay is. De Topfield 7710 heeft blijkbaar ook een fiks aantal bugs. De Technisat HDS2 heeft maar 1 HD tuner (dat is een dealbreaker). Welk 'merk' blijft dan over... De Humax iCord lijkt wel wat, maar die werkt weer niet goed met de Aston CAM zodat ik nog eens EUR 90 mag gaan uittrekken voor een nieuwe CAM. Maar goed, dan ben je dus totaal zo'n EUR 600,- kwijt. Voor mij is dus de vraag of Inverto daar een degelijk product tegenover gaat zetten. Die Scena 5 voldoet in ieder geval niet aan mijn wensen.
Gast Invertist Geplaatst: 2 juli 2008 Geplaatst: 2 juli 2008 En dan nog maar afwachten wanneer de Scena 9 op de markt komt. Bij de door jou al genoemde keuze-problemen komt (voor mij) ook nog bij dat ik ondersteuning voor de MediaHighWay-EPG wil. De Scena 5 heeft die volgens mij wel, maar ik wil ook (minimaal) een twintuner-PVR. De Dreambox 8000 wellicht? Maar ook daar weer: wanneer?
SkullOne Geplaatst: 2 juli 2008 Geplaatst: 2 juli 2008 Origineel bericht van: Invertist En dan nog maar afwachten wanneer de Scena 9 op de markt komt. Bij de door jou al genoemde keuze-problemen komt (voor mij) ook nog bij dat ik ondersteuning voor de MediaHighWay-EPG wil. De Scena 5 heeft die volgens mij wel, maar ik wil ook (minimaal) een twintuner-PVR. De Dreambox 8000 wellicht? Maar ook daar weer: wanneer? Ik ken het probleem... mijn eisen zijn eigenlijk de volgende: - Twin HD tuner. - PVR met Timeshift. - Interne (zelf wisselbare) SATA HDD. - Minimaal tegelijkertijd twee streams opnemen 1 programma/opname afspelen. - Met CD werkende EPG. - HD via HDMI uit met simultaan Composiet uit (ivm transport naar tweede SD scherm op slaapkamer). - Optical geluid uit. - Om kunnen gaan met multi-twin-LNB-opstellingen. - Betrouwbaar merk met betrouwbare bugfixes - Stabiele werking. - Geen dhz met software (dus geen dreambox e.d.) - Liefst weinig stroomverbruik in standby. Eigenlijk dus als mijn huidige Inverto maar dan stabieler en HD! Ik zit gewoon te twijfelen tussen de Humax iCord en de Topfield 7710HD. Ik heb de indruk dat de iCord iets stabieler is. Bij Topfield lijken er meer (vervelende) bugs te zijn. De iCord is wel wat goedkoper. Twijfel...twijfel... Wat betreft de EPG... ik heb stellig de indruk dat de EPG van de Topfield en Humax gewoon werken. En dan niet now-next, maar wat we (soms niet) gewend zijn van de Inverto. Wellicht weet iemand hier het echt?
SkullOne Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Elders op dit forum vernomen.. De iCord heeft momenteel alleen een now-next EPG voor het CD-pakket. Maar de Homecast HD-PVR's hebben mogelijk wel weer een werkende EPG. Moet dan ook mediahighway zijn zelfs, indien je de CD-versie ervan aanschaft.
Murdock Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Zowel de Topfield, I-cord als Hoemcast hebben (nog) geen meerdaagse NL EPG. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
SkullOne Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Origineel bericht van: Murdock Zowel de Topfield, I-cord als Hoemcast hebben (nog) geen meerdaagse NL EPG. Murdock, weet je dat zeker van de Homecast HS8100 PVR CI CD?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen