Ga naar inhoud

Inverto IDL 5550S = Scena 5 HD => HD en standaard def. compatible

Aanbevolen berichten

Gast Invertist
Geplaatst:

Zoals we recent op een ander forum hebben ervaren: de CD certificatieprocedure behelst NIET het ondersteunen van de MediaHighWay EPG, hoe merkwaardig dit ook is. De apparatuur informatie op de website van CD vermeldt ook niets over het wel of niet weergeven van de meerdaagse EPG, ondanks het feit dat CD al diverse malen gevraagd is deze belangrijke info wel te geven. Een heel rare en verwarrende situatie.

Als de meerdaagse, Nederlandse EPG voor jou van belang is (en ik vind dit een essentiële voorwaarde voor een ontvanger) moet je dat voor de aanschaf dus expliciet aan je leverancier vragen!

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hee... dat wist ik niet, en idd erg vreemd eigenlijk. De vraag dringt zich op wat die CD-certificering dan wél inhoudt. Maar ik ga hier dus zeker specifiek naar vragen!

Gast Invertist
Geplaatst:

Zoals je hieronder kunt zien, valt de eigen EPG van CD buiten de eisen om gecertificeerd te kunnen worden. Kan het nog vreemder? Eigenlijk, als je goed leest, behelst de certificatie dus alleen het ondersteunen van de FastScan. Lekker belangrijk!

Certificeringseisen CanalDigitaal en TV Vlaanderen

Al langere tijd is er bij vele mensen onduidelijkheid over de eisen waaraan een satellietontvanger moet doen om in aanmerking te komen voor een certificering van CanalDigitaal en TV Vlaanderen. Deze gecertificeerde ontvangers worden in de volksmond ook wel goedgekeurde ontvangers genoemd.

1 De decoder moet kwalitatief goed audio en video op RGB nivo leveren (HDMI / Component i.c.m. HD)

2 De decoder moet stabiel zijn,o.a. minimaal 1 week op 1 programma staan (Lipsync en warmte problemen)

3 De decoder moet na uitval van het satelliet signaal goed terugkomen.

4 De decoder moet minimaal Now & Next EPG ondersteunen

5 De decoder moet breedbeeld signalering op scart pin 8 ondersteunen

6 De decoder moet voor 4/3 toestellen letterbox conversie ondersteunen

7 De decoder heeft minimaal 1 C.I slot of een embedded Media Guard kaartlezer (dit onder licentie van Nagra)

8 De decoder heeft een electrische of optische digitale (SPDif) audio uitgang

9 De decoder ondersteunt minimaal Diseqc 1.0 voor een probleemloze aansturing van de CDS 19.2 / 23.5 Duo-LNB

10 De decoder heeft o.a een Nederlandstalige menu structuur

11 De decoder wordt geleverd met een Nederlandse handleiding

12 De decoder moet beschermd zijn tegen het het inladen van niet goedgekeurde software.

13 De decoder moet een OTA download optie hebben met een beveiliging tegen het inladen van niet CDS goed gekeurde software

14 De decoder moet compatibel zijn met de CDS / TVV C.I Module (toekomstige CDS Dual Cam i.c.m. PVR)

15 De decoder moet de CDS/TVV E.M.M. en E.C.M's correct verwerken (maand en pakket update's)

16 De decoder ondersteund volledig de door CDS / TVV uitgezonden "Fast Scan Tabel" (incl Orbital position / Diseqc switch)

17 Voordat nieuwe software vrijgegeven wordt,OTA of anders,moet deze getest zijn door CDS

18 De decoder is voorzien van 2 Scart aansluitingen (1 x TV + 1 x VCR)

19 De decoder is voorzien van een beveiliging tegen onbevoegd kijken naar zelf in te stellen kanalen (kinderslot)

Geplaatst:

Nouja, het behelst ook een aantal 'kwaliteitstests' wink

Blijkbaar is er niet eens sprake van de CD-zenderlijst! En dus ook niet van de meerdaagse EPG.

Bedankt voor de info!

Gast Invertist
Geplaatst:
Origineel bericht van: SkullOne
....Blijkbaar is er niet eens sprake van de CD-zenderlijst!

Jawel: ondersteuning van de "FastScan", maar niet van de merdaagse EPG.
Gast Invertist
Geplaatst:

De fastscan, die de goedgekeurde ontvangers ondersteunen, haalt de (meest recente) CD-zenders binnen in de door CD vastgestelde volgorde en kanaalnummering.

Geplaatst:

Ik dacht eigenlijk dat fastscan alleen ervoor zorgde dat het zoeken naar transponders werd beperkt tot die van CD. Dat is uiteraard ook zo, maar daar hoort dus blijkbaar ook de CD-kanaalvolgorde bij. Duidelijk.

Persoonlijk vind ik het wel een handige functie. Maar het moge duidelijk zijn dat de meningen daarover verdeelt zijn. Van mij mag dat, er valt voor beide methodieken wel wat te zeggen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Overzicht Scena 5 functies:

- HDMI met HDCP ondersteuning (480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i)

- 2x CI slot achter klepje

- Upscaler met Vivax technologie

- Backup/restore functie via USB stick

- 2x USB 2.0 (voorzijde en achterzijde)

- Ondersteuning voor 2,5” externe HDD’s (hoog stroomverbruik)

- MediaHighWay EPG emulatie voor Canal Digitaal, TV Vlaanderen en Télésat

- Fastscan voor Canal Digitaal, TV Vlaanderen en Télésat

- 10-voudige VFD display

- 6000 TV/Radio kanalen

- Onbeperkt aantal favorietenlijsten (zolang geheugengrootte strekt)

- DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2, 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, Unicable, Usals

- Nederlandse menu’s

- Breedbeeld ondersteuning op SDTV uitgangen apart instelbaar

- Kinderslot functie

- Persoonlijke planner

- Sluimerfunctie

- Teletekst via VBI (scart) en ingebouwde decoder

- Tijdsverschuiving (via externe HDD op USB)

- Opnemen/afspelen (via externe HDD op USB)

- Software-update via RS232, USB en OTA

Ondersteunde bestandsformaten via USB:

- HD content MPEG 2 en MPEG 4 H.264 VC1

- DIVX

- XVID

- MP3

- MP3 VBR

- M3U (inclusief navigatie)

- DVD (informatie wordt geladen uit IFO bestand)

- JPEG (slideshow en zoomfuncties)

- Ondersteuning voor meerdere partitie’s

Ondersteunde bestandsystemen via USB:

- FAT16

- FAT32

- EXT2

- EXT3

Aansluitingen:

- RS232 poort voor programmeren/service doeleinden

- TV Scart

- VCR Scart

- LNB ingang & doorlusuitgang

- HDMI

- 2x USB 2.0 (voor en achterzijde)

- Cinch audio L&R

- Cinch Component RGB

- Optisch Dolby Digital audio

- Coax Dolby Digital Audio

Bediening:

- Netschakelaar (achterzijde)

- Standby schakelaar (voorzijde)

- Kanaal omhoog/omlaag (voorzijde)

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Gast Invertist
Geplaatst:

Begrijp ik het goed dat NagraGuide (EPG applicatie van CanalDigitaal en TV Vlaanderen voor HD-=uitzendingen) niet wordt ondersteund?

Geplaatst:

Zolang Nagraguide nog niet in de lucht zit niet.

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Gast Invertist
Geplaatst:
Origineel bericht van: Murdock
Zolang Nagraguide nog niet in de lucht zit niet.

Dus?
Als die wel in de lucht is, wordt die ook ondersteund?
Geplaatst:

Dat is nog niet bekend, aangezien er nog niets valt te "reverse engeneeren" lijkt me.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik ben ook benieuwd of iemand al ervaringen heeft met de scena 5 of de scena 3. Ik heb op dit moment een lemon PVR (inverto 7000) en deze werkt op de usb-poort na goed. Die usb is bij dit apparaat nu juist zo belangrijk omdat er geen hdd in zit. Verder vraag ik mij af of het apparaat ook divx goed afspeelt zoals aangegeven. Is hij ook al in nederland te koop?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen