Gast Joris SAT Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Ik heb het volgende probleem en ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen en of er überhaubt wel een oplossing voor is. In de woonkamer heb ik een Topfield TF4000-PVR staan welke super functioneert op zowel de Astra 1 en 3. In de slaapkamer heb ik een nieuwe Topfield TF4050-PVR plus staan welke ik alleen kan gebruiken als ik de Topfield in de woonkamer heb aan staan. Ik heb dezelfde instellingen gekozen als die van in de woonkamer. Echter heb ik wel signaal maar de onderste balk doet helemaal niks. Ook worden de transponder instellingen niet vastgehouden (opgeslagen). Ben al een week bezig maar zonder enig succes en wordt er waanhopig van. Het vreeemde is dat het wel weken goed heeft gewerkt. Kan de ontvanger beneden de boel veranderen zodat hij boven met de DiSEqC instellingen anders dient te staan? Wat kan er anders verkeerd staan? Met mijn huidige kennis denk ik dat het aan de DiSEqC instellingen ligt. Aangezien ik een DUO LNB heb en dat daardoor de instellingen steeds verkeerd staan in de ontvanger boven. Anders zou ik het ook niet weten. Ik hoop zeer dat iemand mij kan helpen en oplossing heeft voor het probleem. Of misschien weet welke instellingen ik moet hanteren om het te laten werken. Wil er zelfs voor betalen als iemand desnoods de instellingen bij mij thuis moet nakijken en goed zetten. Alvast ontzettend bedankt.
Knudde Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Je schrijft dat je een DUO LNB hebt. Ik neem aan dat dat er zo een is van Canal Digitaal, met 2 uitgangen. Is het dan geen optie om een 2e coax kabel te laten lopen vanaf je LNB rechtstreeks naar de Topfield 4050? Dan kun je op allebei de receivers onafhankelijk van elkaar kijken en ben je van alle gezeur af.
Gast Digidirk Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Had hier dezelfde problemen met ontvangers achter een tf5500. De topfield lust namelijk alleen maar het signaal door met de dezelfde polarisatie, high/low freq band en satelliet als íe waar ie zelf op afgestemt staat. En uit laat ie helemaal niets door. Ik heb d'r een 12 V coax-switch tussen gezet, die ik laat aansturen door de humax 5400 of nokia 9500. Deze ontvangers hebben namelijk een schakelbare 12 V uitgang. Jouw topfield heeft die volgens mij niet, maar je zou kunnen proberen om de 12 V schakelspanning van je scart af te halen. GR Dirk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen