LAX Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 ProSiebenSat.1 stopt vanaf morgen (15 feb.) met de uitzendingen in HD van ProSieben en Sat.1 bron: Broadband TV News Sony 46HX920 FullHD LED TV, Humax iCord HD (320 GB) Visiosat Bisat G4 Quadro
Apple740 Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Origineel bericht van: raydel ProSiebenSat.1 stopt vanaf morgen (15 feb.) met de uitzendingen in HD van ProSieben en Sat.1 bron: Broadband TV News Alsof ze ooit begonnen waren met HD? 90% v/d tijd was het upscaled SD en vaak nog eens in een 4:3 kader ook, het moet niet gekker worden. De toegevoegde waarde van deze zenders was nul komma nul.
Gast aart44 Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Origineel bericht van: Apple740 De toegevoegde waarde van deze zenders was nul komma nul. Een soortgelijk antwoordt had ik wel verwacht. Toch zegt zoiets genoeg over de snelheid waarmee HDTV zich ontwikkeld sinds 2005. Ergens gelezen dat in heel Duitsland maar 150.000 huishoudens helemaal HD ready zijn, dat is voor zo'n land erg weinig. En de Duitse publieke gaan pas na 2010 over naar HD als de anologe uitgeschakeld worden dan is er geld en ruimte.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 De toegevoegde waarde van deze zenders was nul komma nul. Wat een onzin.. Je hoeft er niet naar te kijken hoor.
kaelem Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Ik denk dat op bedoeld dat de kwaliteit van HD bedroefd was,volgens mij bedoeld hij niet te zeggen dat de programmas slecht zijn. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 De kwaliteit van ProSiebenSat.1-HD is/was prima als er een film in HD uitgezonden werd. Bij het upscalen naar HD heeft/had het beeld SD kwaliteit. Wat wil je dan ? Ik begrijp de ontevredenheid niet. Een zender die gratis en voor niets de NL woonkamers binnenfladdert en dan ook nog kommentaar hebben. Kijk eens naar CDS...die hebben nog helemaal niets in HD uitgezonden. Verder stoppen ze er voorlopig mee. Voorlopig is niet voorgoed.
Gast Digital IQ Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Uit het oog uit het hart! Dat geldt ook voor HD-uitzendingen. Op deze manier stagneert de ontwikkeling. In een zo groot land als Duitsland met zoveel kijkers en dat zich altijd presenteert als technologisch vooruitstrevend kan ik voor dit besluit alleen maar onbegrip uiten. Tuurlijk zal het betrokken mediaconcern er een bedrijfseconomische reden voor hebben, echter hebben ze het dan een beetje verkeerd aangepakt. Waarom zenden ze nog steeds analoog uit? Geen frequentie op Astra? Onzin, dan zet je analoog uit of gaat 'tijdelijk' op 23 oost zitten. Waarom is het niet goed in de markt gezet enz. Bij deze is mijn beeld van Duitsland als technologisch vooruitstrevend land weer geheel aan gort. Ze gaan op deze manier straks misschien wel achter lopen op Nederland net zoals met de normale digitalisering op de satelliet ook al het geval was.
exciter Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Origineel bericht van: Digital IQ Uit het oog uit het hart! Dat geldt ook voor HD-uitzendingen. Op deze manier stagneert de ontwikkeling. In een zo groot land als Duitsland met zoveel kijkers en dat zich altijd presenteert als technologisch vooruitstrevend kan ik voor dit besluit alleen maar onbegrip uiten. Tuurlijk zal het betrokken mediaconcern er een bedrijfseconomische reden voor hebben, echter hebben ze het dan een beetje verkeerd aangepakt. Waarom zenden ze nog steeds analoog uit? Geen frequentie op Astra? Onzin, dan zet je analoog uit of gaat 'tijdelijk' op 23 oost zitten. Waarom is het niet goed in de markt gezet enz. Bij deze is mijn beeld van Duitsland als technologisch vooruitstrevend land weer geheel aan gort. Ze gaan op deze manier straks misschien wel achter lopen op Nederland net zoals met de normale digitalisering op de satelliet ook al het geval was. Dat wordt dan achter achter, want Nederland loopt al achter... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Ze gaan op deze manier straks misschien wel achter lopen op Nederland net zoals met de normale digitalisering op de satelliet ook al het geval was. Kostelijk dit kommentaar..!
guppje29 Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Liep nederland achter met de digitalicering op de satelliet???????? Dat lag aan de fabrikanten.. Die hadden geen ontvangers alleen pace. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
EL PIÑO Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ze gaan op deze manier straks misschien wel achter lopen op Nederland net zoals met de normale digitalisering op de satelliet ook al het geval was. Kostelijk dit kommentaar..! Toch heeft hij wel een punt want in Nederland waren we in (corriger me als ik het fout heb) al in '96 volledig digitaal wat satelliet betreft, in Duitsland is dat nog steeds niet het geval (argument is 'er zijn teveel analoge kijkers' maar dat ging hier ook niet op). Nu zal dat digitaliseren wel een complot van de Nederlandse staat en (destijds) Multichoice zijn geweest om de Nederlanders dwars te zitten maar toch. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
scotty Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 waarom ze nog analoog uitzenden, omdat ze dat wettelijk moeten tot 2010 als ik het goed heb (wat jaar tal betreft). en wat betreft het achter lopen, een groot aantal waar onder sat 1 en pro 7 zenden hun signaal ook in dolbydigitaal uit.
Apple740 Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout De kwaliteit van ProSiebenSat.1-HD is/was prima als er een film in HD uitgezonden werd. Nou was ik wel geen frequent kijker maar sorry hoor, ik kan me tijdens het langszappen geen enkele film herinneren die Blu-ray waardig scherp was danwel er uit zag alsof ik BBC-HD op had staan, écht HD dus. Ik blijf erbij dat 90% upscaled prut is. Er zal best wel eens wat uitgezonden zijn wat wél HD waardig was maar dit moet een zeldzaamheid geweest zijn. Een zender als Anixe-HD doet het duidelijk beter.
W3ird_N3rd Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout De kwaliteit van ProSiebenSat.1-HD is/was prima als er een film in HD uitgezonden werd. Nou was ik wel geen frequent kijker maar sorry hoor, ik kan me tijdens het langszappen geen enkele film herinneren die Blu-ray waardig scherp was danwel er uit zag alsof ik BBC-HD op had staan, écht HD dus. Ik blijf erbij dat 90% upscaled prut is. Er zal best wel eens wat uitgezonden zijn wat wél HD waardig was maar dit moet een zeldzaamheid geweest zijn. Een zender als Anixe-HD doet het duidelijk beter. De bitrate van Pro7/Sat1 was natuurlijk wel lager dan een HD DVD of Blu-ray kan zijn, en ook lager dan BBC HD. Daarbij kan HD DVD/Blu-ray ook 1080p bevatten, op de satelliet gaat dat niet. Kan ik me wat bij voorstellen, het aantal kijkers was zeer laag dus het was waarschijnlijk sowieso al een verliespost. Dan ga je er niet ook nog eens 20mbit/s voor inkopen. Ik heb hier nog ergens een klein stukje van een concert van Madonna, als ik me goed herinner van Pro7 HD. Nou.. Ik had het hele concert wel willen zien. En sowieso, het was allemaal FTA, dan is het altijd jammer als het weggaat. Die transponderruimte zal nu vrees ik weer opgaan aan wat gecodeerde HD-zenders. Misschien ook wel aan SD-zenders, maar ik denk niet dat we er andere FTA HD zenders voor terugkrijgen. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast fullHD Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Kunnen ze in Europa de omroepen niet net zoals in de USA verplichten vanaf een bepaalde datum verplicht in HD uit te zenden? Dat zou de groei van HDTV enorm kunnen stimuleren. Mede gezien het gestuntel hier Europa is het hard nodig dat er iets gebeurt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen