Ga naar inhoud


ProSieben HD en Sat.1 HD stoppen 15 februari met HD uitzendingen


LAX

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: fullHD
Kunnen ze in Europa de omroepen niet net zoals in de USA verplichten vanaf een bepaalde datum verplicht in HD uit te zenden?

Dat zou de groei van HDTV enorm kunnen stimuleren. Mede gezien het gestuntel hier Europa is het hard nodig dat er iets gebeurt.

Hoezo, "nodig"? Van of voor wie is dat nodig? Wat als iedereen tevreden is met SD?

Het zou hier eens "echt" nodig zijn dat de overheden, de EU, wie dan ook eens even Zesko, UPC, Sky UK en nog een bende andere providers in elkaar gaat timmeren om koppelverkoop van abo's/ontvangers te verbieden en de ondersteuning van CAMs verplicht te maken. Als ze iets van hogerop zouden moeten regelen in de EU dan is dat het wel. Maar helaas.. Ik zie vooralsnog weinig gebeuren.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Kunnen ze in Europa de omroepen niet net zoals in de USA verplichten vanaf een bepaalde datum verplicht in HD uit te zenden?

Dat zou de groei van HDTV enorm kunnen stimuleren. Mede gezien het gestuntel hier Europa is het hard nodig dat er iets gebeurt.

Dit is in de US helemaal niet aan de gang hoor.
Het enige is dat ze analoog gaan afschakelen zoals dat hier ook al lang is. Heeft niks met HD te maken.

Ik vind wel jammer dat prosieben/sat1 stopt.
Zo maak je HD steeds minder interesant.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fullHD
Kunnen ze in Europa de omroepen niet net zoals in de USA verplichten vanaf een bepaalde datum verplicht in HD uit te zenden?

Dat zou de groei van HDTV enorm kunnen stimuleren. Mede gezien het gestuntel hier Europa is het hard nodig dat er iets gebeurt.


Verplichten is geen enkel argument voor te verzinnen, wat wel zou kunnen is dat overheden zenders stimuleren om naar HD over te gaan. Bijv. door geen BTW te rekenen bij de aankoop van HD uitzendstraten, dat soort dingen.
Maar dan moet je als eerste wel een overheid hebben die HDTV interessant en leuk vindt. Het zou me niets verbazen als de hoge heren in Den Haag niet eens weten wat HDTV inhoudt.

Aan de andere kant, geduld is een schone zaak, HDTV komt er echt vroeg of laat. De huidige apparatuur moet toch echt een keer vervangen worden en tegen die tijd is er geen SD apparatuur meer verkrijgbaar. (het zou me niets verbazen als ALLE studioapparatuur/camera's wat momenteel in de winkels ligt reeds HD-Ready is.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan natuurlijk ook er live bij aanwezig zijn, of het in de bioscoop kijken. Verplichten gaat mij te ver, dan moet men het i.c.m. een aardse zender doen, want anders lukt dat niet.

 

Wat komt er na HDTV???

 

Ik denk dat het einde zoek raakt, want de enige mensen die dat nu doen zijn echte freaks. (daar is overigens niks mis mee)

 

Ik kijk nog steeds 3:4 via een 37cm CRT TV en daar heb ik tot nu toe nog steeds vrede mee.

 

Hoe lang roept men al dat breedbeeld televisies gemeen goed zijn?

 

Hoevaak wordt er nog steeds geschakeld tussen 3:4 en 9:16?

 

 

Er is meer in het leven dan enkel de TV. wink

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Daarbij kan HD DVD/Blu-ray ook 1080p bevatten, op de satelliet gaat dat niet.

Waarom zou 1080p via satelliet niet kunnen? Omdat de tot nu toe verkochte hdtv ontvangers het niet aankunnen?

Naar mijn mening is het dramatisch dat nog steeds interlaced video digitaal wordt uitgezonden. Een systeem dat 100 jaar geleden nodig was, maar de moderne displays van nu niet weer kunnen geven frown

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moonchild


Naar mijn mening is het dramatisch dat nog steeds interlaced video digitaal wordt uitgezonden. Een systeem dat 100 jaar geleden nodig was, maar de moderne displays van nu niet weer kunnen geven frown


Hoezo is dit dramatisch? Volgens mij is het wel een aardige techiek om met beperkte bandbreedte toch met hoge resolutie te kunnen werken. Bij niet al te veel snelle beweging merk je immers amper verschil. HDTV ontvangers kunnen inderdaad niet met 1080p omgaan. Dit omdat dit nooit een HDTV-uitzend-standaard is geweest, alle uitzendingen zijn óf in 720p of in 1080i. 1080p is pas gekomen met de introductie van PS3, Blu-Ray etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat prosiebensat.1 gestopt is met HDTV is een teken dat HDTV zeker voor de commerciele omroepen niet interessant is. In eerste instantie zal het waarschijnlijk alleen door Abonnee-TV gebruikt worden of (beperkt) door de publieken. Net als 16/9 zal het nog enige jaren duren voordat het common gebruik wordt...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

 

het lijkt meer een capaciteits probleem. Ze hebben tijdelijk andere prioriteiten.

 

Dit is wat Pro7 zelf aangeeft:

 

Sehr geehrte Zuschauer und HD-Anhänger,

 

vielen Dank für Ihre zahlreichen E-Mails und für Ihr Interesse an unseren HDTV-Kanälen.

 

Die Verbreitung von Sat.1 HD und ProSieben HD über Satellit, Kabel und DSL wird ab dem 16. Februar 2008 zunächst eingestellt. In der unten angefügten Pressemitteilung finden Sie weitere Informationen zu dieser Unternehmensentscheidung.

 

Wir bedauern, Ihnen als Nutzer dieser Technologie unser zusätzliches Programmangebot damit in nächster Zeit nicht mehr anbieten zu können.

 

Im Jahr 2010 wird die ProSiebenSat.1 Group jedoch einen dritten digitalen Satellitentransponder in Betrieb nehmen. Diese erweiterten Übertragungskapazitäten möchten wir auch für eine Wiederaufnahme unseres HD-Engagements nutzen.

 

Mit freundlichen Grüßen

Ihre ProSieben Zuschauerredaktion

Heike Hilbinger

 

www.prosieben.de

www.welove.de

 

-----------------------------------------

 

Sat.1 und ProSieben setzen auf 16:9-Format

 

Sat.1 HD und ProSieben HD werden bis 2010 eingestellt

 

Die Sender Sat.1 und ProSieben setzen verstärkt auf das Breitbildformat 16:9. Bereits seit Januar 2008 strahlen die beiden Flaggschiffe der ProSiebenSat.1 Group ihre Inhalte sukzessive im Seitenverhältnis 16:9 aus. Damit können die mehr als drei Millionen deutscher TV-Haushalte, die bereits über entsprechende Flachbildfernseher verfügen, die technischen Möglichkeiten ihrer Geräte künftig auch beim Empfang von Sat.1 und ProSieben voll ausschöpfen. Die ProSiebenSat.1 Group konzentriert sich mit der strategischen Entscheidung für 16:9 auf die für die Zuschauer relevanten technologischen Entwicklungen der Zukunft.

 

Aus diesem Grund beendet das Unternehmen ab dem 16. Februar vorerst sein HDTV-Engagement. Die Verbreitung der beiden frei empfangbaren HDTV-Kanäle Sat.1 HD und ProSieben HD über Satellit, Kabel und DSL wird ab dem 16. Februar 2008 bis zum Jahr 2010 vorübergehend eingestellt. Ab dem Jahr 2010 verfügt die Group über einen dritten digitalen Satellitentransponder und eigene Kapazitäten für HD-Programme. Die HDTV-Nutzung in Deutschland hat sich seit dem Sendestart der beiden hoch auflösenden Kanäle im Oktober 2005 nicht wie erhofft entwickelt - bislang sind nur circa 150.000 TV-Haushalte in der Lage, Sat.1 und ProSieben in HD-Qualität zu empfangen.

 

16:9 formaat krijgt nu voorrang op de bestaande kanalen boven HDTV.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...