Gast Saiya_Jin_Vegeta Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Na lange tijd geen digitale tv meer gekeken te hebben heb ik nu maar een dvb-c gekocht met een ontvanger aart van tvhome. Ik weet het, het komt niet in de buurt van sateliet, maar goed je hebt hd-ready dus je wil wat beters dan analoog. Ik heb dus een linux bak xp1700+ amd netjes geinstalleerd (kan redelijk met linux overweg). Geinstalleerd is opensuse 10.3 misschien niet de beste distro van het moment, maar dat is vanuit het verleden gegroeid. Nu heb ik een infinity phoenix aangesloten met daarin mijn tvhome kaartje. Phoenix wordt door software netjes aangestuurd als phoenix en op 6mhz voor irdeto gezet. Nu komt echter het probleem. De kaart die ik gebruik, heeft geen beschikking over een hardware cam, dus zoals ik ook voor sateliet gebruikte wil ik een softcam gebruiken. Deze softcam zat vroeger geintegreerd in mijn vdr welke connecte aan mijn linux cardserver omdat ik meerdere decoders had. Tegenwoordig heb ik alleen 1 tv met 1 decoder dus alles draaid op dezelfde bak. Ik wil graag dat na 2 weken de activiatiepuls goed wordt verwerkt. Wat moet ik hiervoor doen? Ik heb gelezen dat cccam dit kan, maar cccam is net zoals newcamd een cardsharing deamon. Aangezien de phoenix op dezelfde bak zit als de dvb-c en de software leek het me dat ik geen cardsharing software nodig heb en direct de tv software de kaart kan laten aansturen. In mijn geval zou de dvb-c aangestuurd worden door vdr met een xine plugin en een softcam plugin welke direct connect op de /dev/tty?? Worden in dit geval de updates dan nog steeds doorgegeven en verwerkt? Uiteindelijk wil ik graag gebruik gaan maken van mythtv. Heeft deze ook de beschikking over een softcam? Ik hoop dat er mensen zijn die me hiermee op weg kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen