Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

voor diegene die een probleem hebben met CCcam 2.0.7 en via processoren zou ik graag een cpuinfo willen zien.

Ik denk dat het komt door dat de VIA C3 (en die zit idd op de CV860A) wel een i686 processor is maar dat er 1 cruciale instructie ontbreekt. Dat is CMOV en deze is "optioneel"voor de i686 maar iedere i686 CPU heeft deze BEHALVE de Via C3.

dus gebruik een i586 gecompileerde versie (of lager) of zorg dat je de source krijgt van CCcam en compileer hem zelf (en dan meteen met -march=C3)

Hein

p.s. en als je de source toch heb, post hem dan meteen even :-)

• Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

cat /proc/cpuinfo

processor : 0

vendor_id : CentaurHauls

cpu family : 6

model : 7

model name : VIA Samuel 2

stepping : 3

cpu MHz : 532.026

cache size : 64 KB

fdiv_bug : no

hlt_bug : no

f00f_bug : no

coma_bug : no

fpu : yes

fpu_exception : yes

cpuid level : 1

wp : yes

flags : fpu de tsc msr cx8 mtrr pge mmx 3dnow

bogomips : 1065.32

groeten peter

2 x dreambox 7000 1x blauw display 1 x geel display

stab hh100 gibertini 88 moteck sg 2100 triax 78

Geplaatst:

Bij mij staat exact hetzelfde in /proc/cpuinfo, met extra:

flags: up

cpuflushsize: 32

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Geplaatst:

Precies wat ik al dacht. Deze VIA C3 Samuel 2 ( en volgens mij ook de C3 Samuel) hebben deze "cmov" bug.

Er zit dus niks anders op dan de CCcam developer te vragen om een versie te compileren voor de i586

blijkbaar compileren ze nu voor een i686 en dat gaat niet werken op deze CPU's

Hein

(ik heb zelf een CV860A 3u53 als router: 2 intel 100M en 1x intel 1000M)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rigolo
voor diegene die een probleem hebben met CCcam 2.0.7 en via processoren zou ik graag een cpuinfo willen zien.

Ik denk dat het komt door dat de VIA C3 (en die zit idd op de CV860A) wel een i686 processor is maar dat er 1 cruciale instructie ontbreekt. Dat is CMOV en deze is "optioneel"voor de i686 maar iedere i686 CPU heeft deze BEHALVE de Via C3.

dus gebruik een i586 gecompileerde versie (of lager) of zorg dat je de source krijgt van CCcam en compileer hem zelf (en dan meteen met -march=C3)

Ik heb deze cpuinfo:

sh-3.00# cat /proc/cpuinfo

processor : 0
vendor_id : SiS SiS SiS
cpu family : 5
model : 0
model name : 05/00
stepping : 5
cpu MHz : 200.012
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 1
wp : yes
flags : fpu tsc cx8 mmx
bogomips : 400.97

Waarschijnlijk hebben ze hun build script ge-update (gelijk Newcs 1.50).
Daar zit een bug in waardoor de -march=i386 flag NIET wordt geset.
Intussen hebben ze bij Newcs dit al door en zal het gefixed zijn in de volgende versie.
Je kan HIER meer lezen over dit probleem van Newcs.
Geplaatst:

Mijn dm7020 is verbonden met mijn (ipaq pc) unbuntu server.

Op beide machines had ik 207 draaien: gisteren avond had ik 2 freezes! frown Dus ook ik ben terug naar 205 op de server sinds vandaag. Eens ff afwachten wat hij vanavond gaat doen van 207 op de box naar 205 op de server... Bij beide 205 heb ik nooit freezes gehad!

Wordt vervolgd....

Vu duo2 met pli

Geplaatst:

Hier inmiddels ook weer terug naar 2.0.5 i.v.m. freezes op PW en nog wat andere constateringen.

Freezes (2 stuks) duurde zeker 10 - 15 sec. Eerder nooit last van gehad en het was mij eigenlijk ook niet eerder opgevallen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dream-on
Mijn dm7020 is verbonden met mijn (ipaq pc) unbuntu server.
Op beide machines had ik 207 draaien: gisteren avond had ik 2 freezes! frown Dus ook ik ben terug naar 205 op de server sinds vandaag. Eens ff afwachten wat hij vanavond gaat doen van 207 op de box naar 205 op de server... Bij beide 205 heb ik nooit freezes gehad!
Wordt vervolgd....

Ik draai met een dbox2 kabel met 2.0.7 en een dream 7025 met 2.0.7
Op de server draai ik 2.0.5 en dat gaat goed dus van client 2.0.7 naar server 2.0.5 gaat het goed

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Geplaatst:
Origineel bericht van: John van Dreumel
Hier inmiddels ook weer terug naar 2.0.5 i.v.m. freezes op PW en nog wat andere constateringen.

Ben gisteren al terug gegaan naar 2.0.5, dit lost alles op en loopt weer als vanouds. Probleem is dus voornamelijk freezes op PW.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: xilorp
Op de server draai ik 2.0.5 en dat gaat goed dus van client 2.0.7 naar server 2.0.5 gaat het goed

Klopt, vermoedelijk toch iets niet goed met de serverversie x86.
Omdat er ook al problemen gemeld worden met sommige chipsets, misschien heeft e.e.a. er iets mee te maken.

Zal best wel weer een update komen binnenkort.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik geen problemen heb met premiere ,kijk op 3 boxen(2.0.5) naar 2.0.7 op mijn server.

Zal vanavond nog eens iets beter kijken.

Gr.Info

Geplaatst:

Heb ook problemen met premiere (ca 20-40 minuten tussenpause telkens een 5-15 seconde durend) en ik heb de indruk (niets wetenschappelijk) dat het erger is wanneer ik een programma opneem. Draait op DM7000.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Geplaatst:
Origineel bericht van: info
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik geen problemen heb met premiere ,kijk op 3 boxen(2.0.5) naar 2.0.7 op mijn server.

Zal vanavond nog eens iets beter kijken.

Gr.Info

Hier ook nog geen problemen geconstateerd na 4 dagen kijken en wat opnames gemaakt op PW.
Servertje heeft een Via Nehemiah processor.
M'n 3 dreamboxen draaien ook met 2.07. Ben dik tevreden.
Geplaatst:
Origineel bericht van: info

Als ik het goed begrijp geeft de 2.07 op de server geen problemen als je dreambox 2.05 gebruikt.

Dus enkel de 2.07 op de dreambox geeft freezes.
Of zie ik dit verkeerd?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen