Ga naar inhoud

2de LNB en tweede reciever, graag uitbreidings advies.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Wil mijn kleine satparkje wat gaan uitbreiden. LNBtje erbij voor Astra 2 (naast Astra) en naast mijn Dreambox 7000 een Sat kaart in mijn splinternieuwe HD HtPc.

Ik heb nu een schotel met Alps single LNB en een kabeltje direct naar de Dreambox, met daarin een Canal Digital kaart. De schotel is beetje ovaal, ongeveer 70 cm hoog en 62 cm breed, geen idee welk merk, lijkt erop dat LNB houder er wel vanaf kan. Ben niet helemaal zeker dat ik vanuit de huidige positie 28,2 graden ontvang, maar ik heb mogelijkheden het geheel wat op te schuiven zodat ik vrij zicht heb op zowel 19,2 als 28,2.

Waar ik heen wil is een LNB op Astra 1 gericht en eentje gericht op Astra 2 (met Eurobird 1 erbij als dat lukt). Dan een kabel naar de Dreambox en eentje naar de HtPc, geheel los van elkaar te gebruiken. Tevens wil ik de mogelijkheid hebben in de toekomst te kunnen uitbreiden naar max. 4 recievers.

Wat heb ik hiervoor allemaal nodig, zijn er verschillende mogelijkheden, hoe groot wordt het gat in mijn broekzak?

Bedankt voor alle advies,

Greetz Spike

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sp_i_ke
Hey,
Wat heb ik hiervoor allemaal nodig, zijn er verschillende mogelijkheden, hoe groot wordt het gat in mijn broekzak?
Greetz Spike

Het lijkt me dat je in ieder geval een schotel nodig bent met
diameter minimaal 80 cm, dan wel een Visio Bisat (of de grotere
BIG SAT) (respectievelijk 130 of 220 euro ongeveer).

Verder ben je 2 quatro lnb's nodig (samen rond 80 euro).

Met een Visio bisat kun je in de toekomst naar 4-5 lnb's uitbreiden, met de BIG SAT naar 8.

Voor iedere tuneraansluiting ben je een diseqc switch nodig.
Een losse per tuner, soort afhankelijk van het aantal aangesloten
lnb's (2 of 4)(15-30 euro, afhankelijk van kwaliteit); of een "uncommitted switch" voor veelvoudige aansluitingen en die zich een beetje laat programmeren (gauw 75 euro of meer).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07

Quad geen quatro, quatro's zijn voor multiswitches.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Bedankt voor het advies Eduard07 Ik had al het vermoeden dat ik een dure switch nodig zou hebben, maar het kan dus ook met 2 diseqc switches. Das weer een voordeel.

Is een grotere schotel echt nodig als ik er max. 2 LNB's aan hang?? Hoe kom je trouwens aan die prijzen? Ik zie op het internet prijzen die nog niet aan de helft van dat bedrag komen. Af heb ik dan een low budget schotel, kan een schotel überhaupt low budget zijn, is toch gewoon een stukje metaal in de vorm van een schotel, of zit er daadwerkelijk kwaliteits verschil in?

Greetz Spike

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
Origineel bericht van: Eduard07

Quad geen quatro, quatro's zijn voor multiswitches.

Klopt helemaal,ik was er even niet bij. blush

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sp_i_ke

Is een grotere schotel echt nodig als ik er max. 2 LNB's aan hang? -->
Hangt ervan af of de schotel oval is in de hoogte of de breedte.
(Bij de laatste denk ik aan bv het merk Archsat.)

Hoe kom je trouwens aan die prijzen? Ik zie op het internet prijzen die nog niet aan de helft van dat bedrag komen.-->
Die prijzen worden genoemd op sites van internetwinkels. Waar zie
jij dan veel lagere prijzen? Voor bv goede diseqc schakelaars
of Visiosat Bisat schotels?

Al heb ik dan een low budget schotel, kan een schotel überhaupt low budget zijn, is toch gewoon een stukje metaal in de vorm van een schotel, of zit er daadwerkelijk kwaliteits verschil in?
-->
Kwaliteitsverschillen kun je via Google opsporen.
Reflectiekwaliteit (db's) is een belangrijke maatstaf, maar ook
werstand tegen klimaatsinvloeden, zoals corosie.
Greetz Spike

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen