Ga naar inhoud

welke externe harde schijf ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welke externe schijf is het beste te gebruiken op de Kathrein. Externe schijf moet ook in slaapstand komen als kan.Op het forum staat wel al een merk genoemd maar deze is kennelijk rumoerig.Nog andere suggesties ?

Geplaatst:

Ik heb zelf een losse case gekocht, de Sharkoon Rapide-case 3.5

Na 20 min gaat die slapen. Daar heb ik een Samsung spinrite HD (of je die nog kunt kopen weet ik niet, zie alleen nog maar de spinpoint serie, heeft wel het zelfde geluidsniveau) ingezet, die hoor je bijna niet, 29db geluid.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Geplaatst:
Origineel bericht van: Adriano
Daar heb ik een Samsung spinrite HD

spinrite = Geweldig hdd herstel tool.

Samsung noemt de hdd's al jaren spinpoint. Als er op jouw hdd op etiket van samsung spinrite staat dan heb je een collectors item. crazy
Geplaatst:

Er zal wel een x-link in mijn bovenkamer zitten. De HD zit in een gesloten kast en dacht dat het een spinrite was, zal het wel een spinpoint zijn, werkt in iedergeval zonder herrie te maken smile

Ik heb nog even gegoogeld, en de spinrite bestaat echt wel, volgens mij bedoel je spinwrite als tool whistle

Toshiba 46RV555D

DM8000 S-C-T OpenATV 4.1

Geplaatst:
Origineel bericht van: Adriano
Ik heb nog even gegoogeld, en de spinrite bestaat echt wel, volgens mij bedoel je spinwrite als tool whistle

Sorry, dat ga je terugnemen mag ik hopen.

Spinrite van GRC, 6.0 laatste versie

Spinpoint van samsung, alle google hits verwijzen overal en nergens naar behalve naar de website van Samsung zelf.

Gebruik google maar eens voor spellingscontrole, kun je nog eens lachen!
Geplaatst:

Omdat het zaterdag is krijg je gelijk wink

Toshiba 46RV555D

DM8000 S-C-T OpenATV 4.1

Geplaatst:

Toevallig ken ik het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen...

Post maar eens een foto van het etiket als je durft wink

@all: sorry voor dit offtopic geneuzel maar ik kan niet tegen beestjes bij foute naam noemen. Een opel cosword bestaat immers ook niet

@topicstarter: neem een hdd met lage toeren, die maken per definitie minder lawaai. Verder is aantal dB niet echt boeiend, menselijk oor hoort bepaalde frequenties harder dan andere.

In de regel kun je met een speciale softwaretool van de fabrikant de harddisk permanent in geluidsarme stand schakelen.

Dus voor de montage even bekijken, scheelt ook al weer wat onnodig geluidsoverlast.

Geplaatst:

Heb bij groothandel(m...o) een Toshiba gekocht van 500 gig. Was een jubileum kraker. Schakelt gelijk uit met de Kathrein en verder super stil.

Geplaatst:

Blijft de HD als je hem niet gebruikt doordraaien als de Kathrein aan staat of schakelt hij dan af na een bepaalde tijd?

Toshiba 46RV555D

DM8000 S-C-T OpenATV 4.1

Geplaatst:

Dacht dus dat de HDD werd uitgeschakelt. Is dus niet het geval. Komt nog steeds niet in een slaapstand terecht.Volgens is dat verder ook niet in te stellen bij de Kathrein ?

Geplaatst:

Zover ik weet is dat niet mogelijk met een USB drive, daarom heb ook gekozen voor de Sharkoon case. Als er geen data loopt slaat hij af na 20 min.

Toshiba 46RV555D

DM8000 S-C-T OpenATV 4.1

Geplaatst:
Origineel bericht van: mavical
Dacht dus dat de HDD werd uitgeschakelt. Is dus niet het geval. Komt nog steeds niet in een slaapstand terecht.Volgens is dat verder ook niet in te stellen bij de Kathrein ?

Ik denk dat dit een feature moet zijn van je harde schijf en niet van de Kathrein , ik betwijfel of het mogelijk is dat een toestel/ps via usb een schijf kan laten slapen

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen