Ga naar inhoud

Waar blijven niet ontvangen smsjes.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al zo lang er mobiele telefoon is eigenlijk al zo een ding bij me van de zaak.

Nu heeft mijn baas smsen uitgezet op de 1 of andere manier in zijn contract.

Dat vind ik prima hoor want ik heb nog nooit een sms verstuurd,als ik iemand nodig heb bel ik wel maar dat terzijde.

Nu zijn er helaas redelijk wat vienden kennissen en familie die mij steeds maar even een sms sturen met een boodschappie.

Nu kan ik niet versturen op die gsm maar ook niet ontvangen.

Ook daar heb ik totaal geen moeite mee,als je me nodig hebt kun je altijd bellen namelijk.

Waar ik me wel mateloos aan irriteer is dat die mensen allemaal via elke willekeurige provider wel een sms kunnen versturen naar mij en daar ook natuurlijk grif voor moeten betalen.

Waarom krijgen die mensen geen melding dat op dat nummer geen sms verkeer mogelijk is.

Ze betalen voor een service en ze krijgen er eigenlijk niets voor terug.

Ik vind als de operator een sms niet kan bezorgen om wat voor reden dan ook dat de afzender dan ook geen kosten hoeft te betalen.

Misschien iemand hier die werkelijk weet hoe dit werkt.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Geplaatst:

Denk dat het hetzelfde is als bij de post. Iedereen is zelf verantwoordelijk of het adress goed is en wel bestaat. Als ik een brief verstuur die niet afleverbaar is en ik krijg hem terug, dan geven ze me ook niet het geld voor de postzegel terug.Mijn vermoeden is dus dat een ieder zelf zijn bekenden moet duidelijk maken dat men geen sms kan ontvangen.

PS: wel een interessante vraag trouwens.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Geplaatst:

Ik weet niet zeker hoe dit zit, maar logisch beredeneerd:

Telefoon is 2 weg verkeer, komt de verbinding niet tot stand, dus ook geen kosten.

Sms is als een pager: 1 weg verkeer. Daarom was dit ook veel goedkoper dan bellen.

Zo snel een telefoon in het netwerk kenbaar is, worden de berichten naar die telefoon verstuurd.

De smsjes naar jouw, blijven dus bij de provider "hangen".De mensen welke de sms versturen, hebben dit dus vanaf hun mobieltje naar de sms centrale verstuurd (moeten dus deze kosten betalen).

Daar jij geen sms wilt ontvangen, daar kunnen de providers niets aan doen.

Hoe ik de tijdsverschillen tussen verzenden en ontvangen moet verklaren weet ik ook niet (zal wel aan de software van de providers liggen)

vb stuur om 07.00 een bericht naar 1 collega dat ik een uurtje later kom, toevallig gaat die collega die dag niet naar het bureau, ontvangt mijn sms om 7.19 en stuurt deze door om 7.22 naar een derde collega, pas om 11.17 krijgt deze de sms binnen. Alle toestellen zitten in dezelfde belbundel bij dezelfde provider.

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:

Een SMS bericht heeft de volgende tags: tijd verzonden, tijd ontvangen, tijd welke het bericht actueel is (daarna niet meer te ontvangen, time to live), tijd van gelezen en tijd in geval van reactie.

Als de provider de zend/ontvang mogelijkheid heeft gedeactiveerd op aanvraag van de klant is de SMS nog steeds ontvangen, echter nooit gelezen. Een SMS heeft geen gegarandeerde transfertijd, alleen als de verzending buiten de TTL (Time to Live) valt zal er een response teruggegeven worden dat het bericht niet bezorgt kon worden. Helaas geven de meeste providers dit bericht niet meer terug richting de GSM of pakt de GSM het niet goed op.

Vanuit het werkveld hebben we SMS proberen te gebruiken als noodoproep voor brandweer, calamiteiten en andere zaken. We gebruiken het nog wel, maar weten dat er geen enkele garantie aan gekoppeld kan worden. Voor noodgevallen gebruiken we semafoon en P2000, domweg omdat SMS niet te vertrouwen is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen