Ga naar inhoud


Sharp LCD met ingebouwde DVB T tuner


JohnO

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Weet iemand wat ik precies nodig heb om de ingebouwde DVB T tuner in een Sharp LC37 XD1E lcd tv aan de praat te krijgen?

Er zit een cam ingang ergens boven in de achterzijde van de tv

welke soort cam zou erin moeten

waar sluit je de antenne op aan?

 

In de manual wordt er met geen woord over gesproken......

Verkoper wist het al helemaal niet

 

oveirgens is het niet de primaire factor van aanschaf geweest, dat was de beeldkwaliteit wel

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo John,

Je hebt een Conax cam nodig om de gecodeerde digitenne kanalen te bekijken.

Ik neem aan dat er verder een antenne ingang op de TV zit. Bij mijn Sharp LC32AD5E tenminste wel. Op de afstandbediening zit een knopje om tussen analoog en DVB-T te kunnen schakelen. Ik weet niet of de jouwe het wel heeft, de mijne heeft in ieder geval geen 5 Volt inserter voor een aktieve antenne; dus wil je een aktieve antenne gebruiken dat heb je in dat geval een losse inserter nodig.

Zonder Conax moet je de publieken en reigonale al kunnen zien.

Groeten,

René.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ha reneBee,

 

bedankt voor je reactie,

 

De regionale zenders zie ik niet zonder smartcard denk ik. (geen idee hoor, ik heb geen ervaring met digitenne. Ik heb namelijk nog geen smartcard voor de digitenne uitzendingen. Daarnaast zit er nergens een antenne ingang voor zover ik kan zien aan de achterzijde. Die antenne zal toch nodig zijn om een signaal op te pikken.

Op de AB zit inderdaad de keuze om DVB T in te schakelen.

Er wordt dan een blauw menu actief met opties.

Dat zal niets doen omdat er geen signaal op staat.

 

Vanzelfsprekend zit er wel de standaard aansluitingen op voor van alles en nog wat.

Misschien heb ik er overheen gekeken

Waar moet ik naar op zoek?

Is het een f connector aansluiting?

 

hoor graag meer

 

 

 

 

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De regionale zenders zie ik niet zonder smartcard denk ik.

 

Jawel hoor NL 1 2 en 3 en de regiozender zijn FTA smartkaart is niet nodig.

Als je nog een harkantene hebt liggen aansluiten en kijken maar.

Wil je de gecodeerde ook kijken dan heb je alles nodig een kaart en een conax 4.0 ci module, je kunt ook kijken naar een "Digitenne starterskit" maar die hoef je niet online te bestellen de grote zaken die TV's verkopen hebben die vaak ook.

De antenne ingang is toch waar je ook de coax van de kabel provider inplugt. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo John,

Je kunt de publieke zenders (1,2,3) en de regionale omroep voor jouw regio zonder smartcard zien. Die worden niet gecodeerd uitgezonden.(Was voor KPN een verplichting toen ze het analoge zenderpark afschakelden).

De antenne aansluiting is geen F-connector maar de "gewone" zoals je die op elke TV aantreft.

Hierbij een plaatje uit het handboek.

Ik zie in de manual dat jouw TV wel een ingebouwde 5Volt inserter heeft. Je kunt er dus zo een aktieve antenne op aansluiten. Je moet die 5Volt wel aanzetten in een van de menu's

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten,

René.

post-5024-1318259628,5363_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep dat is hem helemaal, de achterzijde van mijn tv tje. Dank Rene voor dit plaatje uit mijn "eigen" slecht gelezen manual....

 

Dank ook aan Aart voor zijn gegevens. Ik wist het gewoon niet waar de aansluiting zat voor de digitenne signalen.

 

Ok, ik maar denken dat ik de tv zowel via de kabel als de DVB T apart zou moeten voorzien van signaal. Via een eigen ingang voor beiden. Alles komt dus binnen via de reguliere aansluiting, das mooi ( niet tegelijktertijd proberen aan te sluiten denk ik)

 

Nu dus op zoek naar een binnen antenne voor deze band.

 

Ik geloof dat ik nog een actieve antenne heb voor de HF banden en ook nog iets voor 2 meter. Ik denk dat ik eerder op zoek moet naar 470 mhz antenne (in de buurt van de 70 cm amateur banden) of zo iets?

Wel fijn dat de tuner in ieder geval iets van DVB T signalen moet vinden, dankzij de publieke zenders. Geeft in ieder geval de garantie dat als het werkt ook iets zichtbaar wordt.

 

Allebei nogmaals bedankt voor de tips en adviezen

 

Ik zal op zoek gaan naar een antenne

 

 

 

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Ik heb een soortgelijke vraag.

 

Ik ben in het bezit van een sharp LC 37XD1e. Nu heb ik de conax module 4.00e geïnstalleerd voor digitenne van KPN. De tv herkend de module maar ik kan (na activering van de smartcard alleen de niet gecodeerde kanalen (ned 1,2,3 en tv gelderland) ontvangen. Voor de overige kanalen geeft hij de melding "gescrambelde service". Bij het opstarten van de TV geeft hij de melding "CI kaart niet geinitialiseerd.

 

Heeft er iemand tips? Is het überhaupt mogelijk met deze TV digitenne te kijken? Het vreemde is dat in de gebruikshandleiding niet gemeld staat dat de Conax kaart wordt ondersteund.

 

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie.

 

Groet Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rene bedankt voor alle info en hulp tot nu toe. Ik zal op zoek naar een cam. ALhoewel hij mijn matrix wel herkende evenals de AXAS

Beide geen Conax cams.

Ha Erwin, een gebruiker met ervaringen bij eenzelfde LCD.

We hebben dezelfde tv (zeer tevreden mee) maar als je iets doet met de DVB T dan lukt dat dus niet goed.

Fijn dat je je even meld met je eigen ervaringen.

Ik wil ook naar de dvb T gaan kijken maar was op zoek naar kennis van de mede satters.

Zoals in de tread te zien is al flink opweg geholpen.

Wat voor antenne gebruik jij?

Het niet willen met de conax is dat iets om bij Sharp neer te leggen Erwin?

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

John,

 

Dit ga ik zeker doen. Ze zijn natuurlijk alleen tijdens kantooruren bereikbaar crazy . Als ik meer nieuws heb laat ik het weten.

 

Uit de berichten van Rene begrijp ik dat het wel werkt maar dat de TV vastloopt. Klopt dit? Ik krijg nog niet eens beeld.

 

Groet Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

het advies is conax

 

Heb geen dragon cam en weet er eigenlijk ook geen te leen.

 

Ben met de Matrix en de AXAS in de weer geweest, puur omdat ik deze cams bezit.

 

Ik wil eerst eens een beeld zien (met een antenne waar ik dan eerst nog achetraan moet) voordat ik investeringen doe,

Ik heb at home digitaal en een sat ontvanger dus de nood is zeker niet hoog. Genoeg te zien.

Het is meer het werkend willen hebben, dan het werkend moeten hebbben.

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ehoeksema:

Even een stomme vraag:

Zit je kaart goed-om in de conax module?

Bij mij werkte de kaart met in de Conax wel, maar om de haverklap de melding "gescramblede service"; dan stond het beeld 5 sec vast en dan gingie weer. Ik vermoed dat dat kwam omdat de ontvangst even een storing te verwerken kreeg. Dat leek me de trigger om opnieuw de Conax uit te gaan lezen.En met wat snel heen-en-weer zappen liep de TV helemaal vast.

Groeten,

René.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ReneBee
@ ehoeksema:
Bij mij werkte de kaart met in de Conax wel, maar om de haverklap de melding "gescramblede service"; dan stond het beeld 5 sec vast en dan gingie weer.


Nu ben ik toch benieuwd wat je voor een Conax ci module gehad hebt.
Hier in het topic kom ik het niet tegen en heb het vermoeden dat je een oude Conax 3.03 gebruikt hebt omdat ik het probleem ken van vorig jaar die had ook een oude conax module en die deed het wel maar codeerde gewoon te langzaam.
Datzelfde zie ik terug in jou bericht een Conax 4.00 zou het gewoon goed moeten doen! smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...