Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Arion 9400-SE samen met een Aston Dual 1.07 card.

Nu gaat regelmatig het beeld op zwart [20sec]als ik aan het zappen ben. Waar kan dit aan liggen? Moet ik een andere CI modulen kopen of ligt dit aan de ontvanger.

p.s. Ik gebruik de funtie Dual niet dus er kan eventueel een andere niet Dual CI modulen in als iemand betere ervaringen heeft met een andere modulen in combinatie met een Arion ontvanger.

et8000

• 4 weken later...
Geplaatst:

hetzelfde probleem heb ik met een Echostar PVR 5020.

later werd het nog erger, moest om het kwartier de ontvanger herstarten.

vorige week kontakt gezocht met Aston France.

vroegen mij de module op te zenden dan zou het probleem hersteld worden.

zit hem in de software versie 1.03.

mijn module is automatisch van 2.18 naar 1.03 gegaan.

er is ook volgens mij een probleem met de 2.18 software anders haalt Aston de update niet van de sataliet.

via een Duitse site hoorde ik (gelogen?) dat de Aston module met 2.18 een ingebouwde hack zou hebben ? in iedergeval een bug.

heb de module opgestuurd.

houdt de belangstellende op de hoogte

Homecast HS 8100/echostar pvr 5020/archsat 1x duo inderto lnb/1x alps lnb/aston 1.07/mediagard module/Canaldigital module.

astra1,2,3/hotbird/eutelsat/nilesat/hispasat/atlanticbird1,2,3/

Geplaatst:

Zoals laatst vermeldt.

Vorige week vrijdag 14/03 mijn module afgezonden naar Aston France.

Gisteren 20/03 een perfect werkende module met de nieuwste software retour ontvangen.

Uitgeprobeerd met opnamen van Canaldigital zenders, deze liepen indertijd ook vast met 1.03.

Alles werkt goed.

Kan alleen maar zeggen Aston France de warme douche.

De manke

Homecast HS 8100/echostar pvr 5020/archsat 1x duo inderto lnb/1x alps lnb/aston 1.07/mediagard module/Canaldigital module.

astra1,2,3/hotbird/eutelsat/nilesat/hispasat/atlanticbird1,2,3/

Geplaatst:

Kijk, da's ook eens mooi om te lezen. Inderdaad een prima service van Aston France. ZOu zoiets in NL ook mogelijk zijn ? of zouden we hier alleen dure offertes of "geen idee hoe we dit oplossen" kunnen krijgen ?

wink

Geplaatst:

En welke software staat er nu op ?

Nog altijd 2.18 ?

Heb namelijk hetzelfde meegemaakt en mijn sat winkelier heeft het ook gratis opgelost (kreeg ondertussen een vervangmodule).

• 2 maanden later...
Gast henksjoy
Geplaatst:

Waar kan ik zie of ik mijn dual-functie uit/aan heb staan.

En wat is pip????

Geplaatst:

Maar dan hebben ze dus wel de goede software in de fabriek. Dan kan deze toch net zo goed OTA komen. Ja of ik ben gek! Weten ze wel hoeveel mensen hier last van hebben. Ik ook mijn probleem maakt zich op een andere manier kenbaar, maar het ligt aan de software van de cam. Deze gaat op de een of andere manier terug naar 1.03. En eigenlijk is dit onmogelijk omdat de Aston CI 1.03 nooit met groene led is uitgegeven. Dit was 1.07

Geplaatst:

Deze opmerkingen zijn in een domme contexst geplaatst. Ik had problemen en nu nog en kon er maar niet achter komen wat de problemen waren. Nu mijn zoon heeft zaterdag een TOPFIELD gekocht de allernieuwste en allerduurste de hd twin ontvanger 7710. Daar hebben wij de Aston CI ingedaan en daar kwamen de problemen duidelijk naar voren wat er gebeurt was(software stond niet meer op 2.18. Duidelijker kan toch niet, dit was mijn nog niet eerder opgevallen. M aar een transponder huren behoeft niet alleen met een loze kanaal. Canalplus Ci kun je updaten via BVN kanaal. Dit zou aston ook kunnen doen. Maar het is allemaal ik ik ik en de mensen stik. En natuurlijk is het niet leuk dat je met dit probleem komt te zitten en als consument NIETS kunt doen om het te verhelpen(ja dure omwegen) Maar het monny vangen voor zulke dure CI cams willen ze wel. Hij heeft mij in ieder geval 100 euro gekost let wel dit is 220 gulden. Dan mag je toch wel wat verwachten van zon CI Of is het zo nu kopen en bij thuiskomst in de afvalbak gooien.

Geplaatst:

Ik geloof dat jij eerst eens een cursus lezen moet hebben. Ik heb het niet over de gebruikte ontvanger en hoe hij er mee omgaat. Ik heb het er over wat je kunt lezen wat voor info of de cam geeft. Maar er zijn mensen die altijd wat hebben te mekkeren. Als ik de forum zo lees dan is er door de loop van tijd altijd wel wat op te merken geweest op de Arion 9300. Nu ik heb nog nooit geen uitval of ander geklooi gehad. En zo ook nu weer DE CAM HEEFT PROBLEMEN NIET DE ONTVANGER!!!!De ontvanger werkt uitstekend met een revolution, mediacard en ja hoor hij werkt ook nog met de aston, allen die laatse geeft wat problemen metkonstant info over de cam weer te geven en nog wat andere, MAAR HIJ WERKT WEL!!!En nu is voor mij deze rotzooi afgelopen, Jij weet wat jij weet en ik wat ik weet. Alleen de benadering is bij mij iets anders, ik geef niet zomaar af op een ontvanger. Er zijn mensen die denken het allemaal beter te weten als een fabriek die deze dingen maakt. Waarom zijn deze mensen dan meestal(werkeloos)thuis. Nu ik heb 40 dienst jaren gehad nu mag een ander het doen en mijn tijd dat ik al met satelieten werk is al vanaf 1980 dus ongeveer 30 jaar toen hadden wij nog ontvangers die je met een kruiwagen moest verplaatsen. Natuurlijk blijven er altijd vragen, maar afgeven op een soort ontvanger, nee dat doe ik niet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Brains
Ik geloof dat jij eerst eens een cursus lezen moet hebben. Ik heb het niet over de gebruikte ontvanger en hoe hij er mee omgaat. Ik heb het er over wat je kunt lezen wat voor info of de cam geeft. Maar er zijn mensen die altijd wat hebben te mekkeren. Als ik de forum zo lees dan is er door de loop van tijd altijd wel wat op te merken geweest op de Arion 9300. Nu ik heb nog nooit geen uitval of ander geklooi gehad. En zo ook nu weer DE CAM HEEFT PROBLEMEN NIET DE ONTVANGER!!!!De ontvanger werkt uitstekend met een revolution, mediacard en ja hoor hij werkt ook nog met de aston, allen die laatse geeft wat problemen metkonstant info over de cam weer te geven en nog wat andere, MAAR HIJ WERKT WEL!!!En nu is voor mij deze rotzooi afgelopen, Jij weet wat jij weet en ik wat ik weet. Alleen de benadering is bij mij iets anders, ik geef niet zomaar af op een ontvanger. Er zijn mensen die denken het allemaal beter te weten als een fabriek die deze dingen maakt. Waarom zijn deze mensen dan meestal(werkeloos)thuis. Nu ik heb 40 dienst jaren gehad nu mag een ander het doen en mijn tijd dat ik al met satelieten werk is al vanaf 1980 dus ongeveer 30 jaar toen hadden wij nog ontvangers die je met een kruiwagen moest verplaatsen. Natuurlijk blijven er altijd vragen, maar afgeven op een soort ontvanger, nee dat doe ik niet.

Nou dat doe ik wel . Heb een Arion 9400 sick gehad met alleen maar problemen met de Aston en CD ci modules en opnames die vast liepen.
Ik heb nu een TF-5510 en heb helemaal geen problemen meer. Dus voor mij is het nogal duidelijk waar het probleem zit voor jou misschien niet. Maar ja je hebt dan ook al 30 jaar ervaring en bent nooit werkeloos geweest. sleep

et8000

Geplaatst:

Dan lijkt het mij nog altijd goedkoper om van Cam te veranderen, dan van ontvanger...

Mijn Aston werkt nog altijd perfect in de... Inverto !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen