fc schalke 04 Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Tijdens installatie van XP wordt mijn Maxtor 500GB SATA schijf niet herkent. Speurwerk leverde op dat ik mijn RAID-drivers moest installeren. Tijdens de installatie van XP op F6 drukken maar ik heb geen floppydrive om ze te installeren. Hoe los ik dit op?
Ome Merde Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 dan moet je de desbetreffende drivers inbakken in een nieuwe installatie cd-rom. dit kan je doen met het programma n-lite (google) kan je niet ff snel een fdd aansluiten en zodra de setup klaar is deze weer afkoppelen ? scheelt je een hoop werk merDe deze ruimte is te huur
Gast mouse1277 Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 of Vista installeren, daarbij kun je namelijk ook andere bronnen kiezen voor je drivers.
theparasol Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Origineel bericht van: fc schalke 04 Tijdens de installatie van XP op F6 drukken maar ik heb geen floppydrive om ze te installeren. Hoe los ik dit op? In de meeste biosen kun je de werking van de s-ata controller aanpassen van enhanced naar native, of compatible of iets anders met woorden van gelijke strekking. Als je dat doet installeert xp prima. De performance zal ietsjes lager liggen maar werken doet het wel.
Jan Ambers Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 ""In de meeste biosen kun je de werking van de s-ata controller aanpassen ..."" Zit er geen CD met drivers bij je moederbord?
theparasol Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Origineel bericht van: Jan Ambers Zit er geen CD met drivers bij je moederbord? Zit er geen stuur in je auto? Behoorlijk kansloos als je het sleuteltje niet hebt om het portier te openen Windows XP laat alleen extra drivers tijdens de setup installeren van diskette, dus niet van cd. Topicstarter heeft geen diskettestation en zoekt alternatief om dit te omzeilen zonder 15 euro te hoeven investeren in een diskettestation.
Gast Richard7 Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Origineel bericht van: theparasol In de meeste biosen kun je de werking van de s-ata controller aanpassen van enhanced naar native, of compatible of iets anders met woorden van gelijke strekking. Als je dat doet installeert xp prima. De performance zal ietsjes lager liggen maar werken doet het wel. Yep. In de meeste biossen van moederborden < 2 jaar oud (oid) kun je aangeven in welke modus ze de SATA moeten gebruiken, en in 1 van die modii 'denkt' XP dan met een gewone IDE schijf van doen te hebben. Dat de performance iets lager ligt heb ik niets van gemerkt, mijn HDTach uitslag is voor mijn type schijven 'gemiddeld'. Wel apart is dat de schijven niet verschijnen als zijnde gekoppeld aan de IDE controller maar als SCSI schijf (AsRock moederbordje), maar goed: het werkt
Crest Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 De drivers op een usb stick zetten en na indrukken F6 als er om gevraagd wordt de lokatie op de stick aangeven. Ik hoop dat dat ook werkt op XP.
theparasol Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Origineel bericht van: Crest De drivers op een usb stick zetten en na indrukken F6 als er om gevraagd wordt de lokatie op de stick aangeven. Ik hoop dat dat ook werkt op XP. Dit kan dus niet met XP DISKETTE! DISKETTE! DISKETTE!
Gast Ome Peter Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Origineel bericht van: theparasol Origineel bericht van: Crest De drivers op een usb stick zetten en na indrukken F6 als er om gevraagd wordt de lokatie op de stick aangeven. Ik hoop dat dat ook werkt op XP. Dit kan dus niet met XP DISKETTE! DISKETTE! DISKETTE! Sorry @ theparasol Moet je tegenspreken dit gaat dus wel!!!! Zeg er wel bij mocht je hele systeem geinstaleerd hebben maak ff nieuwe opstart disk met alle updates mbv nlite en brand deze ff om in de toekomst geen probelemen meer te hebbeb
theparasol Geplaatst: 17 februari 2008 Geplaatst: 17 februari 2008 Origineel bericht van: Ome Peter Moet je tegenspreken dit gaat dus wel!!!! Hier heeft niemand wat aan zo, wellus nietus, waar baseer je dit op? Bron microsoft zelf:Opmerking Stuurprogramma's voor massaopslagcontrollers kunnen alleen van diskette worden geladen met behulp van de toets F6. U kunt de toets F6 niet gebruiken voor het laden van stuurprogramma's die zich op USB-flashstations, vaste USB-schijven of andere externe opslagapparatuur bevinden. En lees hier het hele verhaal:Beperkte OEM-stuurprogrammaondersteuning...ows Server 2003
Gast Ome Peter Geplaatst: 17 februari 2008 Geplaatst: 17 februari 2008 Hier heeft niemand wat aan zo, wellus nietus, waar baseer je dit op? Aangezien ik geen zin heb WEER alle toppics te gaan plaatsen,Had de Toppic starter eens de zoekfuctie moeten gebruiken alhier! En zijn recent (ook door mij) diverse toppics geopend met problemen om Vista Os te degraderen naar XP met het S-Ata fenomeen Iedergeval in mijn toppics staan alle uitleg en linken naar sites die daar meer over uitwijden en stap voor stap uitgelegt hoe dit te doen,Ook met usb flash stations! Alsmede Nlite is een oplossing
theparasol Geplaatst: 17 februari 2008 Geplaatst: 17 februari 2008 Hier de link naar eerder topic De usb flash disk kan wel maar dan moet de bios en de stick toestaan om een floppy drive te emuleren. Samenvattend kan het dus als volgt: 1) S-ATA controller in bios op compatible / ide emulatie mode zetten 2) Slipstreamen van drivers dmv tools als N-lite en daarmee installeren 3) Compatible USB stick en biosvoorziening die stick diskette kan laat emuleren.
Loui (K) Geplaatst: 17 februari 2008 Geplaatst: 17 februari 2008 Origineel bericht van: theparasol Hier de link naar eerder topic De usb flash disk kan wel maar dan moet de bios en de stick toestaan om een floppy drive te emuleren. Samenvattend kan het dus als volgt: 1) S-ATA controller in bios op compatible / ide emulatie mode zetten 2) Slipstreamen van drivers dmv tools als N-lite en daarmee installeren 3) Compatible USB stick en biosvoorziening die stick diskette kan laat emuleren. Usbstick laten emuleren als floppydrive werkt ook niet, omdat de usbstick opzich niet herkent wordt,ik heb dit probleem ook gehad,ik heb gewoon met N-lite een nieuwe cd gemaakt en het werkt prima.Ik heb voor de zekerheid de sata driver normaal naast de ingepakte versie gezet in de zelfde map voor het geval dat windows de files in normale form herkent.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen