Ga naar inhoud


Echostar 2600 en 3600


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo satteliet vrienden <p>Heef er al iemand gehoord of er problemen zijn door een update via schotel?

Ik heb vandaag twee vrienden gehoord die allebei net vandaag het zelfde tegen kwamen.

Namelijk bij het spelen op hotbird hebben ze ongewenst een auto update van nieuwe softare gekregen. Dat op het eerste gezicht al de kanalen en positiedata wegdeed.

Dus vlug even opnieuw beginnen maar dat lukte niet

wegens geen soft.meer

Bij een tel. naar echostar, wisten ze daar te melden dat er problemen waren met de update.

En dat we nieuwe soft moeten laden.

Geruchten gaan er rond dat er een virus mee gestuurt word

via hotbird.

Maar ik weet niet of dat zomaar kan een virus doorsturen

via een update langs een satteliet. <p>Hopelijk weet iemand hierover al meer of geeft ook dezelfde problemen gehad ? <p>groetjes Postattack confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan best gebeuren dat de software update die via HB wordt verstuurd niet in orde is, maar een virus in de software is (bijna) onmogelijk. dit virus zou speciaal geschreven moeten zijn voor de bedoelde hardware, en dus door de programeurs van Echostar zelf moeten zijn gemaakt. Dat lijkt me uitgesloten.

Verder ben ik wel zeer benieuwd over welke ontvangers (type) je hier spreekt, en op welke freq. de software werd aangeboden. Volgens mij gebruikt Echostar maar 1 transponder voor de softwareupdates, en word deze transponder voor niets anders dan data gebruikt.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, had even niet goed gekeken. gaat dus om de 3600.

wat ik even zou proberen is de laatste softwareversie van de echostar pagina afhengelen. probeer deze vervolgens in de ontvanger te zetten.

Lukt dit, dan factory reset, en opnieuw instellen.

Lukt dit niet, dan als de wiedeweerga terug naar de dealer. Deze kan het apparaat opsturen naar echostar, en dan moeten ze het daar maar oplossen zou ik zeggen.

Verder kan het volgens mij niet "zomaar" gebeuren dat er nieuwe software in een 3600 gezet wordt. Volgens mij kan dit alleen maar door de softwareupdate daadwerkerlijk te autoriseren.

Ik kan het natuurlijk echter ook helemaal mis hebben ?

Het enige wat ik verder kan verzinnen om een ontvanger grondig op tilt te helpen is om tijdens de software update de stekker eruit te trekken.

Het zou kunnen gebeuren dat een gedeelte van de flash eproms al is geprogrammeerd, en een aantal niet omdat de ontvanger nog bezig is down te loaden.

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...