Ga naar inhoud


Een vingerafdruk kopieren is makkelijk


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Tijdens een beetje browsen kwam ik op

deze site terecht.

 

Het geeft aan hoe makkelijk het is om een vingerafdruk te copieeren. Nou blijkt het ook dat er plannen zijn dat iedereen zijn vingerafdruk moet afstaan als hij een nieuw paspoort aanvraagt.

 

Dat houdt in dat je wel heel makkelijk iemand ergens in kan luizen.

 

Het gaat steeds een stapje verder hier. Internetverkeer wordt opgeslagen, telefoons massaal afgeluisterd, chips in auto's zodat ze overal traceerbaar zijn en nu de vingerafdruk.

 

Maar goed daar mogen we het niet over hebben want dan wordt het een politieke discussie. Bij het schrijven van die bericht bemerk ik als oud-moderator dat ik al op het randje zit. Echter de volgende link wil ik jullie niet ontnemen.

 

klik

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Toch zie ik persoonlijk de voordelen hier wel van in.

Ik vind het niet terecht dat we ons nu al bangmaken voor iets wat nog niet is maar wat wel mogelijk is. Kortom de angst-om-de-angst. Ik neem aan dat iedereen de uitdrukking kent: de mens lijdt het meest onder de dingen die hij vreest.

 

Over die OV chipcard die gehackt is kan ik ook niet van wakker liggen, die chip was al dusdanig oud dat het in de lijn der verwachting lag. Typisch stukje voor over de balk: foute aansturing van een miljoenen project.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het eenmaal doorgevoerd is dan is bang worden te laat.

Ik kan je wel 20 redenen geven waarom we dit niet zouden moeten toelaten maar dan krijgen we een politieke discussie.

 

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1200731.html#comments

 

lees hier maar eens wat reakties. De blaters kun je negeren maar er zijn ook onderbouwde reakties die goed aangeven dat dit een foute ontwikkeling is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alan, ik ben het volkomen met je eens.

 

Zonder het over politiek te hebben vind ook ik dat het inderdaad erg "eng" begint te worden.

Je moet ondertussen behoorlijk je best gaan doen wil je je nog enigszins anoniem kunnen bewegen in NL. Zonder sofinummer, paspoort of digid kom je nergens meer. Om over internet, het tappen en traceren van gesprekken / email / telefoons maar niet te spreken.

 

Ooit begon het met een sofinummer, het einde is nog niet in zicht. En de dooddoener dat iedereen die zich aan de wet houd niets te vrezen heeft gaat er bij mij echt niet meer in. Ik steel niet, werk voor mijn centen, betaal braaf mijn belastingen, maar voel me hoe langer hoe meer in de gaten gehouden door de overheid. En dat die zelfde overheid het beste met mij voorheeft daar raak ik langzamerhand steeds minder van overtuigd.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS

Maar goed daar mogen we het niet over hebben want dan wordt het een politieke discussie.


Gezien de Johan van der Sloot draad, lijkt het mij geen probleem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een database met vingerafdrukken heeft voordelen EN nadelen. Ik denk echter dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

 

De voordelen zijn:

- eenvoudiger crimineel traceren

- terrosime onderdrukken

- valse ID achterhalen

 

De nadelen:

- Inbreuk op privacy

- 'big brother' is watching you...

- Het is bewezen dat vingerafdrukken eenvoudig te manipuleren zijn (met als gevolg onschuldige brugers de dupe)

- Wie bewaakt de bewaker?

 

Het 'big brother is watching you' gevoel is voor mij het grootste nadeel. Ik onderneem geen criminele activiteiten (op het downloaden van wat software en films na en rij af en toe te hard, maar wie doet dat niet). Als men bij elke politie-controle naast ID, rijbewijs en autopapieren ook de vingerafdruk gaat vragen wordt dat teveel. Ik heb nu al het gevoel me niet vrij meer in Nederland te kunnen bewegen en dan helemaal niet meer. Onder het mom van criminaliteit en terrorisme wil men dit invoeren, maar deze zijn al decennia aanwezig en de vingerafdruk tevens.

 

Ik heb een vermoeden dat 'big brother', lees de VS hier achter zit en dat men eisen stelt aan de EU. Ik hoop dat de EU zich eens gaat verzetten en ook inziet dat dit niet de manier is. Deze discussie is nu ook gaande in Duitsland en het is teveel toeval dat meerdere landen hier aan werken....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

er is nog nooit een terrorist opgepakt op het moment van een aanslag door dit soort beveiligingen. Lekker handig om te weten of een zelfmoord aanslag later bewezen kan worden crazy

 

Het is gewoon nog een hulpmiddel om de burgers aan te praten dat dit aanslagen voorkomt. De meeste burgers vinden het zelfs goed.

 

Big brother is watching you wordt elk jaar meer realiteit. De duitsers zijn zelfs nog verder dan wij. kenteken registratie,gsm en internet wordt een half jaar bewaard, camera bewaking en nog meer van die ongein.

 

Ik zie het gevaar meer in de opgedrongen "veiligheden" en een tekort aan kennis door de regeringen.

Iemand zou maar mbv jou vingerafdruk een aanslag hebben gepleegd. Door het kennisgebrek van de regeringen kan deze niet gekopieerd worden en ben jij de dader mad

 

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satpiet 200

er zijn geen voordelen .

zelf als je vingerafdruk ergens staat bij misdrijf, wat wil dat zeggen dan?? niets dus ..zelf als je op cam een moord bekent is er niets aan de hand waarom dan een vingerafdruk in je pasport doen? >ik heb wel een vermoede waarom<

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...