Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn laptop heeft alleen VGA poort voor externe monitor.

Ik wil hem met TV aan DVI poort verbinden met VGA-DVI kabel.

Heb ik dan behalve beeld op TV ook geluid?

Geplaatst:

Oww... daar kon je nog wel eens gelijk aan hebben. Ik had te snel gelezen en ging ervanuit dat op de videokaart een dvi uitgang zat. Is dus niet zo en de conversiekabel zet alleen op de pinnetjes bij dat "plusje" signaal erop, das analoog en de tv zal idd waarschijnlijk digitaal willen hebben.

Nuja, dan moet er maar een andere videokaart in de pc, die zijn net zo duur als zo'n conversiekabel vga -> dvi

Geplaatst:

DVI-I is goed, dan heb je zowel analoog als digitaal in mogelijk.

DVI-D is alleen digitaal.

er zijn verloop adaptors van DVI-VGA.

dan worden alleen de analoge pennetjes gebruikt.

dus controleren of je inderdaad DVI-I hebt en dan moet het lukken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hansje2
DVI-I is goed, dan heb je zowel analoog als digitaal in mogelijk.
DVI-D is alleen digitaal.

er zijn verloop adaptors van DVI-VGA.
dan worden alleen de analoge pennetjes gebruikt.
dus controleren of je inderdaad DVI-I hebt en dan moet het lukken.

Klopt helemaal, alleen heeft hij een VGA aansluiting en daar zal je nooit DVI-D van kunnen maken met een simpele kabel.

Een nieuwe videokaart hoeft inderdaad niet duur te zijn. De nieuwste serie kaarten zorgen ervoor dat video(films) zelfs soepeler draaien. Als je een laatste generatie ATI koopt zit er zelfs een DVI-HDMI adapter bij zodat je met een standaard HDMI kabel kunt werken. Je hebt dan zelfs geluid via deze kabel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• 1 maand later...
Geplaatst:

De Topicstarter heeft het over een laptop, gaat lastig om daar even een andere videokaart in te zetten.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Geplaatst:

Je hebt gelijk.... laptop is dat een beetje lastig, hoewel het wel kan als de MXM standaard gebruikt wordt, maar dan heb je nog niet de juiste connectoren

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen