Ga naar inhoud


Kijken naar Terrestische ontvanger DVB-t ongecodeerd


Frank E.

Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar een terrestische (ether) ontvanger. dus DVB-T ongecodeerd.

Het aanbod is dusdanig groot dat ik momenteel niet meer weet welke ontvanger ik zal gaan kopen.

Mijn vraag is: Bij wie kan en mag ik kijken naar een TV die aan gesloten is op een binnen of buiten antenne middels een DVB-T ontvanger. (Free to Air). Ik woon in Rotterdam.

Bij diverse winkels in en rondom Rotterdam ben ik geweest en heb ik ook deze vraag gesteld. Maar nergens kon ik daadwerkelijk zien hoe het TV-beeld zou zijn. Ook vraag ik me welke en waar de zenders voor Rotterdam?

 

Zelf kijk ik al enige jaren naar Canal Digitaal dmv een satelliet decoder. Hierbij is het TV-beeld prachtig en aanzienlijk beter dan kabel TV.

Maar een vergelijk met een DVB-T ontvanger heb ik (nog) niet.

Wie kan me helpen ? Bvd.

 

Frank E.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De kwaliteit van het Digitenne TV-beeld is niet te vergelijken met satellietontvangst.

Duidelijk minder scherp en bovendien storingsgevoelig.

 

Maar voor FTA erbij is het zeker leuk.

Ik heb hier ook 2 FTA-setjes draaien.

 

In Rotterdam ontvang je op kanaal 21 : Nederland 1/2/3 en TV Rijnmond.

TV West moet je ook kunnen vangen, Die zit op kanaal 52.

 

Als je het beeld zelf is wilt zien : Het noemen van echte winkels is hier niet toegestaan, maar op de Bergweg weet je vast nog wel een adresje waar ze waarschijnlijk wel een ontvanger spelend hebben staan.

In West zit ook een grote zaak aan de Middellandstraat.

 

Succes

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Noordzee

 

Hartstikke bedankt. Eindelijk eens goede informatie, waar ik veel aan heb! Vooral betr. de zenders Ned 1,2 en 3, TV Rijnmond en TV West. Maar Lopik dus niet of zend die niet meer uit? En dat het beeld niet scherp is.

 

Met storings gevoelig bedoel je denkelijk een blokkerigbeeld of het geheel wegvallen? Want tenslotte je digitale tuner ontvangt iets of niets. Een tussen fase bestaat eigenlijk niet, daar alles digitaal wordt verzonden.

 

Bij de winkel aan de Bergweg ben ik ook geweest. Maar ze hadden geen FTA ether aansluiting. Wat ik wel vreemd vond. In de Middellandstr ben ik nog niet geweest.

 

Welke 2 FTA ontvangers heb jij? En met welke antenne? Hier ben ik erg nieuwsgierig na, daar ik ook veel in Frankrijk woon.

Daar noemen ze het TNT en hebben een beter en veel uitgebreider zender park. Te vergelijken met Duitsland.

 

Vr.gr.

Frank E.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank E.
Met storings gevoelig bedoel je denkelijk een blokkerigbeeld of het geheel wegvallen? Want tenslotte je digitale tuner ontvangt iets of niets. Een tussen fase bestaat eigenlijk niet, daar alles digitaal wordt verzonden.

Het signaal van een schotel valt praktisch alleen weg bij heftige regen/sneeuw of zeer sterke windstoten. DVB-T kan, afhankelijk van de geïnstalleerde antenne, te ontvangen zendmast, ontvanger, filters enzovoorts storing ondervinden van brommers, mobiele telefoons, condities, in bijzondere gevallen WiFi, als de antenne in de buurt van/onder het dak is een nat dak, brakke versterkers en ik heb ook berichten gezien van magnetrons. En er is vast nog wel meer. Er zijn dus meer mogelijke oorzaken van storing en ze zijn vaak moeilijker op te sporen. Regen/sneeuw/wind kan je zien en voelen, maar een mobiele telefoon die op de verkeerde plek ligt? Het voordeel is dan weer wel dat DVB-T zich relatief weinig aantrekt van wind, regen en sneeuw.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lopik kan je alleen met een buitenantenne ontvangen.

Op kanaal 50 pak je dan ook TV Utrecht.

En misschien lukt dan TV Brabant ook wel op kanaal 30.

 

Mijn ontvangers staan onderaan dit bericht vermeld.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank,

 

Koop als je in Frankrijk bent een TNT ontvanger bij de Carrefour.

Veel goedkoper dan in Nederland en ze werken hier ook perfect.

 

In Rotterdam staat de grote zender op de toren aan de Waalhaven.

Een kleinere zender staat in het centrum, ik weet niet precies waar.

Ik heb zelf prima ontvangst met een eenvoudige onversterkte antenne, ook in Frankrijk gekocht.

 

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan,

 

Klopt, ik heb dan ook onlangs een TNT antenne gekocht in France, want hier zijn ze nog niet te koop. Fuji-Onkyo

Hij heeft een gain van 27db. En is actief. Maar nu de ontvanger nog.

 

 

PS Om 12:00 heb ik een afspraak met de importeur van M-vison. Ik hoop dat ze het een en ander kunnen demonstreren. Ik neem mijn antenne mee.

 

Weet je toevallig het vermogen van beide zendmasten in Rotterdam?

 

Gr.

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn vorige post ging het mis met het plaatsen in dit forum van een foto van de TNT antenne, die ik gekocht had in France

(Een afbeelding toevoegen werkt in dit forum volgens mij niet. Wel met een link naar een site.)

 

Dus snel hiervoor een site gemaakt: http://www.factual.nl/test.html

Absurd natuurlijk, want dat is niet voor menigeen weggelegd!

 

Ik heb vandaag toch maar de M-vision ST-5 USB combo gekocht, daar de M-vision HD500 USB met HDTV op zijn vroegst in juni/juli 2008 geleverd kon worden.

Alles even snel provisorisch aangesloten, zonder het manuel te hebben gelezen. leverde het met bovengenoemde antenne een prima beeld op. Ik ontving Ned 1, 2, 3 en Rijnmond. Waarbij ik de TNT antenne op de grond bij de TV had liggen.

 

PS Mijn eerste ervaring met deze set is slechts een moment opname. Het manuel moet uiteraard goed gelezen worden.

 

Gr.

Frank

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de kwaliteit betreft valt het allemaal nog wel mee als je alleen FTA zenders wilt bekijken. Die worden (als enige zenders) nog met een behoorlijk bitrate uitgezonden en ook met extra error correctie. De commerciële gecodeerde zenders hebben wel veel problemen omdat die met meer zenders in een multiplex zitten. Kortom FTA moet best kunnen lukken. Overigens staan de antennes van Rotterdam Centrum op een hoog gebouw vlak bij de Erasmusbrug. Ze zijn daar wat verdekt opgesteld en gespoten in de kleuren van de top van dat gebouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de handleiding te hebben gelezen valt het me op dat de USB stick opnieuw geformateerd moest worden. En dat het daarna FAT16 bleek te zijn. Terwijl in de handleiding staat dat alleen FAT32 wordt geacepteerd. Vreemd. Maar het werkt wel met FAT16.

 

Dan is er een lijst met zenders. Zowel van gecodeerd als ongecodeerd.

Hoe kan ik deze lijst aanpassen zodat ik misschien Lopik, TV West en/of andere zou kunnen ontangen. Ik heb het nu gedaan met automatisch zoeken.

 

Frank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies dan niet voor automatisch zoeken, maar voor handmatig.

Daarna kies je 1 kanaal om in te scannen.

Zoals ik al eerder had geschreven zit TV West op kanaal 52.

 

Als het goed is wordt TV West dan achteraan je zenderlijst bijgeplaatst.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Ik krijg op kanaal 52 enig signaal maar geen beeld.

Ik vermoed dat S voor signaal sterkte staat en Q voor beeld kwaliteit.

Na handmatig te hebben gezocht zie ik op kanaal 52 in de lijst Ned 1,2,3 en TV West staan. S is ca 60 en Q is ca 20.

Ga ik daarna uit het Terrestrisch menu, dan kom ik weer bij kanaal 21. Dus geen 52 TV West !

 

Op mijn standaard lijst komt trouwens Radio West niet voor.

Ik denk dat die verandert moet worden. Maar hoe ?

 

Vr.gr.

Frank

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...