Frank E. Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Geplaatst: 22 februari 2008 Ik zit in de regio Loiret. Ca 100 km onder Parijs.
matthew_be_wvl Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Daar heb je normaalgezien al de zenders. Maar er moet bij gezegd worden dat de kaartjes altijd de dekking tonen die van toepassing is als je ene buitenantenne gebruikt... Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast DX'r Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: Frank E. Ik zit in de regio Loiret. Ca 100 km onder Parijs. je ontvanger scant gewoon alle Franse kanalen in en de FTA's kan je dan bekijken; uiteraard de gecodeerden niet. In Loiret heb je de zender Orleans-Trainou in je achtertuin staan dus dat zit wel goed neem ik aan. zie http://www.tnt-gratuite.fr/couverture.html voor de bedekking.
Frank E. Geplaatst: 25 februari 2008 Auteur Geplaatst: 25 februari 2008 Sorry, maar wat bedoel je met kaartjes? Het zullen zeker geen creditcards zijn.
Frank E. Geplaatst: 25 februari 2008 Auteur Geplaatst: 25 februari 2008 TNT ether zenders zouden bij mij moeten zijn in: Auxerre Montargis Orleans Parijs Als ik in Frankrijk ben, scant en maakt mijn ontvanger dan een nieuw lijstje? Met Franse stations?
matthew_be_wvl Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Ik bedoelde de landkaartjes met de dekkingsgebieden... Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Frank E. Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 OK. Bij de lijst van zenders moet ook Tours toegevoegd worden. De Fransen werken altijd met hun postcode, die van mij in Frankrijk is 45220. Toch is het mij nog niet duidelijk of de lijst met zenders gegenereerd wordt door mijn ontvanger M-vision ST5 of door de zenders? Ik vraag dit omdat ik hier in Rotterdam wel handmatig TV West ontvang. Maar TV-West komt niet in de lijst voor, na automatisch gezocht te hebben ?
Gast Digital IQ Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Origineel bericht van: Frank E. OK. Bij de lijst van zenders moet ook Tours toegevoegd worden. De Fransen werken altijd met hun postcode, die van mij in Frankrijk is 45220. Toch is het mij nog niet duidelijk of de lijst met zenders gegenereerd wordt door mijn ontvanger M-vision ST5 of door de zenders? Ik vraag dit omdat ik hier in Rotterdam wel handmatig TV West ontvang. Maar TV-West komt niet in de lijst voor, na automatisch gezocht te hebben ? TV West wordt tegenwoordig niet meer in het Rotterdamse pakket uitgezonden en wordt dus niet automatisch ingelezen denk ik. Je ontvangt handmatig denk ik het signaal uit Naaldwijk van TV West, net zoals dat met Omroep Brabant uit Breda en TV Utrecht vanuit Lopik ook wellicht zal lukken.
Gast DX'r Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Origineel bericht van: Frank E. OK. Bij de lijst van zenders moet ook Tours toegevoegd worden. De Fransen werken altijd met hun postcode, die van mij in Frankrijk is 45220. Toch is het mij nog niet duidelijk of de lijst met zenders gegenereerd wordt door mijn ontvanger M-vision ST5 of door de zenders? Ik vraag dit omdat ik hier in Rotterdam wel handmatig TV West ontvang. Maar TV-West komt niet in de lijst voor, na automatisch gezocht te hebben ? Software probleem? De regio TV's zenden met dezelfde PIDs uit en wellicht pakt je ontvanger alleen de sterkste regio TV en zet die in de programma lijst. Als je wilt weten of dit het probleem is zou je een systeem reset moeten doen en dan als 1e een handmatige scan doen op kanaal 52. Dan kan je wellicht wel naar TV West kijken. als je daarna automatisch alles scant overschrijft je ontvanger West met Rijnmond vermoed ik.
matthew_be_wvl Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 De zenders in Frankrijk worden uitgezonden als één netwerk met LCN's en je ontvanger zet de zenders op de juiste plaats naargelang hij ze vindt. Of zo is het bij mij toch. Ik ontvang de Franse zenders uit zowel Bouvigny, Lambersart en van op de Katsberg en mijn ontvanger maakt er een allegaartje van. Ik krijg alles in de juiste zapvolgorde maar de eerstgevonden frequentie met bijvoorbeeld TF1 krijgt LCN nummer 1 en de volgende met TF1 krijgt LCN 19 enzovoort. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Frank E. Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 Aan: Digital IQ Klopt. Handmatig is TV West te ontvangen op Kanaal 52 en Utrecht op 33. Op welk kanaal zit Omroep Brabant?
Frank E. Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 Aan DX'r Wat zijn PIDs ? Dat vermoeden had ik ook wat betreft dat de sterkste lokale zender de overige lokale zenders overtroeven. Vreemd want toch blijft Utrecht kanaal 33 in de lijst staan? Het laatste wat je schrijft gebeurt echter niet. Het handmatig scannen van bv kanaal 52 wordt niet toegevoegd aan de automatische lijst.
Gast DX'r Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Origineel bericht van: Frank E. Aan DX'r Wat zijn PIDs ? Dat vermoeden had ik ook wat betreft dat de sterkste lokale zender de overige lokale zenders overtroeven. Vreemd want toch blijft Utrecht kanaal 33 in de lijst staan? Het laatste wat je schrijft gebeurt echter niet. Het handmatig scannen van bv kanaal 52 wordt niet toegevoegd aan de automatische lijst. Al een systeem reset gedaan?
Gast aart44 Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Origineel bericht van: Frank E. Wat zijn PIDs ? PID PACKET IDENTIFIER DATA. De digitale ontvanger herkent aan de PID een groot aantal zaken, bijvoorbeeld of het packet wel bij het gekozen programma behoort en zoja of het packet geluid, beeld danwel data bevat en of het gecodeerd is. Je hebt dus audio pids en video pids.
Frank E. Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 Aan DX'r: Ik denk van niet. Althans door de tuner uit en aan te zetten natuurlijk wel. Maar dat bedoel je denkelijk niet met een reset. Maar graag wil ik dan wel weten wat en hoe jouw reset moet worden uitgevoerd. ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen