Ga naar inhoud


Kijken naar Terrestische ontvanger DVB-t ongecodeerd


Frank E.

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Frank E.

Handmatig is TV West te ontvangen op Kanaal 52 en Utrecht op 33. Op welk kanaal zit Omroep Brabant?


Utrecht zit niet op kanaal 33 maar op kanaal 50.
Omroep Brabant gebruikt kanaal 30.

Grt, Matthijs

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Aan: matthew_be_wvl

 

Duidelijk is dat jij meer ervaring hebt met de Franse situatie.

PS Ik weet niet niet waar de afkorting LCN voorstaat?

Wel duidelijk is het allergaartje. Maar zit je dan NU in Frankrijk of in Nederland?

 

Ik heb vandaag ook dit probleem aan M-vision voorgelegd per telefoon.

Met de vraag als ik naar Frankrijk ga, heb ik dan nog steeds een lijst van Ned1,2,3 Rijnmond enz.

Antwoord was nee, U krijgt dan eeen nieuwe lijst van alle Franse zenders te zien.

Ga je naar Spanje, dan krijgt U een nieuwe lijst van uw alle Spaanse zenders.

 

Het zijn dus de zenders die een lijst genereren. En dus niet mijn ontvanger.

 

Ik denk dat jouw antwoord min of meer gelijk is aan dat van M-vision. Bedankt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

LCN staat voor logical channel number oftewel logisch kanaalnummer, in Nederland bijvoorbeeld Nederland 1 op preselectie 1, Nederland 2 op 2 enzovoort.

 

Als je je ontvanger laat automatisch herscannen, dan verlies je je kanalenlijst zowiezo denk ik. Je kan eventueel alle kanalen manueel invoeren, maar dat is wat veel werk want in Nederland kan je opnieuw herscannen...

 

Momenteel zit in Zuid West-Vlaanderen, waar vanalles en nog wat van overal binnenvliegt smile

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Als je je ontvanger laat automatisch herscannen, dan verlies je je kanalenlijst zowiezo denk ik. Je kan eventueel alle kanalen manueel invoeren, maar dat is wat veel werk want in Nederland kan je opnieuw herscannen...

Hangt van de ontvanger af. In mijn Smart MX56 blijven alle zenders gewoon staan. Nu staan er dus zenders in uit Rotterdam, Düsseldorf, Lopik, Goes, Schoten/Antwerpen, Breda, Egem, Münster, Amsterdam, Waver, meer uit Duitsland (weet niet waar), Sint-Pieters-Leeuw/Veltem, Londen, Alphen aan de Rijn.. Pff en dat is het wel denk ik. grin.gif

Volgende keer dat er condities zijn ga ik proberen Frankrijk in te lezen. grin.gif

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan: matthew_be_wvl

 

Als ik automatisch scan krijg ik een LCN lijst, met 1 t/m 33 stations, te beginnen bij Ned 1, 2,3, Rijnmond enz en eindigt met Utrecht met nummer 33 op kanaal 52.

Van deze lijst zijn er 11 ongecodeerd en de rest gecodeerd (Digitenne)

 

Als ik handmatig scan kan ik slechts EEN kanaal scannen. Maar deze kan ik (nog) niet invoeren bij de automatisch gescande lijst.

Mogelijk doe ik iets fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan: W3ird_N3rd

 

Verbazendwekkend is het aantal stations wat jij weet te ontvangen. Ontvang je deze stations dagelijks, of hangt het af van condities.

Denkelijk heb jij een draaibare Yagi richtantenne op je dak staan?

In denk niet dat je in het centrum van het Krabbengat crazy(B.o.Z) zit. Ik ben bekend met B.o.Z daar ik er veel familie heb.

 

Kan je me meer vertellen over je situatie, want in Frankrijk zit ik veel gunstiger +260NAP als hier in Rdam -10NAP.

Hier in Rdam zit ik bovendie op het maaiveld met tal van huizen en een paar hoge gebouwen rondom ons heen.

 

Ik wil in Frankrijk ook zo'n dergelijk resultaat bereiken.

Ongelovelijk dat je Dusseldorf en zelfs Londen weet te ontvangen.

 

PS Ik bemerk dat bijna alle Nederlandse zenders Verticaal gepolariseerd zijn. Dat zou betekenen dat je je antenne een kwartslag moet draaien. Want voor 2006 zonden alle zenders horizontaal uit.

 

PS Even terzijde, hoe maak je de voetnoot betreffende de omschrijving van je type ontvanger enz in dit forum? Ik neem aan dat je dit niet iedere keer intikt.

 

Gr.

Frank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank E.
Aan: W3ird_N3rd

Verbazendwekkend is het aantal stations wat jij weet te ontvangen. Ontvang je deze stations dagelijks, of hangt het af van condities.

Dagelijks was het maar waar. grin.gif

Rotterdam, Goes, Schoten/Antwerpen, Breda (slecht), Waver (moeilijk) kan ik altijd ontvangen. Lopik zou ik vermoedelijk ook altijd kunnen ontvangen als ik mijn antenne erop richt, maar die moeite heb ik (nog) niet gedaan daar ik daar weinig mee opschiet.

De rest alleen met condities.
Citaat:
Denkelijk heb jij een draaibare Yagi richtantenne op je dak staan?

Nee, alles staat op zolder. grin.gif Onder andere deze Yagi.

Daarnaast nog een verzameling binnenantennes. Draaibaar is het allemaal in principe wel, maar de motor daarvoor werkt op boterhammen met pindakaas. grin.gif
Citaat:
Kan je me meer vertellen over je situatie, want in Frankrijk zit ik veel gunstiger +260NAP als hier in Rdam -10NAP.
Hier in Rdam zit ik bovendie op het maaiveld met tal van huizen en een paar hoge gebouwen rondom ons heen.

In de praktijk zal het denk ik weinig voor je uitmaken: je zit zelf wel hoger, maar de zendmasten staan óók hoger.
Citaat:
Ik wil in Frankrijk ook zo'n dergelijk resultaat bereiken.
Ongelovelijk dat je Dusseldorf en zelfs Londen weet te ontvangen.

Zonder condities is dat niet mogelijk hoor. smile Düsseldorf had ik een tijdje terug op een KPN/Funke DSC200 binnenantenne die op dezelfde hoogte als mijn Yagi van de foto staat.
Citaat:
PS Even terzijde, hoe maak je de voetnoot betreffende de omschrijving van je type ontvanger enz in dit forum? Ik neem aan dat je dit niet iedere keer intikt.

Mijn Instellingen / Berichten > Mijn Profiel

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan: W3ird_N3rd

 

Bedankt voor je uitgebreide informatie betr. condities. De ontvanger is belangrijk, maar ik denk dat de antenne veel belanrijker is.

 

Ik heb je foto bekeken van je antenne op zolder. Leuk te zien dat de antenne ingesteld is op verticale polarisatie. De antenne ziet er prima uit. Welke active antenne is dit?

 

Een dergelijke antenne wil ik me ook aanschaffen voor in Frankrijk. En die zijn er met een Yagi tot zelfs 28db.

 

Nieuwsgierig op de foto ben ik aan het scherm er achter. Kan je daar al direct opzien welke stations je ontvangt zonder naar je TV te gaan.?

 

PS De voetnoot had ik al ingevuld maar werkt nog steeds niet.

Zo ook kan ik heel moeilijk fotos toevoegen in dit forum. Maar dat lukt jou wel. Hoe doe je dat?

 

Gr.

Frank

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank E.
Aan: W3ird_N3rd

Bedankt voor je uitgebreide informatie betr. condities. De ontvanger is belangrijk, maar ik denk dat de antenne veel belanrijker is.

Klopt, en eigenlijk is de plaats waar de antenne staat nòg belangrijker dan de antenne zelf (liever een sprietje op zolder dan een Yagi van 3 meter in de kelder).
Citaat:
Ik heb je foto bekeken van je antenne op zolder. Leuk te zien dat de antenne ingesteld is op verticale polarisatie. De antenne ziet er prima uit. Welke active antenne is dit?

Het is een Wittenberg DC 4523. Dit is geen actieve antenne, ik heb er een inline versterker bij om de kabelverliezen op te heffen.
Citaat:
Een dergelijke antenne wil ik me ook aanschaffen voor in Frankrijk. En die zijn er met een Yagi tot zelfs 28db.

Nieuwsgierig op de foto ben ik aan het scherm er achter. Kan je daar al direct opzien welke stations je ontvangt zonder naar je TV te gaan.?

Bedoel je de doos van mijn Dell 2405FPW? Die doos had ik op zolder geparkeerd ivm. garantie, dat scherm daar kijk ik nu naar. smile

Ik ga wel eens met een laptop op zolder zitten, via WiFi kijk ik dan op de DVB-T kaart in mijn desktop hoe de ontvangst is.
Citaat:
PS De voetnoot had ik al ingevuld maar werkt nog steeds niet.
Zo ook kan ik heel moeilijk fotos toevoegen in dit forum. Maar dat lukt jou wel. Hoe doe je dat?

Ik weet niet wat er bij jou misgaat, lijkt me meer een vraag voor de board admins. confused.gif

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gaat vergelijken met satellietontvangst, dan is het Digitennebeeld armoedig!

Ik heb een Sony KDL40W2000, een Bravia dus, met een ingebouwde DVB-T tuner.

Om eens te proberen heb ik er een antenne ingeplugd, en hier in Almere kan ik Nederland 1, 2, en 3 ontvangen, plus Omroep Flevoland.

Wat mij vooral opvalt is bij het Digitenne signaal, is dat het beeld wazig is en flets, de kleuren zijn bij satellietontvangst veel mooier!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Als je gaat vergelijken met satellietontvangst, dan is het Digitennebeeld armoedig!
Ik heb een Sony KDL40W2000, een Bravia dus, met een ingebouwde DVB-T tuner.

In Frankrijk heb ik een Sony KDL26S2000, waarmee zowel digitaal als analoog ontvangen kan worden. Hier, in Rdam, heb ik nog een Sony met beeldbuis.

Origineel bericht van: AEO
Om eens te proberen heb ik er een antenne ingeplugd, en hier in Almere kan ik Nederland 1, 2, en 3 ontvangen, plus Omroep Flevoland.

Je bedoelt vermoedelijk ongecodeerd. PS Digitenne is gecodeerd.

Origineel bericht van: AEO
Wat mij vooral opvalt is bij het Digitenne signaal, is dat het beeld wazig is en flets, de kleuren zijn bij satellietontvangst veel mooier!

Ligt dat niet aan de afstelling van de Bravia ? Er valt veel af te stellen.
De oude Sony in combinatie met mijn nieuwe M-vision ST5 doet het uitstekend. Kleuren zijn prachtig, mooier zelfs dan mijn Bravia in Frankrijk met sateliet. En niet te vergeten een goede antenne is noodzakelijk.
PS Ik krijg volgende week Digitenne van de KPN. Er komen dan 19 TV stations bij.

post-39765-1318259653,1075_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Frank,

 

Mijn tv staat goed afgesteld, maar als ik schakel tussen Nederland 1, 2 of 3 van digitenne naar satelliet, dan is het beeld via satelliet veel mooier.

Ik moet er misschien nog wel bij vermelden dat de satellietontvanger niet via een scartkabel is aangesloten, maar via een hdmi kabel omdat ik een HDTV ontvanger gebruik.

Maar zelfs met de vorige ontvanger via scart was het beeld via satelliet ook al beter.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Arnold,

 

Jij en ik hebben de zelfde Bravia, echter die van jouw heeft een 40 inch scherm en die van mij een 26 inch. Helaas staat hij in Frankrijk. De Bravia heeft 2 tuners, analoog en digitaal. Als ik het goed begrijp heb je een DVB-T antenne aangesloten direct op de digitale tuner van de Bravia en de schotelantenne is aangesloten op je tuner (Topfield) die dan via een HDMI kabel naar de analoge tuner van de Bravia gaat. Prima.

De analoge tuner is denkelijk goed afgesteld in de Bravia, daar je een goed beeld hebt. Maar is is de digitale tuner van de Bravia wel (goed) afgesteld ??? Er is een analoog menu en een digitaal menu.

Theoretisch zou het beeld gelijk of beter moeten zijn van de digitale tuner, daar er geen HDMI of scartkabel meer nodig is, daar alles al in de Bravia zit. In jouw geval zou ik contact opnemen met Sony en dit probleem voor leggen.

 

Frank

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...