Ga naar inhoud


Kijken naar Terrestische ontvanger DVB-t ongecodeerd


Frank E.

Aanbevolen berichten

Hallo Frank,

 

De analoge tuner heb ik nog nooit gebruikt, omdat hier analoog niets meer te ontvangen is.

De ingebouwde digitale tuner werkt uitstekend, maar vergeleken bij satellietontvangst blijft het beeld armoedig.

Wel heb ik inderdaad de instellingen uitgeprobeerd, maar er valt eigenlijk niets meer aan te verbeteren.

Feit blijft, dat het beeld bij satellietontvangst veel mooier is.

Zelfs toen ik nog de Topfield 4000PVR via een scartkabel aangesloten had, was het beeld al mooier.

En dat, terwijl het digitale signaal dus eerst terug vertaald werd naar analoog, en in de tv weer werd omgezet naar digitaal.

Scart is nu eenmaal analoog!

Maar de 4000PVR is nu verhuist naar de slaapkamer, en de nieuwe Topfield 7700HD PVR staat aangesloten met een HDMI kabel, dus geen vertaalverliezen meer, omdat via HDMI alles digitaal gaat.

Het beeld is zelfs bij gewone tv kanalen al beter dan met de 4000PVR!

En HD uitzendingen, zoals van BBC HD, die zijn om van te watertanden, zo mooi!

 

Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Arnold,

 

Ik denk dat we het daar over eens zijn, dat Sateliet het beste beeld geeft.

Echter hier in Rdam heb ik geen schotel. Wel in Frankrijk.

 

Ik heb verleden week een nieuwe Sony Bravia gekocht. KDL 37P3000.

Is ook voorzien van 2 tuners. Analoog en Digitaal.

 

- Het beste beeld krijg ik nu met DIGITAAL. Echter maar 4 stations. Ned1, Ned2, Ned3 en Rijnmond TV. (Zonder scart- of HDMI-kabels.)

- Daarna komt ANALOOG, met terestral en digitenne met Smartcard. Met vergulde scartkabels. Met Multi-Vision ST5.

- Het slechtste beeld komt van de kabel (UPC)

 

Los hiervan, welke kaart past in de Bravia. Sony praat over een CAM-kaart of CA-module.(PCMCIA). Ik vermoed dat het de kaart is van CANAAL-DIGITAAL. Maar die heb ik helaas in Frankrijk. :o( Maar een extra kaart is, dacht ik, bij te bestellen bij Canaal-Digitaal.

 

PS De Smartcard is te klein. Past geheel niet.

 

En werkt deze kaart CANAAL-DIGITAAL behalve met sateliet, ook terestraal? DVB-T

 

Dan heb ik via een HDMI-kabel en een VDI adapter mijn PC aangesloten aan de Bravia TV. Doe ik iets fout, want ik krijg geen windows op mijn TV te zien?

 

Gr.

Frank

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank E.
Hallo
W3ird_N3rd W3ird_N3rd


Ik begrijp dat er voor mijn SonY TV een adapter nodig is, waarin je de smartcard in kan schuiven.
Maar geef me een een link waar ik deze kan kopen. Conax etc.

Gr.
Frank

Daar mag ik niet naar linken hier. Maar zoek maar naar "scm conax 4.00e", dan zal je vast wel wat winkels vinden.

De starterskit die Jan noemt kan ook, daar zit deze module in afaik.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Iedereen bedankt voor alle informatie.

 

Zo heb ik vandaag op aanrade van W3ird_N3rd de Conax adapter/converter hier in Rdam weten te kopen.

Conax module Versie 4.00e scm. Alles werkt digitaal direct. Voor alsnog een prima beeld.

 

Aan Jan de Vries: Ik had al een Smartcard van Digitenne en diverse antennes, dus een starterskit van KPN of Sony is niet nodig. Wel de Conax adapter.

(PS Woon jij in Enschede ?)

Het zelfde antwoord geld ook voor EdjeKroketje.

 

Rest mijn vraag of ik iets fout doe als ik mijn PC via een HDMI-kabel en een VDI adapter aansluit op mijn PC, (zie vorige post) En dan geen windows XP zie op mijn TV. ???

Met een andere videokaart in mijn PC die een composiet aansluiting had lukte het me wel.

Je zou verwachten dat het met de huidige HDMI en VDI aansluitingen kabels beter en eenvoudiger zou zijn.

Maar ik ben er nog niet uit.

 

Gr.

Frank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou best eens kunnen kloppen. Mijn PC staat verticaal op 1024 en mijn TV op 768. Volgens de handleiding, bij PC aansluiting met HDMI.

Daar de desktop van mijn PC vol staat met ikoontjes, kan ik de resolutie niet verlagen.

Ik zal met een andere PC, die wel verticaal op 768, staat het een en ander gaan uitproberen.

 

Gr.

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera, ik heb Windows XP op mijn mijn Sony TV gekregen met de HDMI kabel.

Het is blijkbaar noodzakelijk dat je de vernieuwingsfrquentie van je PC op 60Hz zet en de TV op digitaal zet en daarbij gebruik maakt van AV4 of AV5. Dit zijn de HDMI ingangen de Sony TV.

De Sony TV schakelt automatisch over naar een resolutie van 1024x768 en hoef je dus niet in te stellen.

Ik merkte trouwens dat mijn muis erg traag werd.

 

PS. Mijn andere computers kon ik niet gebruiken daar de videokaarten geen VDI en/of HDMI aansluitingen hadden. Wel VGA.

 

Wat nu nog rest is mijn M-vision ST5 op te nemen in mijn netwerk.

Zodat ik ''sharing'' kan uitproberen.

 

Gr.

Frank

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...