Ga naar inhoud


vraagje dbox met cs


Gast mastinomax37

Aanbevolen berichten

Gast mastinomax37

ik heb 2xdbox 500s 1 staat in de woonkamer en 1 wilde ik op mijn slaapkamer zetten echter heb ik een utp kabel van 30 meter moeten trekken vooordat ik in mijn slaapkamer was maar krijg geen optimaal beeld krijg iedere keer blokejes door het beeld schotel staat goed afgesteld zou het kunnen dat de kabel te lang is??of weet iemand een andere oplossing hiervoor ik weet niet of een netwerk adapter via stroom werkt??

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

even ter verduidelijking:

 

Citaat:
2xdbox 500s

 

je hebt geen DBOX maar een DREAMBOX..

 

Dit zijn 2 totaal verschillende decoders (boxen).

 

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mastinomax37
ik heb 2xdbox 500s 1 staat in de woonkamer en 1 wilde ik op mijn slaapkamer zetten echter heb ik een utp kabel van 30 meter moeten trekken vooordat ik in mijn slaapkamer was maar krijg geen optimaal beeld krijg iedere keer blokejes door het beeld schotel staat goed afgesteld zou het kunnen dat de kabel te lang is??of weet iemand een andere oplossing hiervoor ik weet niet of een netwerk adapter via stroom werkt??


De oorzaak kan van alles zijn. Met welke images en emu werk je ?
UTP kabel mag wel 100 mtr zijn. En zal zeer waarschijnlijk de oorzaak ook niet zijn.
Netwerkadapters die via een wandcontactdoos contact verkrijgt met overige netwerkapparatuur werkt overigens goed en is gemakkelijk aan te sluiten. Let er wel op dat je dezelfde fase ervoor gebruikt.

Ik denk, dat je het moet zoeken in het ontvangst van de bewuste dreambox 500. Check de coax kabel, f-konnektors, LNB ( twin LNB ) en de schotel. Ook een DECT telefoon in de nabijheid van een sateliet ontvanger kan vreemde storingen veroorzaken. Doorlussen ( coax in / out ) van sateliet ontvangers is geheel af te raden.

Verwissel desnoods de beidde dreamboxen, dan kun je het één en ander uit sluiten.
Blokjes komt eigenlijk altijd door slechte ontvangst. Wat is je SNR BER ?
De BER moet 0 zijn.

Qua binnenshuis sharing, adviseer ik je CCcam. Eenvoudig in te stellen en werkt stabiel, zonder problemen van kaartupdates.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...