Ga naar inhoud

Strijd tussen Blu-Ray en HD-DVD beslist

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ou-Tannu

k vraag me af.. in weze zou je een HD-DVD film relatief simpel op een Blu-Ray disk kunnen zetten? laugh

Yep dat kan...! Werkt perfect, maar enkel afspeelbaar op je PC...

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Universal gaat nu ook z'n films uitbrengen op Blu-ray.

Universal Preparing Titles for Blu-ray

The statement that Blu-ray fans have been waiting for nearly two years to hear, president of Universal Studios Home Entertainment Craig Kornblau has announced that Universal Studios will begin distributing their films on the Blu-ray format. He commented, "While Universal values the close partnership we have shared with Toshiba, it is time to turn our focus to releasing new and catalog titles on Blu-ray."

He continued, "The path for widespread adoption of the next-generation platform has finally become clear. Universal will continue its aggressive efforts to broaden awareness for hi-def's unparalleled offerings in interactivity and connectivity, at an increasingly affordable price. The emergence of a single, high-definition format is cause for consumers, as well as the entire entertainment industry, to celebrate."

While no solid details about which titles or specific dates were revealed at this time, a more detailed announcement is expected soon

Bron: blu-ray.com

Paramount gaat wel snel volgen

Gast Satellite Europe
Geplaatst:

Ik volg de strijd (voor mijn site) nu al 'n jaar & heb eigenlijk langzamerhand veel meer sympathie gekregen voor HD DVD dan Blu-ray. Technisch gezien steekt HD DVD goed in elkaar, zeker door gebruik van interaktieve technieken zoals HDi waarmee 't al veel verder was dan de verschillende Blu-ray profiles (die ook nog 's voor comptabiliteits-problemen zorgde) Daarnaast beschikken de HD DVD spelers standaard over 'n netwerk-aansluiting waardoor 't mischien in de nabije toekomst HD streaming mogelijk zou zijn & firmware upgrades zijn hierdoor makkelijker uit te voeren. Pas bij latere Blu-ray spelers zit er 'n netwerk-aansluiting erop. Wat beeldkwaliteit betreft zijn beide standaards identiek, omdat beiden dezelfde codecs, zoals VC1 & Mpeg4 gebruiken.

Niet geheel onbelangrijk is 't feit dat HD DVD's relatief makkelijk te backuppen zijn & je niet vastzit aan zo'n k*t regiocodering die net zoals bij DVD ook bij Blu-ray aanwezig is. Die regiocodering is extra zuur omdat nu met de komst van HD formaten er geen verschillen zijn in internationale tv-systemen, zoals bij de DVD 't geval was.

Wat betreft de capaciteit overtroefde 't HD DVD kamp zelfs Blu-ray door discs aan te kondigen met 'n iets groter capaciteit dan bij Blu-ray mogelijk is.

Persoonlijk zie ik veel meer in 't downloaden van HD materiaal, iets waar Toshiba & Microsoft (voortrekker van HD DVD) 't ook nu op aan willen gaan sturen. Ik zelf doe dit al jaren via m'n HTPC icm. Media Center / Bittorrent wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satellite Europe
Ik volg de strijd (voor mijn site) nu al 'n jaar & heb eigenlijk langzamerhand veel meer sympathie gekregen voor HD DVD dan Blu-ray. Technisch gezien steekt HD DVD goed in elkaar, zeker door gebruik van interaktieve technieken zoals HDi waarmee 't al veel verder was dan de verschillende Blu-ray profiles (die ook nog 's voor comptabiliteits-problemen zorgde) Daarnaast beschikken de HD DVD spelers standaard over 'n netwerk-aansluiting waardoor 't mischien in de nabije toekomst HD streaming mogelijk zou zijn & firmware upgrades zijn hierdoor makkelijker uit te voeren. Pas bij latere Blu-ray spelers zit er 'n netwerk-aansluiting erop. Wat beeldkwaliteit betreft zijn beide standaards identiek, omdat beiden dezelfde codecs, zoals VC1 & Mpeg4 gebruiken.

Niet geheel onbelangrijk is 't feit dat HD DVD's relatief makkelijk te backuppen zijn & je niet vastzit aan zo'n k*t regiocodering die net zoals bij DVD ook bij Blu-ray aanwezig is. Die regiocodering is extra zuur omdat nu met de komst van HD formaten er geen verschillen zijn in internationale tv-systemen, zoals bij de DVD 't geval was.

Wat betreft de capaciteit overtroefde 't HD DVD kamp zelfs Blu-ray door discs aan te kondigen met 'n iets groter capaciteit dan bij Blu-ray mogelijk is.

Persoonlijk zie ik veel meer in 't downloaden van HD materiaal, iets waar Toshiba & Microsoft (voortrekker van HD DVD) 't ook nu op aan willen gaan sturen. Ik zelf doe dit al jaren via m'n HTPC icm. Media Center / Bittorrent wink

Eindelijk eens iemand met verstand van zaken. Ik zit dit eigenlijk ook al weken te schreeuwen in een topic onder de HDTV afdeling van de site, maar daar hebben de blu-ray boys nooit oren gehad voor deze argumeneten.

Ik vind het ook echt bedroevend dat HD-DVD eronderdoor gaat, en dan vooral omdat blu-ray geen concurrentie meer heeft (ik deel je mening dat die er zal komen met downloadable content, maar dat duurt nog even). Als je ziet hoe Blu-ray heeft gekwakkeld met niet retro compatibele profielen, dure gammele players, en slechte codecs, dan houdt ik mijn hart vast voor de toekomst nu ze die druk van het HD-DVD kamp niet meer hebben....
Ik hoop ook dat de prijs van de schijfjes nu ook niet plots de hoogte in schiet. We shall see.... zei de blinde.
Geplaatst:
Origineel bericht van: delto95

Ik vind het ook echt bedroevend dat HD-DVD eronderdoor gaat, en dan vooral omdat blu-ray geen concurrentie meer heeft (ik deel je mening dat die er zal komen met downloadable content, maar dat duurt nog even). Als je ziet hoe Blu-ray heeft gekwakkeld met niet retro compatibele profielen, dure gammele players, en slechte codecs, dan houdt ik mijn hart vast voor de toekomst nu ze die druk van het HD-DVD kamp niet meer hebben....
Ik hoop ook dat de prijs van de schijfjes nu ook niet plots de hoogte in schiet. We shall see.... zei de blinde.

Da's ook precies wat ik bedoelde met de prijsstelling, die gaat nu een wellicht vrije vlucht maken....

digipaps

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Zouden er nog HD-DVD spelers van Toshiba gedumpt worden tegen een vriendenprijsje?

Ik wil er best wel een kopen voor een tientje of acht met een paar HD-films erbij, kan ik 'm mooi gebruiken als upscalende DVD speler voor mijn HD-tv.

De Blu-Ray speler komt dan wel als de spelers wat meer mainstream zijn en de prijzen van zowel de hardware als de content wat meer Pedro friendly zijn.

Geplaatst:

Downloads de toekomst misschien binnen 10 jaar, ik heb toch liever een paar mooie DVD'S en Blu-ray 's op men kast staan die je kan meenemen voor als je bij vrienden een film gaat kijken dan wat bestanden die op je PC of Playstation/Xbox staan.

Hier in Belgie zit men nog steeds men downloalimieten.

En waarop basseer je dat de schijfjes opeens duurder zouden worden?

Als de DVD uitkwam haden ze ook geen concurrentie en zijn de schijfjes dan ook duurder geworden???

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Origineel bericht van: Digipaps
Da's ook precies wat ik bedoelde met de prijsstelling, die gaat nu een wellicht vrije vlucht maken....

Als het dan maar wel een duikvlucht is
Geplaatst:
Origineel bericht van: patje7of9
Downloads de toekomst misschien binnen 10 jaar, ik heb toch liever een paar mooie DVD'S en Blu-ray 's op men kast staan die je kan meenemen voor als je bij vrienden een film gaat kijken dan wat bestanden die op je PC of Playstation/Xbox staan.

Hier in Belgie zit men nog steeds men downloalimieten.

En waarop basseer je dat de schijfjes opeens duurder zouden worden?
Als de DVD uitkwam haden ze ook geen concurrentie en zijn de schijfjes dan ook duurder geworden???

Toch echt wel naief te denken dat het snel goedkoper gaat worden...

Ooit gaan de prijzen wel duiken, maar dat duurt nog wel een heel eind... Nu komen er eerst zogezegd "nieuwe features" waardoor de prijs omhaag zal gaan.....

http://www.latimes.com/business/la-fi-player20feb20,0,6072978.story
Geplaatst:

Zag gisteren op de duitse tv dat de produktie van de spelers in maart al zal stoppen.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Geplaatst:

HI,

Was geen reclame maar gewoon een antwoord op de reactie van erboven dat de prijs nog zou omhoog gaan.

100 euro voor HD-DVD speler plus 9 HD-DVD spelers lijkt mij meer een prijsdaling.

Geplaatst:

Als je online in discussie wilt gaan:

3. Reclame strikt verboden- Op sat4all mag je geen (negatieve) reclame maken

In berichten op ons board is reclame (ook negatieve "reclame"), onder welke vorm dan ook, strikt verboden! Ook het plaatsen van links naar commerciële sites of het plaatsen van een commerciële link in je profiel is niet toegestaan! Eveneens verboden is het via PM "spammen" van gebruikers en in het bijzonder het versturen van PM's om mee te handelen! Wil je iets verkopen, ga je naar Marktplaats of plaats je een advertentie in de Te koop/Gevraagd/Ruilen forums, maar dan wel met inachtname van de regels! Lees dus de regels voor het plaatsen van een particuliere advertentie eerst goed door. Deze regels vind je in het betreffende forum. Sat4all wordt niet misbruikt voor welke commerciële activiteit dan ook! Ook niet via PM!

Duidelijk?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen