kwajoep Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 De airflow van het stikstof tijdens het hardsolderen is slechts 0,1 bar. Tijdens het solderen merk je er niets van, maar als je het niet doet dan wil je niet weten hoe zwart en bladerig de leidingen zijn ! Frank 2x gwijzigdt door spelfouten. ik ga maar naar bed ! Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat
RVP Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Origineel bericht van: kwajoep 2x gwijzigdt door spelfouten. ik ga maar naar bed ! Ja, doe maar, tot morgen.
Con Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Origineel bericht van: kwajoep . . . 2x gwijzigdt door spelfouten. ik ga maar naar bed ! Oorzaak . . . drank . . . ? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
freaky Geplaatst: 11 juli 2009 Geplaatst: 11 juli 2009 Citaat: heb toch voor een mitsubishi SRK 50 ZGX-S 5.0 KW gekozen ga het risico toch maar niet aan met de Chinezen Daar zou ik niet zo zeker van zijn bijna 80% van de splitjes wordt in die contreien gemaakt. Zelfs Mitsubishi laat units maken bij de GREE fabrieken in china. Maar zeer zeker absoluut een goede keuze. Wat betreft het solderen, dit gebeurt door er zachtjes stikstof doorheen (anders raakt je inspuiting verstopt) te laten lopen en dan hard te solderen dit is absoluut nodig want waarschijnlijk zit er 410a in en de drukken kunnen oplopen tot 30 bar dus....... Er zijn wel speciale perskoppelingen maar die zul je niet 1 2 3 vinden. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Gast sat-elite Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 rest me nog een vraag de buiten unit wordt deze lager dan de binnen unit geplaatst of maakt dat niet veel uit?
Gast johanmoni Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 hoger of lager kijk instructie hoogte verschil is beperkt gr johan
Gast sat-elite Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 ok bedankt zoveel is het gelukkig niet (1100mm) net dat achter de muur van de binnen unit een plat dak zit en daar wil ik buiten unit op plaatsen
Gast johanmoni Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 hou er wel rekening mee dat je geluidsisolatie plaats onder de buitrn unit anders wordt je binnen gek van het gezoem johan
kwajoep Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Mijn ervaring is dat je de buitenunit veel beter aan de muur kan hangen (of in de tuin zetten) dan op een plat dak i.v.m. het geluid. Het zal je verbazen hoeveel geluid er met een stille buitenunit via het dak toch nog te horen is. Frank Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat
Gast sat-elite Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Ik bevestig hem op een muurbeugel deze hang ik met rubbers op vanwege inderdaad het contactgeluid denk dat ik ook nog rubbers plaats op de voeten van de buiten unit het is in ieder geval vreselijk als je je er aan gaat storen dan is het minste geluid nog erg bedankt voor het meedenken Origineel bericht van: kwajoep Het zal je verbazen hoeveel geluid er met een stille buitenunit via het dak toch nog te horen is. Frank ik zal wel moeten anders moet ik hem laag aan de zijgevel monteren en denk dan dat de kans groot is dat ze hem pikken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen