Gast debm Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Hallo Ik heb een vraag ivm een diseqc switch. Heb een multiblock geinstalleerd met 4 lnb's een een Edision diseqc switch. Nu gebeurd het dat wanneer ik zap van een zender op Astra 1 bvb naar een zender op een andere satelliet de tuner gewoon uitvalt (dreambox 7020)... Wanneer je de tuner herstart dan wordt die gereboot....Hiervoor had ik een monoblock lnb en heb dit probleem nooit gehad... Vraag is of iemand dit ook al gemerkt heeft en waar het aan ligt. bedankt
Gast Bertje1972 Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Hoi, Heb zelf (helaas) geen Dreambox, maar zou het sluiting kunnen zijn in de coaxkabel? Ik weet niet wat de Dreambox in zo'n geval doet namelijk. Je zou ook alleen de Astra positie kunnen aansluiten en op alle "poorten" kunnen uitproberen. Succes ermee.
Henksat Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Origineel bericht van: debm Heb een multiblock geinstalleerd met 4 lnb's een een Edision diseqc switch. Edison is een Diseqc 2.0 switch, gebruik een Diseqc 1.0 switch en je probleem zal opgelost zijn. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Albert_H Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Heb je dat uit ervaring Henksat? Het enige technische verschil tussen DiSEqC 2.x en 1.x is dat de 2.x versies in staat zijn om op afvraag gegevens terug te sturen naar de ontvanger terwijl de 1.x versies alleen maar commando's kunnen ontvangen. Nu zijn er bij mijn weten nog geen ontvangers die van deze mogelijkheid gebruik maken en dan werkt een 2.x switch exact gelijk aan een 1.x. Dus technisch gezien moet een 2.x switch volledig compatibel zijn met een 1.x en kan dus prima gebruikt worden op een ontvanger die alleen voor 1.x gespecificeerd is. Voor zover ik weet gebruiken de 2.x gespecificeerde ontvangers allemaal alleen maar de 1.x functies en kan daarop ook prima een 1.x switch aangesloten worden. Naar mijn mening is de kans dat er te veel stroom getrokken wordt doordat er even twee LNB gelijktijdig opgeschakeld worden of door een probleem in de bekabeling, zoals Bertje 1972 ook al aangeeft, het grootst. Het één voor één testen van de LNB's, eerst op één ingang en later op hun eigen ingang maar dan alleen de betreffende LNB aangesloten lijkt mij de beste voortgang. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Henksat Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Origineel bericht van: Albert_H Heb je dat uit ervaring Henksat? Ja heb ik. Je theoretisch verhaal is correct, maar hier is de laatste 2 maanden al héél veel over geschreven. De laatste drivers van DMM in de laatste images geven gewoon problemen met Diseqc 2.0. Kijk je in de specs van de Dreambox, hier staat ook duidelijk géén Diseqc 2.0 vermeld, dus ze vinden dat ze dat niet hoeven te ondersteunen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast debm Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Ok bedankt alvast voor de snelle reakties. Stel me echter de bijkomende vraag waarom gebeurd dit dan niet altijd bij het overschakelen van sat naar een andere sat? En het is ook niet zo dat ik er een lijn in kan trekken op de manier van dat het altijd gebeurd bij overschakelen naar dezelfde sat.... Het gebeurd eerder willekeurig heb ik de indruk .... Nu alle suggesties over wat ik kan uitproberen zijn welkom... groeten
Henksat Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Lees dit draadje maar eens door: klik Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Albert_H Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 @ Henksat. Bedankt voor je aanvulling. Ik heb zelf geen Dreambox en hou daarom dat forum niet bij. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan mis gaat met de Dreambox, omdat het eigenlijk niet mis kan gaan als er alleen 1.x commando's gegeven worden. @debm. Vraag voor je problemen betreffende het restarten eens even rond in het Dreambox forum. In meen dat er in de configuratie van die box ook stromen ingesteld kunnen worden. Het zou kunnen dat er bij het omschakelen af en toe een stroompiek ontstaat die de beveiliging van de Dreambox aan laat spreken. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen