Ga naar inhoud

Unicast streaming over internet?Mogelijk??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen allemaal,

Bedankt voor deze waardevolle site met zoveel informatie dat er altijd wel iets te vinden is wat betreft satelliet nieuws. De vraag die ik heb is de volgende:

-> Gebruik zelf versie 3.9.1 van DVBViewer (client & server)

Binnenin mijn huis maak ik gebruik van de DVBVIewer Client op mijn pc's om via de Server (die geconfigureerd is voor 2 tunerkaarten te kijken naar zowel dvb-t als dvb-s tv. Ik doe dit via unicast protocol en vul dan in bij adres: 192

168.......(lokaal dus). Mijn vraag is nu de volgende:

Omdat ik op mijn appartement (balkon) geen ASTRA kan ontvangen (alleen hispasat en telecom op 5 graden west) dacht ik eraan of het mogelijk is via een vriend (die een dvb-s kaart heeft en de Astra kan ontvangen) daar een server op te zetten waarbij de unicast client dan theoretisch via het internet de server van hem zou moeten kunnen zien zodat ik thuis de Astra kan ontvangen. Echter het internetadres zou dan zijn externe ip zijn. Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is externe IP addressen voor unicast te gebruiken i.p.v. het 192.168 bereik...

Mocht iemand anders een andere oplossing zoals het sharen van USB devices over het internet of een ander programma, dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Rafael

Geplaatst:

een IP-adres is niet meer dan een nummer, het maakt voor je pc niet uit of een pakketje van een 192.168 adres komt of van een 212.204 (ik roep maar wat). hou er alleen rekening mee dat de upstream-bandbreedte van je vriend waarschijnlijk lang niet genoeg is om het signaal op de oorspronkelijke kwaliteit over internet te zenden. mocht het lukken om een lan-verbinding met je vriend op te zetten (bedraad, wifi, of desnoods straalzender), dan heb je een goede kans dat het gaat lukken. anders kan je er nog voor kiezen om het signaal op je server daar opnieuw te laten comprimeren tot bijvoorbeeld mp4 op 320x200, dan is het misschien net te doen over een 1mbit verbinding. wink

And now for something completely similar

Geplaatst:

Ok ik zie dus dat de bottleneck de upstream is en je dus in principe het wel zou werken maar het aan te raden is eerst de stream de comprimeren...

Is er geen andere mogelijkheid om satellieten te sharen bijv. via USB sharing over internet. Dat ik theoretisch zijn USB DBV-S tuner zou zien en dan de client daarop instel...

De afstand tussen mijn appartement en die van hem is ongeveer 400 m wat voor type WIFI heb je dan nodig? Staat wel paar flats voor is dat erg voor demping van signaal?

Een andere mogelijkheid zou zijn afstappen van dvb-s usb tuner en een satelliet tuner in combinatie met een Slingbox is dat aan te raden?

Groetjes,

Rafael

Geplaatst:

er zijn vele manieren om het signaal te delen, maar het zal hoe dan ook naar jou toegestuurd moeten worden over een verbinding en dat blijft de bottleneck. usb-sharing over internet gaat niet minder bandbreedte vergen dan bijvoorbeeld je opzet met een linux-server.

maar 400 meter is in ieder geval goed te doen, dus ik zou je voornamelijk daarop richten. in dat geval zouden bijvoorbeeld 2 draft-n wifi ontvangers een optie zijn, gecombineerd met twee sterke antennes (eventueel zelfbouw).

heb je overigens overwogen/bekeken of het niet mogelijk is om een schotel op het dak van je eigen gebouw te zetten? eventueel in samenwerking met andere bewoners?

And now for something completely similar

Geplaatst:

Hoi Stef,

Hoe bedoel je met mediaencoder? Kan je me anders een PM sturen als je hierover meer info hebt...ben zeer benieuwd namelijk:)

Groetjes,

Rafael

Geplaatst:

Heb je geen goede buren in de flat met een schotel richting Astra? Dan kun je vragen of je er een dual LNB op mag zetten, zodat jij een kabeltje naar je eigen ontvanger kunt leggen.

Of als goedmaker naar je buren misschien drie dual LNB's en twee diseqc schakelaars, zodat jij én zij alle Astra's ontvangen. Voor ~80 euro moet dat mogelijk zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen