Ga naar inhoud


2 acces point met 1 ssid mogelijk


dreamboy

Aanbevolen berichten

Doordat mijn huis 2 verdiepingen telt en ik overal graag overal evenveel signaal heb op mijn laptop heb ik zowel boven (wap200) als beneden usr(5453) een accespoint staan. Natuurlijk heb ik nu wel 2 ssid in mijn huis.

Is het mogelijk om beiden zo te koppelen zodat ik slecht 1 ssid heb en dat mijn laptop(s) steeds het beste signaal nemen?

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

 

West-Vlaanderen - Belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb dit ondertussen gedaan, maar als ik de laptop meeneem naar het eerste verdiep, dan behoud hij verbinding met beneden maar heb enkel lokale verbinding. Ik moet dan de verbinding verbreken en terug verbinden met de router boven om zo weer internetverbinding te hebben. Is dit normaal?

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

 

West-Vlaanderen - Belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je maar 1 wlan client hebt kun je ook nog kanaal gelijk instellen dat rekent wel af met die grappen.

 

Blijkbaar kan je ap beneden ook nog genoeg bovenetage afdekken, kortom: de wlan client heeft slecht signaal maar blijft geassiocieerd met "verkeerde" ap.

 

Wat je ook nog kunt proberen af te stellen is roaming gedrag van je wlan adapter zelf, stel hem wat minder vasthoudend in (apparaatbeheer wlan adapter geavanceerde instellingen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...