Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi hoi,

Ik heb het volgende hier in huis:

1 x laptop met windows vista

1 x Thintune met 160gb harddisk

1 x nslu met 2x harddisk.

De nslu is nu zo ingesteld dat er automatisch gebackuped wordt vanaf mijn laptop (incredimentieel).

Ik wil nu eigenlijk gaan backuppen via de thintune deze draait op ubuntu gutsy.

dus denk ik het volgende te moeten doen:

samba installeren in ubuntu

share aanmaken

de laptop mounten

een backup programma installeren en instellen, maar nu heb ik al gezocht op www en dan kom ik regelmatig bacula tegen alleen is dit nou alleen voor het backuppen naar een tapestreamer of niet?

Als het ff kan wil ik ook nog een 2e harddisk (via usb)aan de thintune gooien die als 2e backup schijf dient deze is 1,5 jaar ouder dan die in de thintune om zo meer veiligheid te creeren.

Dus moet het backup programma ook zo kunnen werken dat ik dus ook vanuit ubuntu kan backuppen naar die usb schijf.

iemand misschien tips hoe dit te realiseren?

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

Geplaatst:

Volgens mij is de USB aansluiting een USB 1.0, wat in houdt dat je max. 11 Mbps (1,1 megabye per seconde) haald. Een backupje trekken gaat dan wel heel lang duren denk ik. Je zou er natuurlijk een USB 2.0 PCI kaartje in kunnen stoppen, maar ik weet niet wat voor CPU belasting dat dat met zich mee brengt.

Verder wel een geinig apparaatje. Zit er zelf ook aan te denken om er een te bestellen en er dan een compact flash kaartje van 4GB in te stoppen.

Geplaatst:

Hoi leechguy,

Dat ie maar 1,1mb/s gaat is nie erg, het is puur van schijf naar schijf en daar mag ie van mijn part 23 uur over doen.

Daarna moet ie weer klaar zijn omdat ie een uur later weer opnieuw moet beginnen.

Ik heb het zelf ook eerst geprobeerd met een 4gb CF kaartje maar ik persoonlijk vond het niet fijn werken, kheb er nu een 3,5 inch harddisk aan hangen (in een externe behuizing).

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen