Ga naar inhoud


Hdd blijft "spinnen"


Gast gerardo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Al gezocht op diverse fora voor het volgende probleem, maar geen oplossing.

Als Relook op standby staat, blijft hdd toch spinnen. Via webinterface en via menu heb ik al ingesteld dat hij na 5 min.op time out gaat, maar zonder resultaat.

Bij DB heb ik dat ook al eens gehad in het verleden, maar daar reageerde box wel op time out instelling.

Meerdere mensen schijnen hier last mee te hebben en met verschillende imgs(Pli,Highland)

Iemand oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Staatsbosbeheer

Ik heb het zelfde probleem! ABCom image 30-01-2008. Dit had ik niet met de vorige AB image (meen Oktober versie). Moet nu handmatig de schijf standby zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerardo
Hallo,

Al gezocht op diverse fora voor het volgende probleem, maar geen oplossing.
Als Relook op standby staat, blijft hdd toch spinnen. Via webinterface en via menu heb ik al ingesteld dat hij na 5 min.op time out gaat, maar zonder resultaat.
Bij DB heb ik dat ook al eens gehad in het verleden, maar daar reageerde box wel op time out instelling.
Meerdere mensen schijnen hier last mee te hebben en met verschillende imgs(Pli,Highland)
Iemand oplossing?


command :

hdparm -Sxx /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/disc ( xx=12 every each minute , so 5 minutes=xx=60 )

forces the standy of the hard disk when the system is up.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerardo
Of iemand anders?

Kijk hier maar eens.
Anders zet eens de nieuwste ABcom image erop.
Super stabiel en geen last van een spinnende hdd smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met laatste PB2 enigma image gaat de HDD standaard op standby na 1 minuut, zelf in te stellen in experst settings, onder de optie info balk 4 seconden staat er de optie van time out hdd.

 

Dit was voor mij ook een groot probleem, net als de remote control welke bij sommige images weer totaal anders functioneerde.

PB2 enigma kwam voor mij dan als beste uit de bus en het is een zeer goede, stabiele en komplete image.

 

gr

Shotfac

 

Origineel bericht van: gerardo
Hallo,

 

Al gezocht op diverse fora voor het volgende probleem, maar geen oplossing.

Als Relook op standby staat, blijft hdd toch spinnen. Via webinterface en via menu heb ik al ingesteld dat hij na 5 min.op time out gaat, maar zonder resultaat.

Bij DB heb ik dat ook al eens gehad in het verleden, maar daar reageerde box wel op time out instelling.

Meerdere mensen schijnen hier last mee te hebben en met verschillende imgs(Pli,Highland)

Iemand oplossing?

Niet katten maar lekker satten
------------------------------
VU+ SOLO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...