paardengek Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Het betreft een duo core intel T5300 laptop met 2 Gb DDR2 667 MHz wekgeheugen. VIA VN896 + VT8237A Chipset. Videokaart: NVidia Geforce G0 7300 Zo tijdens het werken op de laptop viel alles stil. Het TFT scherm gaf wel beeld, maar voor de rest zat er geen beweging meer in. Geforceerd heb ik die laptop uitgezet ( aan /uit knop ingedrukt houden ). Daarna weer geprobeerd aan te zetten: gevolg was tijdens de bios opstart de laptop weer niets meer deed. Nu start de bios zelfs start niet meer op. Na ca 25 seconden krijg ik 8 piepjes te horen: 1-3-3-1 Dit schijnt dit voor moeten stellen: Autosize DRAM Ik heb de beidde DDR2 stroken ( samsung ) eruit gehaaald voor een nieuw exemplaar ( kingston ). Maar geen resultaat; blijf de piepjes horen. De beidde samsung stroken hebben gewerkt in de laptop en de laptop is ook zo gekocht. De DDR2 strookjes zijn goed erin gezet, mijn inziens. Moet ik nu concluderen dat het moederboord naar de grootjes is ? Wie heeft nog tips om deze 17"laptop weer aan de gang te krijgen. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
paardengek Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Geplaatst: 20 februari 2008 Wat ik nu uitsluiten mag is de volgende hardware: Harddisk : is uitleesbaar met een andere pc. Zonder harddisk in laptop, weer 1-3-3-1 DVD brander: zonder dvd brander in laptop: weer 1-3-3-1 DDR2 SODIMM 5300 1Gb samsung geheugen strips: verwisselen op allerlei manieren ook met kingston DDR2 : nog steeds 1-3-3-1 Wat ik morgen nog kan testen is de mini PCI wireless kaart. Als dat ook de oorzaak niet is........... Tsja, dan weet ik het effe niet. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Big fellow Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 Vaak is de CPU in de laptop in een voetje geplaatst. Misschien dat de CPU niet lekker in het voetje meer zit? Zowiezo alles wat je niet nodig hebt om beeld te krijgen verwijderen. Dus alleen CPU en geheugen erin, de rest eruit. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
paardengek Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Geplaatst: 20 februari 2008 Ik heb afgelopen nacht ook de cpu verwijderd en er weer ingezet. Maar nog steeds de bekende 1-3-3-1 piep. CPU zit er goed sluitend in. Ik zal de komende avond zoveel mogelijk hardware loskoppelen. En dan weer proberen de bios te laten opstarten. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast wanderer Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 "vrij nieuwe laptop" Hoe oud? Zat er nog garantie op? Meestal is dat 2 of 3 jaar? Waarom dan zelf klooien? Het probleem daar neerleggen waar het thuishoort.... bij garantie --> bij de verkoper!
paardengek Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Geplaatst: 20 februari 2008 Merk laptop: Chiligreen gekocht bij een groothandel ( voor kleine zelfstandige ondernemingen ) in Leeuwarden . Deze groothandel handelt de garantie zelf niet af, maar de fabrikant. Dat staat overigens duidelijk vermeld op de site van deze groothandel. Ik heb vorige week contact gehad met de verkopende instantie, die me verwees naar de naar een 0900 nummer. Ik kreeg een gebrekkige nederlandstalige telefoonmiep aan de lijn. Eerst geouwehoer over het serienummer. Het merk zet er een bepaalde serie nummer op de laptop. Maar het serienummer van mij komt geheel niet overéén met hun serie nummer reeks. Maar afijn de laptop zou afgelopen vrijdag opgehaald worden door een koeriersdienst om de laptop vervolgens naar Oostenrijk te vervoeren. Er speciaal voor vrij genomen ( tussen 08.00 en 18.00 zou de koeriersdienst langs komen ), maar alles wat kwam, maar geen koeriersdienst. Zelfs de naam van de koeriersdienst is mijn niet bekend gemaakt. Ook het adres niet, waar de laptop naar toe ging wist ik niet.Ik had er een slecht gevoel over en het garantie pickup verhaal kwam zeer wazig over. Mocht Chiligreen de laptop niet willen voor garantie, dan zou ik gebeld worden. Ik heb die telefoonmiep een paar keer telefonische gesproken. Wat een garantie-service............ Gewoon waardeloos. Wat blijkt nu, na uren gegoogled te hebben, dat het merk chiligreen SU670 , ook onder andere merknamen wordt verkocht. Laat nou het serienummer bij een andere merknaam thuis horen, terwijl het model / specificaties exact hetzelfde zijn. Nou afgelopen zondag heb ik de laptop open geschroeft. Het garantieverhaal van Chiligreen heb ik niet zo hoog in het vandel. Werkgeheugen stripjes kun je er zo uithalen en verwisselen. Ook de harddisk en de DVD brander kun je zonder enige moeite eruit halen. Kon ik ook wat prive gevoelige info van de harddisk verwijderen. Afgelopen paar dagen, weer stevig gegoogled. Speciaal gezocht naar moederboord type, bios piepjes en op chiligreen clones. En ook op garantieklachten. Garantieklachten over chiligreen vind je niet veel, maar hetgene wat ik vond waren overigens niet positief. Tot nu toe heb ik nog niets anders gedaan dan een paar componeneten proffesioneel demonteren en weer monteren. Aangezien ik het garantieverhaal niet hoog heb en er waarschijnlijk veel moeten bellen met dure 0900 nummers en dan is het nog de grote vraag, dat ik daar gebruik van kan maken, dit i.v.m. verkeerde serienummer Daardoor zit ik eigenlijk met een garantieloze laptop. Dus dat is de rede, dat ik de laptop voorzichtig heb opengeschroefd. Dit met de gedachte dat de oorzaak een kleinigheid kan zijn en daardoor dus veel gezeur over garantie kon voorkomen. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Poetsdoekje Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 Citaat: Merk laptop: Chiligreen gekocht bij een groothandel ( voor kleine zelfstandige ondernemingen ) in Leeuwarden . Deze groothandel handelt de garantie zelf niet af, maar de fabrikant. Dat staat overigens duidelijk vermeld op de site van deze groothandel. klinkt allemaal goed en wel, maar je hebt het artikel ergens gekocht en die is en blijft verantwoordelijk voor een goed afgeleverd produkt, hoe je het went of keert. Dus gewoon terug naar de groothandel, zij zijn immers verantwoordelijk voor een goed produkt, en ik zou zeker jouw bemoeienissen vertellen, dat jij zo niet verder komt, met alles wat je tot nu toe hebt geprobeerd. grtzzz. poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast Richard7 Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Het klinkt mij in de oren als een probleem met de geheugencontroller, die op het moederbord zit ... en dat ga je niet zelf kunnen repareren denk ik. Ik zou Poetsdoekjes raad opvolgen en met de laptop naar de klantenservice van de groothandel gaan. Laat hun die telefoonmiep maar gaan bellen ...
paardengek Geplaatst: 21 februari 2008 Auteur Geplaatst: 21 februari 2008 Richard, Dat heb ik gister ook gedaan. Maar niet veel verder gekomen. Ik ga , denk ik, maar eens een pittige aangetekende brief sturen aan groothandel ( winkel ). Misschien werkt dat beter. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Poetsdoekje Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Origineel bericht van: paardengek Richard, Dat heb ik gister ook gedaan. Maar niet veel verder gekomen. Ik ga , denk ik, maar eens een pittige aangetekende brief sturen aan groothandel ( winkel ). Misschien werkt dat beter. Met vriendelijke groet, paardengek Nee.... niet bellen, en niet schrijven, maar met lappie onder de armen naar de zaak gaan en daar de nodige stampij maken, immers, nogmaals, zij hebben jouw die laptop verkocht en die was ondeugdelijk. liefts de nodige stampij maken waar meerder mensen bij aanwezig zijn, zowel klanten als personeel suc6 poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen