Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Ik heb vandaag de Lemon 070 pvr gekocht en dus technisch identiek aan de Inverto.

Nu vraag ik mij het volgende af:

Heb alle zenders geladen van Astra1 en Astra2 (vaste opstelling)

Nu wil ik in de hoofd tv lijst een hoop rommel weggooien. Als ik dit deed met mijn vorige Aston Simba ontvanger, dan zag ik de zenders in een klein venster en kon dan beoordelen of ik de zender wilde houden of niet door op de delete knop te drukken.

Bij deze ontvanger scroll ik wel door de lijst met zenders maar zie op dat moment niet wat er uitgezonden wordt. Het beeld blijft op de zender staan die aktief was op het moment van inschakelen van het menu.

Is dit nu de enige manier om zenders weg te gooien of is er een andere manier om een zender die actief is deze te kunnen verwijderen?

Ik wil er een paar duizend weggooien dus dit is wel ongemakkelijk.

Hartelijke groeten,

Birima

Geplaatst:

Als je zoveel wil weggooien dan zou ik toch PCSuite gebruiken. Maar waarom weggooien? Last heb je er niet van als je nieuwe lijsten maakt met de zenders die je echt wil zien.

Geplaatst:

Je hebt gelijk , ik vind dit ook een beetje hinderlijk : mijn oude Sab liet in de hoofdlijst het beeld zien dat je wou deleten : zo was je zekerder dat je de juiste er uit pikte . Hetzelfde geldt trouwens ook voor het aanmaken van de favorieten-lijst : als je dit vanuit de hoofdlijst doet weet je niet zeker of je de juiste zender er uit pikt ( denk aan zenders die meerdere keren vermeld staan , maar niet allemaal beeld geven ) . Maar aangezien dit éénmalige operaties zijn vind ik het niet zo erg .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Wat ik destijds heb gedaan is in excel een lijst met nummers gemaakt die op dat moment in mijn sat stonden en een aantal kolommen met de indeling van mijn favorieten en 1 kolom met de indicatie wissen. De kolommen zagen er zo uit:

Nummer | Wissen | Mijn Fav | Dagelijks | Engels | Duits | Muziek | Nieuws | Sport |

1820    | X

Dus ging ik zitten met de lijst op schoot en liep alle zenders af en kruiste in de lijst aan of dat kanaal gewist moest worden of dat deze zender in 1 of meer van de favorietenlijst moest komen (alle kanalen die ik in 1 van de favorietenlijstje zette, zette ik ook in het lijstje Mijn fav, dus ieder bewaard kanaal stond in de Hoofdlijst, Mijn Fav en in 1 van de andere favorietenlijstjes)

Na alle kanalen afgewerkt te hebben kan je de kanalenlijst in de Inverto bijwerken aan de hand van de papieren lijst.

LET OP: wel van achter naar voren werken, dus bij het hoogste nummer beginnen anders klopt de lijst volgorde niet meer!

Een voorbeeld van het excel lijstje sluit ik hierbij, misschien heb je wat aan de tip.

En nog een tip: overweeg eens Setedit voor Inverto aan te schaffen

• 1 maand later...
Gast Invertist
Geplaatst:

Je bent hier aangelopen tegen een paar van de grootste onhebbelijkheden van de Inverto. Zelfs mijn goedkope FTA-ontvanger van een goedkope Duitse winkelketen (Litle....) doet dit beter.

Ik zou me inderdaar van de hoofdlijst niet veel aantrekken (dat is in feite niets anders dan een database voor de ontvanger zelf), maar gewoon favorietenlijsten aanmaken (ook al doet zich daar exact hetzelfde probleem voor, het is in ieder geval overzichtelijker).

Het eenvoudigste gaat dit, door in de hoofdlijst (dus met het voorbeeldvenstertje) te drukken op de knop "toevoegen als favoriet" en dan de juiste FAV-lijst te kiezen.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Invertist
Je bent hier aangelopen tegen een paar van de grootste onhebbelijkheden van de Inverto. Zelfs mijn goedkope FTA-ontvanger van een goedkope Duitse winkelketen (Litle....) doet dit beter.
Ik zou me inderdaar van de hoofdlijst niet veel aantrekken (dat is in feite niets anders dan een database voor de ontvanger zelf), maar gewoon favorietenlijsten aanmaken (ook al doet zich daar exact hetzelfde probleem voor, het is in ieder geval overzichtelijker).
Het eenvoudigste gaat dit, door in de hoofdlijst (dus met het voorbeeldvenstertje) te drukken op de knop "toevoegen als favoriet" en dan de juiste FAV-lijst te kiezen.

Maar als je alleen fav. lijsten maakt dan komt de nummering in het display weer niet overeen !
Wordt tijd dat Inverto echt eens met goede software komt.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:
Origineel bericht van: MR_B

Maar als je alleen fav. lijsten maakt dan komt de nummering in het display weer niet overeen !

Bij mij komt de nummering in de favorietenlijst wel overeen, maar ik heb bij het inlezen dan ook NIET gebruik gemaakt van de CD lijst met z'n nummers maar gewoon een complete scan en daar mijn favorieten uitgehaald.

Gast Invertist
Geplaatst:
Origineel bericht van: MR_B

Met dat laatste ben ik het zeer zeker eens! Zo'n 2,5 jaar na het op de markt komen, zou je verwachten dat e.e.a. wel eens uitontwikkeld mocht zijn.

Het probleem van de favorietennummering komt helaas vaak voor, maar is ook makkelijk oplosbaar. Normaal gesproken, heeft elke favorietenlijt zijn eigen kanaalnummering: beginnend met 1 etc. Vaak wordt echter het kanaalnummer van de hoofdlijst getoond. Door even een fabrieksreset (alleen instellingen, vergeet niet daarna een reboot uit te voeren) uit te voeren, is de zaak weer gereset. Het terugzetten van de noodzakelijke instellingen is zo gebeurd.

Het ontstaan van dit probleem heeft niets te maken met het al dan niet gebruiken van de CD-fastscan. Als dit probleem eens is ontstaan, en op bovenstaande wijze verholpen, zul je zien dat na elke scan je weer met deze ellende zit. Goede firmware....?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen