Ga naar inhoud


inverto IDL7000m silver edition zonder CI/smartcard slots!


Gast mcbcool

Aanbevolen berichten

hoi,

 

gisteren is mijn Inverto IDL7000m toe gekomen. ziet er allemaal o k uit, maar wat merk ik;

 

als ik klep vooraan open doe, heb je links de gewone toetsjes, maar waar rechts de ingangen voor smartcard, Ci module moeten zijn, is niks aanwezig! compleet blank, ook geen klepje ofzo dat ik kan open doen. dit was zeer verschietachtig, want op de handleiding, op eerste pagina, zie je wel de Smartcard, Ci module ingangen.

 

bestaan er soms 2 versies van dit model? met en zonder CI/ smartcard inputs? ik begrijp er echt niks van, zeker omdat ik de ingangen zal nodig hebben, om TVV en Canaaldigitaal te kunnen ontvangen. heb gezien op site Inverto dat het bij sommige modellen optioneel is, klopt dit? Ik heb de Inverto gekocht vanwege de vrij goede kritieken. en prijs/kwaliteit kan men alsnog de CI/smartcard module nog ergens optioneel bestellen?

 

ik voel mij op moment beetje opgelicht, of is dit onterecht? dacht dat alle inverto's die CI/smartcard ingangen hadden.

 

alvast bedankt voor reacties wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb het toestel online gekocht prijs 270 euro.

 

heb nu de verkoper vraag gestuurd, of er iets kan aan geholpen worden.

 

ik was echt wel van veronderstelling dat iedere IDL7000 de CI/smart interface had. dus is het ergens wel beetje mijn eigen schuld, slecht ingelicht geweest.

 

als ik antwoord krijg, hopelijk positief, laat ik het jullie zeker weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd was ik er ook van overtuigd dat elke 7000 een 2x ci-slot ingebouwd had . Anyway , op online-shops bedraagd de prijs tussen 260 en 300 euro ( 80 tot 250 GB ) . dus jouw prijs lijkt me daar perfect in te passen voor een toestel MET 2 x Ci .

Succes .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben nog steeds wachtende op antwoord verkoper, heb hem mijn mail al 2 x verstuurd, tot op heden geen enkel antwoord. Ik vrees voor het ergste! ;(

 

mijn versie is dus de 250GB versie, wat ik enorm leuk vond tegenover TVV aanbied. want die vind ik echt wel te duur, voor wat het is 550 euro, met disk van 80 Gb. hopelijk kan ik jullie spoedig toch iets positiefs hierover vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bon, de verkoper is op geen enkele manier te bereiken op moment, helaas...ik denk dat hij goed weet waarom ;-)

 

weten jullie soms of ik de CI module/smartcardreader soms ergens kan bestellen/kopen en zelf inbouwen?. heb al wat rondgezocht op internet, maar tot nu toe geen geluk.

 

zou echt wel willen dat mijn Inverto de TVV en CD kaarten kan lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me zo voorstellen dat je via bijv. de importeur een CI-unit bestelt en inbouwt. Als FTA die wil leveren..........

Ik denk wel dat je zult moeten solderen. Let wel dat je garantie dan vervalt, maar nu lijkt de situtatie met je leverancier ook niet rooskleurig.

Dan is het nog maar de vraag of deze CI-module ooit gaat werken, aangezien de ontvanger er vanuit de fabriek nooit voor geschikt gemaakt is. Dus of een vraag stellen bij de importeur (moeilijk vanwege grijze import), of via de fabrikant FTA iets proberen te regelen. Het gaat zowieso een aardige duit kosten, lijkt mij.

Ik wens je dus veel sterkte!

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

oef, vandaag na vele mails antwoord gekregen, er was probleem met hun mailserver.

 

Ze gaan aan FTA of andere dealer vragen of het alsnog mogelijk is om de Interface te verkrijgen, en te bestellen.

 

Ik hoop op positief nieuws af nu.

 

groetjes, en ook al bedankt voor julle hulp hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Hoi,

 

tot nu toe nog steeds geen antwoord gekregen van verkoper, maar heb wel uit noodzaak ander materiaal al aangekocht:

 

is geworden, ontvanger; Topfield TF5000 PVR, met 400 Gb hard disk + Technisat Mutltytenne, dubbele LNb. dit samen met TVV vlaanderen abbo genomen.

 

De Inverto staat te koop zowel op een_of_andere_veiling_site als Kapaza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wou mijn bericht nog wat aanpassen, maar max. tijd verstreken...

 

maar aanvullende info:

 

heb nu onlangs ontdekt dat de Inverto alleen DVB-T compliant is. (wist zelfs ni dat er 2 versies van de Inverto zowel in DVB-S als in T beschikbaar waren)dit heb ik gemerkt nadat een mogelijke koper mij de vraag stelde, of deze DVB-S of T was, dus ja...domme ik dus! Ik als "leek" die nog niks kende van sats, heb mij laten vangen, en een DVB-T laten verkopen, fiches achteraan zijn gewone antenne aansluitingen, en niet van het schroeftype.

 

Ik ben ermee geleerd nu ;-), eigenlijk wel superbelachelijk van me, maar ja, als beginneling...

 

hopelijk kan ik het toestel alsnog verkopen.

 

grtz,

 

mcbcool

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Er is een S, een T en zelfs een C versie van de 7000.

Maar als je hem hebt gekocht als satellietontvanger, kan je hem toch zo terugbrengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...